جهاد بچه های مسجد امام سجاد(ع) بندرانزلی در مقابله با کرونا


این روزها بچه‌های انقلابی مسجد امام سجاد(ع) بندرانزلی برای نبرد با کروناویروس وارد میدان شده‌اند تا ضمن ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی برای حفظ سلامت مردم، با تهیه بسته‌های معیشتی کمک مومنانه را معنا بخشند.

خبرگزاری شبستان_بندرانزلی، مائده فلاحتکارضیابری؛ مسجد، قلب تپنده جامعه اسلامی برای ایجاد ارتباط بین بنده و معبود و الگویی مناسب برای تمرین شهروندی در جامعه دینی و تنها مکان برای نقش‌آفرینی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی است.

جهاد بچه های مسجد امام سجاد(ع) بندرانزلی در مقابله با کرونا

با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا، سراسر جهان را با معضلات و مشکلات بسیاری مواجه کرده است ولی در کشور ما ایران به رغم مشکلات پیش آمده، همدلی و کمک به نیازمندان در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه بچه‌های مسجدی، بسیجی و جهادی موج می‌زند.

در این روزهای سخت که گروه‌های جهادی در کنار بچه‌های مسجدی و بسیجی در حال رقم زدن حماسه‌ای دیگر هستند، بچه‌های مومن و انقلابی مسجد امام سجاد(ع) بندرانزلی نیز برای نبرد با این ویروس منحوس وارد میدان شده‌اند تا ضمن ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی برای حفظ سلامتی، با تهیه بسته‌های معیشتی کمک مومنانه را معنا بخشند.

به رغم تعطیلی مساجد اما فعالیت این مسجد تعطیل نشده و بچه‌های مسجد تلاش می‌کنند تا با اجرای رزمایش همدلی باری از دوش نیازمندان محله بردارند.

جهاد بچه های مسجد امام سجاد(ع) بندرانزلی در مقابله با کرونا

*کمک مومنانه در مسجد امام سجاد(ع) اجرایی شد

«سینا رمضان‌علیپور» با بیان اینکه از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، بچه‌های بسیج و مسجد امام سجاد(ع) بندرانزلی و گروه جهادی شهید حجت شیخ‌محبوبی در کنار هم برای مقابله با این ویروس فعالیت خود را آغاز کردند اظهار کرد: ضدعفونی و گندزدایی پمپ بنزین‌های شهرستان در هفته چند بار انجام می‌شد.

فرمانده پایگاه بسیج مسجد امام سجاد(ع) بندرانزلی آماده سازی ۱۳۰ میان‌وعده برای کادر درمان و بیماران بیمارستان شهید بهشتی توسط بسیجیان پایگاه مسجد امام سجاد(ع) را از دیگر برنامه‌های انجام شده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در ۲ مرحله بسته‌های معیشتی و بهداشتی ضروری بین افراد نیازمند شناسایی شده توزیع شد گفت: مسجد، بسیج و گروه جهادی در کنار هم برای مقابله با ویروس منحوس کرونا فعال هستند.

رمضان‌علیپور با اشاره به اینکه تا شکست ویروس کرونا جهاد ادامه دارد تصریح کرد: این حادثه باعث شد تا شاهد وحدت و انسجامی از نوع جوانانه و حتی نوجوانانه باشیم.

فرمانده پایگاه بسیج مسجد امام سجاد(ع) بندرانزلی خاطرنشان کرد: کرونا نشان داد بچه‌های بسیج و مسجد همیشه در کنار هم هستند و فعالیت‌های خود را مختص به برنامه‌های فرهنگی نمی‌دانند بلکه هرجا نیاز باشد، حضور دارند.

وی اظهار کرد: هر جا شرایط کشور اقتضا کند و نیاز باشد، بچه‌های بسیج، مسجد و جهادی با عزمی راسخ و برنامه مدون حضور دارند و برای رفع بحران‌ها وارد میدان می‌شوند.

رمضان‌علیپور با بیان اینکه رزمایش مواسات و کمک مومنانه در مسجد امام سجاد(ع) بندرانزلی هم برگزار شد اظهار کرد: پویش طبخ سحری گرم در سه شب احیا و توزیع بین خانواده‌های کم‌درآمد و نیازمند از دیگر برنامه‌های ما ست.

جهاد بچه های مسجد امام سجاد(ع) بندرانزلی در مقابله با کرونا

*توزیع ۳۰۰ بسته کالا بین خانوارهای نیازمند

«صغری شیخ‌محبوبی» با بیان اینکه ۲۹ سال در گروه جهادی شهید حجت‌شیخ‌محبوبی در حال فعالیت هستم افزود: گروه جهادی شهید شیخ محبوبی در بحران کرونا همراه با بچه‌های مسجدی پای کار آمد و اقدامات قابل قبولی را ارائه داد.

مسئول گروه جهادی شهید شیخ محبوبی افزود: در بحران کرونا دوخت ماسک توسط خواهران در گروه جهادی برعهده گرفته شد و توانستیم به افراد نیازمند ماسک و مواد ضدعفونی رایگان تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی اقلام برای خانواده‌های نیازمند در چند مرحله تا به امروز انجام شده است گفت: بالغ بر ٣۰۰بسته کالا و پنج میلیون تومان به صورت نقدی به خانوار‌ها اهدا شد.

شیخ‌محبوبی با بیان اینکه قربانی کردن گوسفند به نیت شفای بیماران و سلامتی امام زمان(عج) از دیگر فعالیت‌های این گروه بود تصریح کرد: ٢٥۰بسته گوشت بین اقشار کم درآمد و آسیب‌دیده از ویروس کرونا توزیع کردیم.

مسئول گروه جهادی شهید شیخ محبوبی با بیان اینکه جهاد در ایام مبارک ماه رمضان همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد: خواهران همانگونه که در زمان دفاع مقدس برای رزمندگان لباس و اقلام تهیه می‌کردند امروز هم به میدان آمدند و روحیه جهادی خودشان را به جهانیان نشان دادند.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه است که فعالیت خود را با مسجد امام سجاد(ع) آغاز کرده‌ام اظهار کرد: از آنجایی برادر شهیدم در این مسجد فعالیت می‌کرد من هم از ۲۹ سال قبل فعالیت خود را از این مسجد آغاز کردم.

شیخ‌محبوبی با بیان اینکه امام راحل تاکید فراوان داشتند که مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید افزود: اگر چه از شهادت برادرم ۳۴ سال می‌گذرد اما همچنان در خدمت مسجد و نیازمندان شهر و استانم هستم و لباس خدمتگذاری را تا زمان حیات بر تن دارم.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان