طرح و مدل اپن آشپزخانه ام دی اف و مدرن + نمونه


طرح و مدل اپن آشپزخانه ام دی اف و مدرن + نمونه

در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه‌های اپن باید دقت زیادی به خرج دهید، زیرا آشپزخانه‌های اپن با توجه به ساختاری که دارند باعث می‌شوند ظاهر فضای آشپزخانه در کل دکوراسیون نشیمن و پذیرایی تاثیر بگذارد و از همه قسمت های خانه روی آن دید داشته باشند. نحوه چیدمان آشپزخانه های اپن اهمیت زیادی دارد و انتخاب طرح و نوع اپن آشپزخانه مسئله حائز اهمیتی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آف دکور، معمولاً در خانه‌های قدیمی‌تر وقتی که آشپزخانه اپن می‌ساختند از گچ کاری‌های مختلف برای طراحی و ساخت آن استفاده می‌کردند، اما این روزها معمولاً اپن آشپزخانه‌ها به شکل جزیره و کانتر می‌باشد و به جای گچ کاری سنگین از خود کابینت ها و چوب و موارد مشابه برای ساخت اپن آشپزخانه استفاده می‌شود.

استفاده از این وسایل باعث شده که همه بتوانند از فضای زیر اپن برای قرار دادن وسایل و ظروف استفاده کنند و هم از اپن آشپزخانه می‌توان به عنوان میز ناهارخوری استفاده کرد و با قرار دادن چند صندلی اپن آشپزخانه در کنار آن یک فضای مناسب برای پذیرایی فراهم آورد.

در کنار اپن آشپزخانه نورپردازی‌هایی که در قسمت‌های مختلف آشپزخانه به کار می‌رود، از جمله روشنایی‌های هالوژنی توکار و روکار در قسمت‌های مختلف کابینت‌ها می‌تواند باعث بالاتر رفتن جذابیت فضا شود. معمولاً در سطح کانترها از سنگ‌های معدنی و یا چوب‌های طبیعی استفاده می‌شود که در زیباتر شدن فضای آشپزخانه تاثیر دارند، ولی نکته حائز اهمیت در انتخاب طرح و نوع اپن آشپزخانه سبک کلی منزل می‌باشد.

به طور مثال اگر سبک آشپزخانه مدرن را انتخاب کرده‌اید، بهتر است میز ناهارخوری و سایر وسایل و ظروفی که در آن قرار می‌گیرد هم متناسب با آن باشد و هم چنین رنگ‌هایی که در قسمت‌های مختلف به کار می‌رود باید دارای هارمونی و تناسب باشند تا تمام این موارد در کنار هم یک فضای زیبا برای شما فراهم کند.

برای تزیین اپن آشپزخانه می‌توانید از وسایل مختلفی مانند گلدان‌های طبیعی و یا مجسمه‌های مختلف استفاده کنید، اما پیشنهاد ما این است که خصوصاً در آشپزخانه‌های با سبک مدرن خیلی از وسایل تزیینی استفاده نکنید و به یک گلدان گل طبیعی بسنده کنید.

مدل اپن آشپزخانه

انتخاب مدل اپن آشپزخانه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر زیادی دارد و بهتر است متراژ ابعاد فضا را برای انتخاب مدل اپن آشپزخانه در نظر داشته باشید . به طور مثال در آشپزخانه های خانه های نقلی و کوچک آپارتمانی استفاده از کانترهای بزرگ پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است ابعاد اپن آشپز خانه با متراژ فضا مطابقت داشته باشد.

طرح و مدل اپن آشپزخانه ام دی اف و مدرن + نمونه

اپن آشپزخانه گچی

در خانه‌های قدیمی معمولاً اپن‌های آشپزخانه از گچ ساخته می‌شد، ولی این روزها استفاده از کناف و ام دی اف جایگزین آن شده است و شما می‌توانید با استفاده از چوب یا کناف‌ها و یا با استفاده از کابینت‌های گلاس اپن آشپزخانه خود را طراحی کنید.

در خانه‌های جدیدتر استفاده از اپن آشپزخانه گچی تقریباً منسوخ شده است، ولی به صورت کلی انتخاب طرح اپن آشپزخانه بستگی به سلیقه افراد و سبک کلی دکوراسیون منزل و بودجه آن‌ها دارد. ولی به طور کلی بهتر است طراحی اپن آشپزخانه خیلی پیچیده نباشد، زیرا پیچیدگی، استفاده از وسایل دکوری بیشتری را می‌طلبد و شلوغ شدن فضای آشپزخانه مطابق با قوانین دکوراسیون مدرن نیست.

رابیتس کاری اپن آشپزخانه

از جمله طرح‌ها و مدل‌های جدیدی که برای ساختن سازه‌های مختلف در آشپزخانه از آن استفاده می‌کنند رابیتس ها هستند. رابیتس‌ها شبکه‌های فلزی می‌باشند و برای ایجاد طرح‌های متنوع در آشپزخانه‌ها از آن استفاده می‌شود که با استفاده از پلاستر کاری‌های سیمانی و گچی، از ایجاد ترک در دیوار جلوگیری می‌کنند. رابیتس کاری در قسمت اپن آشپزخانه و سقف در کنار نورپردازی‌های زیرکانه، می‌تواند کنتراست فضا را کاهش دهد و باعث زیباتر شدن آن شود.

کانتر آشپزخانه یا پیشخوان‌ها در آشپزخانه‌هایی با معماری‌های مختلف کاربرد دارند. یکی از ویژگی‌های مثبت آن‌ها باز بودن دو طرف کانتر می‌باشد که تردد را برای آشپزخانه راحت‌تر می‌کند. این قضیه در مهمانی‌ها و پذیرایی‌ها می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد و معمولا برای کانترها از سنگ و ام دی اف استفاده می‌کنند و آن را در مرکزیت آشپزخانه قرار می‌دهند و می‌توانید از سازنده کانترآشپزخانه بخواهید که در قسمت زیر آن برای شما کابینت جاگذاری کند تا از بیشترین میزان فضای آشپزخانه استفاده کنید.

طرح و مدل اپن آشپزخانه ام دی اف و مدرن + نمونه

اپن آشپزخانه جدید و مدرن

تمامی مواردی که به آنها اشاره شد از جمله کانترها و جزیره آشپزخانه و اپن آشپزخانه ام دی اف، همه جزو اپن آشپزخانه‌های جدید می‌باشند که در سبک‌ها و طرح ‌مختلف ساخته می‌شوند و شما می‌توانید با استفاده از نورپردازی‌های هالوژنی جلوه‌گری آن‌ها را بیشتر کنید و در صورتی که طرح خاصی برای اپن آشپزخانه در ذهن دارید می‌توانید از کاتالوگ‌هایی که در اختیار معماران قرار دارد ، مدل کابینت mdf یا مدل اپن آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

راهنمای اپن آشپزخانه در مجله دکوراسیون آف دکور

مجله آف دکور offdecor.com/decormag برای راحتی افراد امکانی را فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند آخرین مطالب دکوراسیون را از طریق مجله آف دکور مطالعه کنند در طراحی اپن آشپزخانه بهترین چیدمان را داشته باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق