بدنسازی پیرمرد 91 ساله +تصاویر


بدنسازی پیرمرد 91 ساله +تصاویر

قهرمان سابق بدنسازی میانمار، در سن 91 سالگی هنوز به کار کردن با وزنه ادامه می‌دهد و مفهومی به نام سالخوردگی را به سخره گرفته است.

ورزش سه: سین ماونگ، قهرمان سابق پرورش اندام میانمار در سن ۹۱ سالگی با اشتیاق به تمرین با وزنه ادامه می‌دهد. انجام چنین حرکاتی در سن ۹۱ سالگی برای اکثریت قریب به اتفاق مردم غیرممکن به نظر می‌رسد، ولی این پیرمرد میانماری به معنای واقعی کلمه اعتقاد دارد که سن چیزی بیش از عددی روی کاغذ نیست.

سابقه بدنسازی سین ماونگ به زمانی برمی‌گردد که نام کشورش هنوز به میانمار تغییر نکرده بود و دنیا آن را به اسم برمه می‌شناخت. او بیش از هفتاد سال است که به کار با وزنه مشغول بوده و بدنش را می‌سازد.

او دهه پنجاه میلادی را دوران اوج آمادگی بدنی‌اش می‌داند. زمانی که او در سال ۱۹۵۸ در رقابت‌های بدنسازی برمه مدال طلا بدست آورده و یک سال بعد عنوان " مرد برمه" را بدست می‌آورد. سین ماونگ در گفتگو با خبرگزاری فرانس‌پرس با افتخار می‌گوید:" همه رفقای من در دهه هفتاد میلادی مردند، ولی من هنوز زنده و سرحالم". بدنساز ۹۱ ساله میانماری، علت آمادگی بدنی بالایش در این سن را اعتقادات مذهبی، رژیم غذایی و ورزش می‌داند.

سین ماونگ تمرینات هر روزه خود را با خواندن دعا‌های بودایی آغاز می‌کند و سپس تمرینات بدنسازی سخت شروع می‌شود. بدنسازی در میانمار سنت قابل توجهی دارد و با گشت زدن در مراکز خرید این کشور که اتفاقا از نظر اجتماعی محافظه‌کار است بار‌ها با مردانی با بدن‌های ورزیده مواجه می‌شوید که مشغول فیگور گرفتن هستند و عده زیادی به دورشان جمع شده و تشویق‌شان می‌کنند.

سین ماونگ می‌گوید او حتی پیش از آنکه از وجود ورزشی به اسم بدنسازی خبر داشته باشد، در نوجوانی در محل روستای محل زندگی‌اش بلوک‌های بزرگ چوب را حمل و نقل می‌کرده و حیرت همسن و سال‌هایش را برمی‌انگیخته. او در دوران سربازی در یک برنامه بدنسازی شرکت کرد و از همان زمان شیفته این ورزش می‌شود.

سین ماونگ در دهه پنجاه و شصت میلادی آنقدر معروف می‌شود که در دو فیلم سینمایی بازی می‌کند و به عنوان مربی بدنسازی با سلبریتی‌های کشورش مشغول به کار می‌شود. او در سال ۱۹۶۲، همزمان با کودتای نظامی ارتش در این کشور، باشگاه بدنسازی‌اش را در پایتخت میانمار، یانگون، افتتاح می‌کند، باشگاهی که همچنان در اختیار او است و در همینجا است که تمرینات او انجام می‌شد. سین ماونگ البته اعتراف می‌کند باشگاهی که زمانی ۲۰۰ نفر در آن عضویت داشتند حالا تنها شاهد حضور چند بدنساز پا به سن گذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز