اعطای گواهینامه مهارتی به سربازان مرکز آموزش 01


اعطای گواهینامه مهارتی به سربازان مرکز آموزش 01

فرمانده مرکز آموزش 01 شهدای نزاجا: گفت: سال گذشته به 1700 نفر از سربازان سازمانی و تحت آموزش این مرکز گواهینامه مهارتی اعطا شد.

اعطای گواهینامه مهارتی به سربازان مرکز آموزش 01به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی ارتش، سرهنگ مشایخی فرمانده مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش گفت: بستر حضور و تربیت پنجه های قوی و کارآمد در این مرکز وجود دارد و تمامی سربازان از همان ابتدای دوره آموزشی و در حین دوره آموزش، براساس تفکیک سطح تحصیلات، رشته تحصیلی و مهارت شغلی، مهارت ها را زیر نظر متخصصین این مرکز می آموزند.
وی در ادامه یکی از مشکلات جامعه را مدرک گرایی بدون مهارت عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه که ما در حین مصاحبه با سربازان جدید مشاهده کردیم این بود که اکثر آن‌ها مدرک تحصیلی دارند ولی از مهارت کاربردی لازم برخوردار نیستند و این از مشکلاتی است که در جامعه ما وجود دارد و می بایست مرتفع می شد.
سرهنگ مشایخی ادامه داد: مقطعی از این مهارت آموزی ها در دوران آموزشی در این مرکز توسط نخبگان علمی و نظامی ارائه می شود و مقطعی را هم در طول خدمت دوساله این عزیزان در یگان های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرا می گیرند.
وی با بیان اینکه مهارت آموزی در طول خدمت برای سربازان، بسیار تاثیرگذار است ، افزود: مهارت آموزی به سربازان از دو منظر حائز اهمیت است؛ نخست آنکه در دوران مسئولیت پذیری خدمت سربازی، سرباز کارآمدتر است و این آموزه ها برای وی تثبیت می شود و دوم آنکه این گواهینامه ها با توجه به اینکه مورد تایید وزارت کار و رفاه اجتماعی است، اشتغال سربازان را بعد از پایان خدمت تضمین می کند.
فرمانده مرکز آموزش 01 نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تمام این مهارت ها متناسب با اقلیم و موقعیت جغرافیایی هر پادگان در استان ها آموزش داده می شود و ادامه پیدا می کند، تاکید کرد: با توجه به اینکه ما در این مرکز سالانه میزبان بیش از ده هزار نفر از جوانان از سرتاسر کشور هستیم، رشته های مختلفی از جمله دوره های هلال احمر، کمک های اولیه، کشاورزی، دامداری، صنعت، باغداری، مکانیکی، آرایشگری، سیم کشی، برق کشی، شیلات، تولید و پرورش قارچ، آموزش داده می شود و سربازان بر اساس مهارت شغلی در یگان های نیروی زمینی ارتش تقسیم و دوره های تکمیلی و تخصصی را می گذرانند.
وی در پایان گفت: سربازانی که در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کنند، پس از قبولی در آزمون‌های مربوطه، گواهینامه‌ای از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای برای آنان صادر می شود که اعتبار بین المللی دارد، همچنین طبق هماهنگی با بانک‌ها و قراردادهایی که بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کار و رفاه اجتماعی منعقد شده برای این دسته از عزیزان بعد از اتمام خدمت سربازی، تسهیلات بانکی(وام اشتغال و کارآفرینی) نیز درنظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید