پخش بیش‌از 76 هزار دقیقه ویژه برنامه کرونا از صدا و سیمای سیستان و بلوچستان


پخش بیش‌از 76 هزار دقیقه ویژه برنامه کرونا از صدا و سیمای سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 76 هزار و 219 دقیقه برنامه ویژه کرونا در صدا و سیما، بخش خبر و فضای مجازی این استان پخش شده است.

محمود کردستانی روزشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا یکی از پایه‌های ثابت کار، رسانه بود که صدا و سیما به عنوان یکی از اصلی ترین ارگان ها به میدان آمد.

وی گفت: بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی و نزدیک شدن به ایام نوروز در یک خلا خاص گرفتار شدیم زیرا بیشتر رسانه های سیستان و بلوچستان به نوعی تعطیل شده بودند و فضای مجازی نیز در این مدت با توجه به نبود نظارت‌های لازم آسیب هایی را وارد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان افزود: در این زمان تکلیف رسانه مشخص بود و با توجه به حجم برنامه ها و به منظور آرام کردن جو جامعه، رادیو شهری، تلویزیون، فضای مجازی و غیره همه با تمام ظرفیت به موضوع کرونا پرداختند.

وی بیان کرد: در این مدت ۳۱ هزار و ۹۴۵ دقیقه برنامه در صدا، ۳۹ هزار و ۶۶۴ دقیقه در سیما، ۲ هزار و ۲۸۵ دقیقه در فضای مجازی و ۲ هزارو ۳۲۵ دقیقه در پخش خبر به موضوع کرونا پرداخته شده است.

کردستانی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا دوبله بسیاری از انیمیشن ها، موشن گرافی های مهم و موثر، همکاری تنگاتنگ با ستاد مبارزه با کرونا و سه دانشگاه علوم پزشکی استان، تهیه و تولید برنامه ها و گزارش های نقادانه، حفظ روحیه جامعه و روند عادی برای تولید زندگی البته با مراقبت، پخش تیزرها، کلیپ ها و برنامه های نمایشی تامین و تولید شده است.

وی گفت: با وجود اینکه صرفا شبکه آموزش متولی پخش برنامه های آموزشی است اما به دلیل اینکه در برخی مناطق سیستان و بلوچستان گوشی موبایل یا اینترنت وجود ندارد، تنها استانی هستیم که با آموزش و پرورش وارد مذاکره شدیم و مباحث آموزشی دانش آموزان سال یازدهم و دوازدهم را پخش می کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان افزود: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون استودیو سلامت جنوب استان در ایرانشهر با حضور فرمانداران، بخشداران، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و علمای شیعه و سنی برپا شد که به ارائه گزارش به رادیو استان و رادیو سراسری پرداخته است.

وی اظهار داشت: اجرای برنامه بهداشت بلوچی با هفته ای ۲ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای که ۱۰۰ درصد به موضوع پیشگیری، بهداشت و درمان کرونا پرداخته و رادیونما روزانه صدها تصویر با همین موضوع پخش شده است.

کردستانی گفت: سهم سیستان نیز از زمان شیوع ویروس کرونا یک آیتم اختصاصی به کرونا در رادیو شهری زابل با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل، کارشناسان، پزشکان و غیره بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط منظم کلیه برنامه های صبح شرقی، عصر همدلی، جوان، و غیره با گزارشگران شمال و جنوب سیستان و بلوچستان در قالب صدها گزارش زنده و تولیدی، اختصاص یک آیتم ثابت در برنامه صبح شرقی به سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و ارائه آخرین آمار و دستورالعمل های بهداشتی استان از دیگر برنامه های صدا و سیما بوده که همه روزه از ابتدای بحران کرونا تاکنون در حال انجام است.

وی افزود: برنامه های معارفی شیعه و سنی رادیو با حضور علمای اهل تشیع و تسنن و بررسی تعطیلی تجمعات مذهبی مساجد، نمازهای جمعه و جماعات نیز از دیگر برنامه های صدا و سیمای سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از زمان شیوع ویروس کرونا برای پخش کارهای خیر و تولید ماسک تا بخشیدن اجاره مالکان واحدهای تجاری و دعوت از تعدادی از آنان برای پخش تیزرها، زیرنویس ها و غیره هیچ محدودیتی وجود نداشته است.

وی اظهار داشت: در تلاشیم با تولید و اجرای برنامه هایی برای دوران زیست با کرونا و پسا کرونا نیز روحیه جامعه و مخاطبان را حفظ کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس