معاون دامپزشکی کشور: محصولات لبنی ایران به روسیه صاد می‌شود


معاون دامپزشکی کشور: محصولات لبنی ایران به روسیه صاد می‌شود

شیراز-ایرنا-معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور،گفت: علی رغم اینکه کشور روسیه حساسیت بهداشتی بسیار بالایی دارد، محصولات لبنی تولیدی ایران به این کشور صادر می‌شود.

قاسم رضاییان زاده،در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان فارس با بیان اینکه صادرات فرآورده های خام دامی صرفا با مجوز دامپزشکی امکان پذیر است، اضافه کرد: در یکی دوسال گذشته بسیاری از اقلام به کشورهایی که سخت‌ترین شرایط و ضوابط بهداشتی را دارند صادر شده است.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس،وی با اشاره به اینکه کشور ما با اقلیم متنوع در مرزهای شرقی و غربی، در معرض بیماری های دامی متعددی قرار دارد، ابراز کرد: علی رغم بحران ها امروز در تولید صنعتی کشور ما یکی از صادرکنندگان موفق منطقه و در تولید سنتی نیز الگوی اقتصاد مقاومتی است.

رضاییان زاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی گفت: امروز تولیدکنندگان ما با حداقل هزینه سهم قابل توجهی از تولیدات را دارندکه نقش دامپزشکی با تلاش، زیرکی و آگاهی در این امر پررنگ است.

وی ادامه داد:کارکنان دامپزشکی در زمینه نظارت بر تولید محصول سالم و کنترل کیفی محصولات آزمایشگاه های دامپزشکی بادقت وحساسیت بالا اقدام به بررسی نمونه ها می‌کنند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر امنیت و سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: مجموعه دامپزشکی از گذشته های دور با اپیدمی بیماری های ویروسی مانند ویروس نیوکاسل، آنفولانزا، کریمه کنگو و تب برفکی درگیر بودند و در کنترل بیماری های دامی و سلامت جامعه نقش داشتند.

معاون دامپزشکی کشور: محصولات لبنی ایران به روسیه صاد می‌شودسرپرست اداره کل دامپزشکی فارس معرفی شد

در این آیین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از خدمات یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی استان فارس که به افتخار بازنشستگی نائل شد، تقدیر کرد.

یعقوب مهندس در کارنامه کاری خود سابقه ۱۱ ساله مدیریت اداره کل دامپزشکی استان فارس را دارد.

حمیدرضا ناظمی به عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان فارس معرفی شد، او پیش از این مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این استان بود و درکارنامه کاری خود نیز سابقه ۱۱ ساله معاونت اداری مالی سازمان دامپزشکی استان فارس را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو