هرمزگان در هفته ای که گذشت


هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و روز معلم، آتش سوزی در اسکله پشت شهر بندرعباس، امضای 17 قرارداد بورسی شرکت نفت ستاره ، جذب 183 سرباز معلم، سفر فرمانده مرزبانی کشور، تمدید فعالیت واحدهای تجاری تا ساعت 20 و تداوم کمک رسانی به خانواده های کم برخوردار از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته (ششم تا ۱۲ اردیبهشت ماه) شاهد رخدادهایی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این رخدادها مرور می شود.

سیاسی

چهارشنبه گذشته همزمان با دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج فارس بر فراز ناوشکن بومی «جماران» به اهتزاز درآمد.

این مراسم با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از فرماندهان نظامی وانتظامی و همچنین رزمایش و مانور شناورهای سبک نیروی دریایی در خلیج همیشه فارس باشکوه خاصی برگزار و یاد این روز بزرگ نیز گرامیداشته شد.

اجتماعی

استاندار هرمزگان گفت: طبق آمارها وضعیت درمان بیماران کرونا در استان بهتر از میانگین کشوری و جهانی است که این نشان از تلاش و مدیریت خوب کادر درمان در جهت کنترل این بیماری و همچنین همکاری و همراهی مردم است.

فریدون همتی روز یکشنبه گذشته پس از حضور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت مقابله با این ویروس در هرمزگان اظهار داشت: از میان مبتلایان قطعی به بیماری کرونا، تعداد بهبود یافتگان در سراسر جهان ۷۹ درصد، در ایران ۹۲ درصد و اما در استان هرمزگان ۹۵ درصد است.

استاندار هرمزگان چهارشنبه شب هفته گذشته نیز اعلام کرد: صنف آرایشگاه‌ها در استان می‌توانند با رعایت پروتکل بهداشتی طبق نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تا ساعت ۲۰ هر روز فعالیت کنند.

وی افزود: با توجه به بررسی کمیته مربوطه و نظر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی این استان، زمان فعالیت مشاغل کم ریسک در مجتمع های تجاری و پاساژها مانند بازار طلا فروشی‌ها که کد بهداشتی را دریافت کرده‌اند، تا ساعت ۲۰ تمدید شد و فعالیت مشاغل پرریسک همچنان ممنوع است.

هفته گذشته اعلام شد: چهل بیمار مبتلا به بیماری کرونا در نقاهتگاه ۱۰۰ تخت‌خوابی شهید منصور کاظمی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پذیرش شدند.

از ۴۰ بیمار پذیرش شده ۲۶ نفر روند بهبودی را طی کرده و ترخیص شدند.

سایر بیماران نیز درحال گذراندن روند مداوا برای بهبودی و ترخیص از این نقاهتگاه و زیر نظر پزشکان و پرستاران قرار دارند.

قضایی، نظامی، انتظامی

هفته گذشته متهم اصلی اختلاس میلیاردی در سازمان منطقه آزاد قشم توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد.

هفته گذشته فرمانده مرزبانی ناجا به منظور بررسی وضعیت و شرایط مرزها و نیروهای مرزبانی هرمزگان به این استان سفر و در یک نشست خبری شرکت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سردار قاسم رضایی در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست مبارزه با قاچاق سوخت را از برنامه های اصلی مرزبانی اعلام و اضافه کرد: در این بخش بیشترین تمرکز بر شناسایی کشتی های بزرگ فعال در قاچاق سوخت است.

وی ادامه داد: بر اساس همین راهبرد، سال گذشته ۶فروند کشتی بزرگ که اقدام به تحویل گرفتن سوخت قاچاق از قایق ها و شناورهای کوچک می کردند شناسایی و توقیف شدند که محموله کشف شده در یکی از آنها یک میلیون و ۴۰۰هزار لیتر بود.

ساخت و سازهای غیرقانونی به دلیل رعایت نکردن حریم دریا در ساحل جزیره هنگام تخریب شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان روز سه‌شنبه گذشته در تشریح این مطلب گفت: این اقدام توسط دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم پس از بازدید از محل مورد نظر واقع در ساحل غیل جزیره هنگام و احراز تخلفات انجام شد.

علی صالحی افزود: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر رعایت نکردن حریم دریا و ضوابط زیست محیطی در طرح بوم‌گردی جزیره هنگام که نگرانی‌هایی را در میان اهالی این جزیره ایجاد کرده بود، به دادستان عمومی و انقلاب قشم ماموریت داده شد تا با دعوت از کارشناسان، متخصصان و مدیران اجرایی مربوطه، نسبت به بررسی موضوع اقدام و چنانچه تخلفی مشاهده شد، تدابیر فوری لازم را اتخاذ کند.

هفته گذشته ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران مرزبانی هرمزگان کشف و یک فروند موتور لنج در مرزهای آبی میناب کشف شد.

سه شنبه گذشته با تلاش پلیس هرمزگان، گروگان ۲۴ ساله در کمال صحت و سلامت به آغوش خانواده بازگشت و آدم ربایان در اجرای نقشه شان ناکام ماندند.

فرهنگی

استاندار هرمزگان گفت: معلمان وظیفه خطیر تعلیم و تربیت جامعه را عهده دار هستند و از همین رو توجه به نهاد آموزش و پرورش و فراهم سازی زمینه برای رشد آن، تضمین کننده پیشرفت جامعه و کشور در آینده است.

فریدون همتی روز جمعه گذشته با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: زیرساخت اصلی توسعه جوامع در نهاد آموزش و پرورش شکل می گیرد و در این نهاد مهم، معلمان نقش اصلی را بر عهده دارند.

هفته گذشته همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اجرای مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به هرمزگان، حسینیه دادگستری این استان به نام "شهید سپهبد قاسم سلیمانی" در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: این طرح فرهنگی مذهبی با زیربنای ۲۵۰ متر مربع و اعتباری افزون بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در کنار مجتمع‌های مسکونی ولایت و امام علی(ع) دادگستری این استان به بهره‌برداری رسید.

هفته گذشته برنامه تلاوت قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در ۱۲ بقعه هرمزگان آغاز شد که در صورت کنترل بیماری کرونا، مردم نیز شرکت خواهند کرد.

رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان روز یکشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا گفت: برخی از این بقعه‌ها شامل سید سلطان محمد رودن، سید مظفر (ع) بندرعباس، سید مظفر (ع) قشم، شاه قطب الدین حیدر، قدمگاه احمد آباد میناب می‌شود.

حجت الاسلام بهرام رنجبرادامه داد: تلاوت قرآن کریم امامزاده سید مظفر (ع) با حضور چهار قاری استانی از شبکه خلیج فارس به صورت مستقیم پخش می‌شود.

معاون پشتیبانی وتوسعه مدیریت آموزش وپرورش هرمزگان گفت: برای پوشش کلاس های درس در سال تحصیلی آینده، ۱۸۳ سرباز معلم جذب آموزش و پرورش استان می شوند.

مرتضی رییسی حسنلنگی روز پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: آموزش و پرورش هرمزگان در راستای جبران کمبود معلم، اقدام به فراخوان جذب سرباز معلم با مدرک لیسانس وفوق لیسانس کرده است.

حوادث

پیش از ظهر یکشنبه گذشته یک فروند شناور فلزی با کاربری صیادی به دلایل نامعلوم در اسکله صیادی پشت شهر بندرعباس دچار حریق که با تلاش آتش نشانان اطفا شد.

۱۰۰هکتار از باغ‌های روستای سرنی از توابع بخش توکهور-هشتبندی میناب در آتش سوخت.

مدیر جهادکشاورزی میناب روز چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی که در باغ‌های روستای کهنان سرنی این شهرستان اتفاق افتاد، ۲۰میلیارد ریال خسارت به باغداران وارد کرد.

عباس مویدی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان مشخص شد که ۱۰۰هکتار از نخیلات، نباتات گرمسیری و مرکبات این روستا دچار حریق شده است.

محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: تصاویری که از صید کوسه های سرچکشی در فضای مجازی منتشر شده قدیمی و مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی است.

حبیب مسیحی تازیانی روز جمعه گذشته در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست با هماهنگی پلیس فتا در حال پیگیری موضوع است.

وی افزود: بررسی ها برای تعیین مکان دقیق تصاویر و شناسایی عوامل صید و کشتن کوسه ها ادامه دارد.

۴۴ لاکپشت در ساحل روستای شیب دراز واقع درجزیره قشم تخمگذاری کردند که بر اساس پیشبینی‌ها، سه هزار تخم لاکپشت در این منطقه موجود است.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم روز یکشنبه گذشته به خبرنگاران گفت: این تخم‌ها توسط تیم ناتوران خمیس و با نظارت مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم تا زمان تولد حفاظت می‌شوند.

سید هاشم داخته افزود: هر ساله از هفته دوم اسفند ماه تا هفته دوم اردیبهشت ماه، سواحل ماسه‌ای روستای شیب دراز میزبان لاکپشت‌های پوزه عقابی است که برای تخمگذاری به زادگاه خود بازمی‌گردند.

اقتصادی

شرکت نفت ستاره خلیج فارس فروردین امسال ۶ عرضه موفق بورس انرژی داشته است که به دنبال آن ۱۷ قرارداد بورسی به امضا رسید.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: به دنبال این ۱۷ قرارداد، مجموع تناژ تحویلی ۶۰۵ هزار تن فرآورده بود که این فرآورده‌ها شامل هوی‌اند، نفتای سبک و نفتای میانی می‌شدند.

محمدعلی دادور روز شنبه گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: عرضه‌ نفتای سبک با قیمت ۴۵- دلار عرضه‌ای موفق و رکوردی تاریخی در بورس انرژی کشور به حساب می‌آید که در ماه اخیر شرکت نفت ستاره خلیج فارس موفق به ثبت آن شد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: سه میلیون و ۹۱۹ هزار و ۵۲۷ تن کالای نفتی وغیرنفتی فروردین ماه امسال در بندر شهید رجایی تخلیه وبارگیری شده است.

الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه گذشته درتشریح عملکرد یک ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندرشهیدرجایی افزود: این میزان شامل یک میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۰۳ تن کالاهای غیرنفتی و ۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۳۲۴ تن فرآورده ی نفتی بوده است.

فرماندار پارسیان گفت: ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای بخش زیرساخت صنایع انرژی بر پارسیان درنظرگرفته شده است.

مجتبی رضاپور روز دوشنبه گذشته در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان افزود: به صنایع انرژی بر پارسیان خوشبین هستیم و فرمانداری و اعضای شورای تامین و شورای اداری همگی به دنبال این هستیم که در مرحله نخست ریل گذاری و بیس کار این صنایع در مرحله درستی قرار گیرد.

۳طرح منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس به ارزش ۶۰هزار میلیارد ریال در سال جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس روز چهارشنبه گذشته در این زمینه گفت: این طرح‌ها شامل، اسید سولفوریک مس، گندله‌سازی مادکوش با توسعه کاوه و بازسازی هتل پنج ستاره منطقه ویژه با استاندارد بین‌المللی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و همچنین تولید ۱۰میلیون تن فولاد هم وارد مرحله اجرایی می‌شود.

خلج طهرانی در خصوص پیگیری‌ها برای فعالیت نیروگاه برق در منطقه ویژه افزود: طی نشست‌های مختلف برای احداث نیروگاه ۵۵۰ مگاواتی با همکاری شرکت انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان تفاهم شد.

چهارشنبه گذشته بهره برداری از شرکت تولید کننده محصولات بهداشتی - آرایشی و طرح توسعه شرکت خدمات فنی و مهندسی حفاری چاههای نفت و گاز به عنوان دو واحد صادرات محور با حضور مدیرعامل و مدیران منطقه آزاد کیش آغاز شد.

شورای برنامه ریزی هرمزگان ۵۰هزار هکتار زمین برای پرورش میگو پیش بینی کرده و سال گذشته ۱۰ هزار هکتار زمین که بیشتر آنها در نوار ساحلی است برای پرورش میگو و دیگر فعالیت های شیلاتی اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان روز چهارشنبه گذشته در نشست خبری برخط (آنلاین) افزود: واگذاری ها در پنج نقطه است که حدود چهار هزار هکتار در شهرستان بندرعباس و بقیه در جاسک، خمیر و بندرلنگه و سایه خوش است.

هوشنگ ملایی ادامه داد: این تخصیص فقط شامل طرح های بزرگ و غیر از طرح های کوچک در حال اجرا و طرح های گذشته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: در راستای تحقق جهش تولید، امسال افزون بر ۲هزار و ۲۵تن گوشت قرمز و مرغ در این استان تولید می‌شود.

علی باقرزاده همایی روز یکشنبه گذشته افزود: اکنون در هرمزگان ۳۷هزار تن گوشت سفید تولید می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال به میزان ۴درصد افزایش می‌یابد.

ناوتیپ ذوالفقار قشم در راستای مشارکت در رزمایش مساوات، همدلی و کمک مومنانه، ۶۵۴ میلیون ریال در قالب ۳۲۷ بسته حمایتی به نیازمندان و اقشار آسیب دیده بحران کرونا کمک کرد.

فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار قشم روز دوشنبه گذشته در دیدار با امام جمعه قشم گفت: ارزش ریالی هربسته ۲ میلیون ریال و شامل اقلام ضروری معیشتی است.

اسکندر میرشکاری‌نسب افزود: این بسته ها با جمع آوری حقوق شخصی اعضای ناوتیپ خریداری شده و به عنوان مرحله اول کمکها، بین نیازمندان پخش می شود.

ارکنان ادارات و ارگان‌های اجرایی هرمزگان بخشی از حقوق خود را در ماه مبارک رمضان برای کمک به نیازمندان و قشرهای آسیب دیده از کرونا در رزمایش مواسات اختصاص می‌دهند.

نازنین شیبانی تزرجی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان روز پنج‌شنبه گذشته در این رابطه گفت: با همکاری نیکوکاران و نهادهای مختلف در رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه در استان کمک‌های خوبی جمع‌آوری شده است.

مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر وبنادرشرق هرمزگان گفت: با پیگیری استاندار هرمزگان، ۴۴۴ نفر از کارگران وشاغلان حوزه مسافری دریایی آسیب دیده از شیوع کرونا در استان کمک هزینه معیشتی دریافت می‌کنند.

حمیدرضا محمد حسینی عصر دوشنبه گذشته درجمع فعالان وشاغلان حوزه مسافری دریایی استان افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد ملی مدیریت مقابله با ویروس کرونا، مبلغ چهار میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال کمک هزینه معیشتی به مالکان، خدمه ومهمانداران شناورهای مسافری هرمزگان پرداخت می‌شود.رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: کالاهای اساسی وضروری مورد نیاز مردم استان برای ماه مبارک رمضان به مقدار مورد نیاز تامین شده و درحال توزیع است.

خلیل قاسمی روز شنبه گذشته در حاشیه نشست تنظیم بازار استان درخصوص کالاهای ماه مبارک رمضان با اعلام این خبر افزود: در این راستا هزار و ۹۵ تن برنج، هزار و ۹۵ تن شکر، ۵۴۷ تن مرغ منجمد و ۳۲۸ تن گوشت منجمد در هرمزگان ذخیره سازی شده که درقالب طرح ضیافت در فروشگاه های زنجیره‌ای و تعاونی ها درحال عرضه می باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک به صورت مخلوط برای ایام ماه مبارک رمضان ۲۱۰ هزار ریال تعیین شده است.

محمد عباسی روز شنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: همچنین قیمت هر کیلوگرم بامیه درجه یک ۲۲۰ هزار ریال و هر کیلوگرم زولبیا درجه یک نیز ۲۰۰ هزار ریال از سوی واحدهای صنفی عرضه می شود.

شرکت پالایش نفت بندرعباس تندیس نقره‌ای دوستاره پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی ایران را به دست آورد.

هفته گذشته با پایان یافتن ارزیابی پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی در سال ۹۸ و بررسی نهایی و جمع‌بندی امتیازها و نتایج کسب‌شده، شرکت پالایش نفت بندرعباس در بخش صنایع انرژی‌بر موفق به کسب تندیس نقره‌ای دو ستاره شد.

مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان گفت: در راستای رزمایش مواسات وهمدلی، هزارو ۷۶۰ بسته معیشتی از سوی سازمان های مردم نهادجوانان و هیات های ورزشی استان بین نیازمندان توزیع می شود.

محمود رضا امیاری روز دوشنبه گذشته در نشست ستاد مواسات وهمدلی استان افزود: در مرحله بعدی نیز بیش از پنج هزار بسته از سوی نهادهای وهیات های ورزشی هرمزگان بین نیازمندان هرمزگان توزیع شود.

یکشنبه گذشته مراسم تودیع و معارفه مدیران کل شیلات هرمزگان که با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران، رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان همراه بود، ضمن تقدیر از تلاش‌های محسن یکتاپور، عبدالرسول دریایی به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

عبدالرسول دریایی پیش از این، معاونت آبزی پروری اداره‌کل شیلات هرمزگان، رییس اداره توسعه ماهیان دریایی و سایر آبزیان و رییس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات این استان را بر عهده داشته است.

معاون بهره برداری شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان گفت: در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته و تامین قطعه و مواد لازم، ماهانه ۱۰ هزار تن ماده اولیه آنُد در این شرکت تولید می شود.

بابک بهمن نژاد روز یکشنبه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تلاش هستیم تا پایان سال میزان تولید این ماده اولیه در شرکت افزایش یافته و به ۱۵۰ هزار تن برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم در استان (۲۵ فروردین ماه) تاکنون ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پول به گندمکاران هرمزگان پرداخت شده است.

مسعود دشوارگر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۶۰۰ تُن گندم از کشاورزان هرمزگان خریداری شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از خرید، پول به حساب گندمکاران واریز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس