افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فارس به 3652 نفر


افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فارس به 3652 نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 54 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس و افزایش مبتلایان به 3652 نفر خبر داد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فارس به 3652 نفر

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز امروز، 12 اردیبهشت در استودیو سلامت این دانشگاه با اشاره به بررسی هزار و ۷۵ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۵۴ مورد مثبت اعلام شده است.

وی اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۴۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار گرفته شده است.

به گفته این مقام مسئول، با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به سه هزار و ۶۵۲ مورد رسیده است.

همتی ادامه داد: از مجموع ۵۴ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ مورد مربوط به شیراز؛ آباده و قیروکارزین هر کدام پنج مورد؛ فیروزآباد، استهبان و لامرد هر کدام دو مورد؛ مرودشت، اقلید، زرقان و داراب هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: متأسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، مجموع جانباختگان در استان بر اثر کروناویروس به ۸۷ نفر رسیده است.

وی افزود: تاکنون دو هزار ۱۷۹ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی بوده‌اند و ۸۵۴ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

همتی تأکید کرد: لازم است برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و کمک به سیستم بهداشتی درمانی در کنترل و مهار این ویروس، مردم فهیم استان استفاده از ماسک، شست‌و‌شوی دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری امن در روابط اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضرور را جدی بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش