100 درصد طیور بومی شهرستان آشتیان علیه بیماری نیوکاسل ایمن‌سازی شدند


100 درصد طیور بومی شهرستان آشتیان علیه بیماری نیوکاسل ایمن‌سازی شدند

اراک - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آشتیان گفت: 100 درصد طیور بومی در 30 روستای این شهرستان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه و ایمن سازی شدند.

دکتر «احسان هادوی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحله دوم واکسیناسیون طیور بومی شهرستان آشتیان علیه بیماری نیوکاسل با همکاری چهار گروه از بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا اردیبهشت ماه امسال انجام شد.

وی ادامه داد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در صنعت مرغداری کشور و استان به همراه داشته و استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه‌های پیشگیری از این بیماری در بین جمعیت طیور است.

وی با یادآوری پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین شهرستان آشتیان علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک افزود: تمامی دام‌های این شهرستان سال گذشته علیه بیماری‌های مختلف طاعون نشخوار کنندگان کوچک، هاری، تب برفکی، تب مالت، لمپی اسکین و آبله ایمن سازی شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آشتیان، همچنین از کشف یک محموله گوشت غیر بهداشتی در جاده قم- اراک محدوده این شهرستان خبرداد و گفت: ۳۵۰ کیلوگرم گوشت گوساله که به صورت غیر بهداشتی با یک خودروی سواری حمل می شد کشف و مراتب به مراجع قضایی اعلام شد.

هادوی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون برای افزایش سلامت غذایی جامعه فرآورده‌های خام دامی باید به صورت اصولی و تحت نظارت سازمان دامپزشکی تولید، حمل و توزیع شوند و حمل و عرضه این محصولات خارج از ضوابط بهداشتی ممنوع است.

شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی در ۸۰ کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه