چارلز لکلرک از زندگی در قرنطینه می‌گوید


فرمول یک ایران – چارلز لکلرک راننده جوان فراری مصاحبه‌ای را در مورد شرایط زندگی در قرنطینه کرده که جنبه‌های شخصی و حرفه‌ای این زندگی را برای طرفداران فرمول یک بیان می‌کند و می‌گوید که چه مزیت‌ها و چه چالش‌هایی را در این زندگی دارد. آشپزی نه چندان خوب چارلز لکلرک روزهای من اصولا با تمرین، دستگاه شبیه‌ساز و آشپزی می‌گذرد. آشپزی من به نظر می‌رسد که...

فرمول یک ایرانچارلز لکلرک راننده جوان فراری مصاحبه‌ای را در مورد شرایط زندگی در قرنطینه کرده که جنبه‌های شخصی و حرفه‌ای این زندگی را برای طرفداران فرمول یک بیان می‌کند و می‌گوید که چه مزیت‌ها و چه چالش‌هایی را در این زندگی دارد.

آشپزی نه چندان خوب چارلز لکلرک

روزهای من اصولا با تمرین، دستگاه شبیه‌ساز و آشپزی می‌گذرد. آشپزی من به نظر می‌رسد که آنچنان خوب نباشد. من هنوز هم خیلی در این زمینه بد هستم، پاستا و جوجه می‌زنم و در آشپزی ریسک نمی‌کنم.

چارلز لکلرک در دوران قرنطینه به همراه جورج راسل، الکساندر البون، آنتونیو جیوویناتزی، لندو نوریس، نیکولاس لطیفی و برخی دیگر از افراد، در دنیای بازی‌های رایانه‌ای باهم مسابقه می‌دهند:

استریم کردن روی توییچ چیزی نبود که انتظار لذت بردن از آن را داشته باشم ولی لذت بردم. برای افرادی که مرا دنبال می‌کنند، این نزدیکترین چیزی است که آن‌ها می‌توانند با آن به “من واقعی” دسترسی داشته باشند. در پیست فرمول یک فشار زیادی وجود دارد و شرایط کمی متفاوت است، اما بازی کردن با افرادی که از خیلی وقت پیش می‌شناسم به مراتب طبیعی‌تر است.

لکلرک می‌خواهد روی صورت‌های مردم لبخند نقش ببندد

از وقتی که فصل فرمول یک به وقفه افتاده است و رانندگان در فضای مجازی حضور بیشتری دارند، چارلز لکلرک نیز با حضور در بازی‌های رایانه ای و مسابقات مجازی، نوع جدیدی از ارتباطات را با مردم ایجاد می‌کند:

تمرین زیادی را می‌خواهد. من پیشتر دستگاه شبیه‌ساز نداشتم و حال که در اختیار دارم، دارم زیاد تمرین می‌کنم؛ در حد 5 ساعت در هر روز. من دارم سعی می‌کنم که رقابتی باشم و به عنوان راننده، دوست داریم که در هر کاری که انجام می‌دهیم رقابتی باشیم. یک رقابت در حال شکل‌گیری است و ما می‌خواهیم که پیروز شویم. خیلی لذت بخش است اما مسابقات زیادی وجود دارد که ما آن‌ها را جدی می‌گیریم. ما می‌خواهیم که در مسابقات رسمی فرمول یک به پیروزی برسیم.

در مسابقات دیگری که داریم با هم انجام می‌دهیم بیشتر جنبه لذت بخش بودن آن مد نظر است. ما مسابقات دیگری را در روزهای آینده برنامه ریزی می‌کنیم. در حال حاضر، اولویت اصلی من سرگرم کردن مردمی است که در خانه نشسته اند و همینطور اینکه خودم را سرگرم کنم و بتوانم کمی با دستگاه شبیه‌ساز تمرین کنم. بنابراین من دارم روی ایده‌هایی کار می‌کنم که می‌توانم عملی کنم تا کمکی برای مردمی که در خانه مانده‌اند و حوصله آن‌ها سر رفته و مانند من دستگاه شبیه‌ساز ندارند کنم و لبخندی بر لبانشان بگذارم.

چارلز صرفا بازی نمی‌کند بلکه به گونه‌ای دارد برای خیریه پول جمع آوری می‌کند و میزان این پول به بیش از 70 هزار دلار رسیده است که به حساب سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با ویروس کوید-19 واریز می‌شود.

چارلز لکلرک از زندگی در قرنطینه می‌گویدچارلز لکلرک از زندگی در قرنطینه می‌گوید چارلز لکلرک – آذربایجان 2019

چرا چارلز لکلرک به سرگرمی مردم اهمیت می دهد؟

به این خاطر که من مادرم و برادرانم را در اینجا، موناکو، می‌بینم و با دوستانم صحبت می‌کنم. دوران سختی برای در خانه ماندن است، مردم کار زیادی برای انجام دادن ندارند. بنابراین توانایی مسابقه دادن به شیوه دیگری و دیدن خندیدن مردم کاری است که من می‌توانم انجام دهم. من بازخوردهای مثبت زیادی را برای کاری که در توییچ با دیگر رانندگان فرمول یک دارم انجام می‌دهم دریافت کرده‌ام.

افرادی بودند که به من گفتند که این مسئله به آن‌ها در عبور از این لحظات سخت کمک کرده است و باعث خندیدن آن‌ها شده است که خیلی مرا خوشحال کرد. من خیلی خوشحال بودم که چنین(پیام‌هایی) را می‌دیدم و خیلی هم خوشحال می‌شوم که به این کارم ادامه دهم. همینطور این مسئله به من کمک می‌کند که به مردمی که مرا حمایت می‌کنند نزدیک‌تر شوم و آن‌ها نیز می‌توانند مرا در حالت طبیعی‌تری ببینند.

زندگی در قرنطینه

جوان موناکویی شرایط فعلی جهان را “نه چندان خوب” معرفی کرد و گفت فعلا که با این شرایط کنار آمده است و با دوست دخترش در خانه زندگی می‌کند:

من بیشتر از این که دست و پنجه نرم کنم با این شرایط، دارم لذت می‌برم. گاهی اوقات ما از هم عصبانی می‌شویم ولی اکثر اوقات اینطور نیست.

آیا او دارد کاری تعجب برانگیزی انجام می‌دهد؟

من در حال نواختن پیانو و گیتار هستم و خیلی خوب نیستم در این موضوع. به جز این، واقعا هیچی. دارم زمانم را با دوست دخترم، بدنسازی، بازی کردن با دستگاه شبیه‌ساز و نواختن موسیقی سر می‌کنم. همینطور من دارم چندین کتاب در مورد تاریخ فراری می‌خوانم و تلویزیون نگاه می‌کنم. کار دیگری برای انجام دادن وجود ندارد.

او اعتراف می‌کند که شرایط فعلی یک چالش ذهنی ایجاد می‌کند اما می‌گوید که بازی کردن با شبیه‌ساز به او در این مسئله کمک می‌کند:

(تلاش می‌کنم) روی هدف اصلی تمرکز کنم و به خاطر داشته باشم که دوباره مسابقه می‌دهم.

لکلرک مانند هم‌تیمی خودش، سباستین فتل، از مسابقات بدون تماشاگر استقبال نمی‌کند اما به هر حال موافق این مسئله است که فرمول یک باید هر چه زودتر فصل را شروع کند:

مطمئنا مانند مسابقات پیشین در آخر هفته‌های عادی به نظر نمی‌رسد؛ زیرا شما در آن موقع حمایت طرفداران را واقعا حس می‌کردید. اگر شما روز بدی را داشتید (این حمایت) باعث خوشحالی شما می‌شد و اگر روز خوبی را داشتید به مراتب خوشحال‌تر بودید. شرایط متفاوت خواهد شد اما بهتر از هیچی خواهد بود و اگر ما بتوانیم که این را در شرایط ایمنی انجام دهیم، چیز خوبی خواهد بود. باعث سرگرم شدن مردم در خانه خواهد شد و به ما نیز کمک می‌کند که به خودرو برگردیم که خیلی دلمان برای این تنگ شده است.

چارلز لکلرک از زندگی در قرنطینه می‌گویدچارلز لکلرک از زندگی در قرنطینه می‌گوید چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون – سنگاپور 2019

همچنان شانس با مرسدس و لوئیس همیلتون است

با توجه به تست‌های پیش فصلی که تیم مرسدس داشته و فصلی که در آن تقویم فشرده تر و کوتاه تری را داریم، شبهات زیادی در مورد قهرمان احتمالی فصل وجود دارد که چارلز لکلرک در این مورد می‌گوید:

مرسدس و لوییس همیلتون هنوز دست برتر را دارند و می‌توانند هشتمین قهرمانی جهان را کسب کنند. شاید ما بتوانیم ریسک بیشتری در پیست با استراتژی‌های ریسکی و سبقت‌های ریسکی داشته باشیم؛ شاید مفید واقع شود شاید هم نه. شما همیشه می‌توانید در مورد انصاف صحبت کنید ولی ما مطمئنا باید به شرایط نگاه کنیم و سعی کنیم که بهترین نتیجه ممکن را از آن بسازیم. اگر لازم شود که ما دوبار در یک پیست مسابقه دهیم، باید بیشترین مسابقات ممکن را داشته باشیم.

او همینطور در مورد ایده مسابقه برعکس در پیست سیلورستون بیان کرد:

این ایده خیلی خیلی جالب است.

چارلز لکلرک بی صبرانه منتظر مسابقه دادن

رانندگان مدت زمان زیاد است که رانندگی نکرده‌اند و طرفداران نیز چهار ماهی است که بدون فرمول یک تلاش کرده اند که دوام بیاورند:

شرایط عجیب می‌شود. اولین بار برای هر راننده‌ای خواهد بود که پس از این همه مدت وقفه در رانندگی، مستقیم به سراغ تمرین اول، دوم، مرحله تعیین خط و مسابقه می‌رود. این مسئله بسیار سخت خواهد بود. شاید البته بعضی از چیزها را برای ما راننده‌ها سخت کند و ما مجبور باشیم که به روش متفاوتی وفق بپذیریم. به هر حال، من مطمئنا منتظر مسابقه دادن هستم.

چارلز لکلرک از زندگی در قرنطینه می‌گویدچارلز لکلرک از زندگی در قرنطینه می‌گوید چارلز لکلرک و سباستین فتل – بلژیک 2019

تمرین کردن و ایجاد شرایط روانی درست

ممکن است که هنوز ماه‌ها تا استارت فصل باقی مانده باشد اما لکلرک می‌گوید که دارد خودش را آماده می‌کند:

آمادگی روانی لازم و نشستن در خودرو دیگر مسئله سختی خواهد بود. این چیزی است که وقتی که هر بار انجام می‌دهید بهتر می‌شوید ولی الان خیلی سخت است که دوباره به آن آمادگی روانی رسید(با توجه به اینکه خیلی از رانندگی دور شده ایم). اما در خانه من دارم سعی می‌کنم که این کار را انجام دهم و خودم را در حالت آماده باش روانی قرار دهم. حتی با این که در خودرو نیستم، سعی می‌کنم که تمرین کنم تا خودم را در آمادگی روانی قرار دهم. هر بار که تمرین می‌کنم، سعی می‌کنم تا جایی که ممکن است تمرکز کنم تا بتوانم روی این موضوع بیشتر کار کنم.

شانس ضعیف فراری برای فصل 2020

چارلز لکلرک اعتقاد دارد که فراری به اندازه دیگران فصل را نمی‌تواند خوب شروع کند:

من هنوز باور دارم که ما در تست‌های پیش فصل کمی مشکل داشتیم و نیاز داریم که کمبودهایمان را جبران کنیم. سال پیش، ما پیشرفت خوبی را در طول فصل داشتیم. ما نیاز داریم که خوب کار کنیم و مطمئنم که نتیجه می‌گیریم. این فصل فصل سختی برایمان خواهد بود به این خاطر که به محض اینکه شروع شود، دیگر هیچ وقفه‌ای در آن نیست. عملکرد روی پیست، بیشتر از هر زمان دیگری مهم خواهد شد. خیلی مهم است که از همان ابتدا متمرکز باشیم.

البته چارلز لکلرک به تازگی به صورت داوطلبانه در ناوگان اورژانس و خدمات بهداشتی موناکو به عنوان راننده آمبولانس شرکت کرده است.

ویراستار » انسیه صفری این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس