جشنواره «خانه، کانون عبادت» ویژه بچه‌های مساجد استان تهران برگزار می‌شود


جشنواره «خانه، کانون عبادت» ویژه بچه‌های مساجد استان تهران برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام قدیریان از برگزاری جشنواره «خانه، کانون عبادت» به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تلاوت نور، نجوای انتظار، روزه اولی‌ها، کتاب‌خوانی، نفاشی، عکاسی، دل‌نوشته، گرافیک و فیلم کوتاه از محورهای این جشنواره است.

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری جشنواره «خانه، کانون عبادت» همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در بخش های تلاوت نور، نجوای انتظار، روزه اولی ها، کتابخوانی، نفاشی، عکاسی، دل نوشته، گرافیک و فیلم کوتاه برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه این جشنواره ویژه خواهران و برادران در سنین 9 تا 14 سال برگزار می شود، تصریح کرد: برای بخش تلاوت نور ارسال فیلم از طریق گوشی همراه به مدت یک دقیقه با حجم 20 مگابایت باید انجام شده و رعایت حجاب و پوشش مناسب در خانواده در تصاویر باید مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه نحوه قرائت به صورت ترتیل و فاصله دوربین با شخص باید دو متر باشد.

حجت الاسلام قدیریان در مورد شرایط بخش «نجوای انتظار» نیز گفت: این بخش نیز ویژه خواهران و برادران و پیرامون خوانش دعای فرج حضرت ولی عصر(عج) است. در بخش روزه اولی ها که ویژه دختران ۹ ساله و پسران ۱۵ ساله است، اثر ارسالی باید از خاطره نویسی اولین روزه داری فرد متکلف باشد.

وی پیرامون ویژگی های بخش کتابخوانی اعلام کرد: در این بخش نیز همه گروه های سنی شرکت و مسابقه آن از بخش کتاب دعا و نیایش مقام معظم رهبری برگزار می شود و آزمون مسابقه نیز به صورت آنلاین است. در بخش نقاشی نیز شرکت کنندگان که همان گروه سنی 9 تا 14 سال هستند باید در رابطه با ماه مبارک رمضان، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام علی(ع)، روز جهانی قدس و عید سعید فطر آثارشان را به صورت دیجیتال ارسال کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران پیرامون بخش عکاسی این جشنواره ادامه داد: در این بخش نیز شرکت کنندگان باید آثارشان را با موضوع برنامه های در منزل و مرتبط با ماه مبارک رمضان ارسال کنند که هر شرکت کننده می تواند یک تا سه فریم از عکس های گرفته شده را از طریق گوشی همراه یا دوربین عکاسی را از طریق وبگاه جشنواره ارسال کند.

وی اضافه کرد: در بخش دل‌نوشته نیز شرکت کنندگان باید حداکثر 100 کلمه حاوی پیامک کوتاه با مضامین عالی را با موضوع «خانه، کانون عبادت» آماده کنند و در بخش های فیلم کوتاه، گرافیک (طراحی پوستر، اینفوگرافی، موشن گرافی) هم شرکت کننده باید در محورهای (ماه مبارک رمضان، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام علی(ع)، روز قدس و عیدسعید فطر) آثارشان را ارسال کنند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران مهلت ارسال به این جشنواره را 20 خرداد 99 اعلام و خاطرنشان کرد: نحوه شرکت در این جشنواره در کانال های سروش و گپ به نشانی

Gap.im/kanoneemasajed_tehran وSapp.ir/kanoneemasajed_tehran ارسال کنند.

جشنواره «خانه، کانون عبادت» ویژه بچه‌های مساجد استان تهران برگزار می‌شود

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری