تصادفات منجر به فوت درهرمزگان 58 درصد کاهش یافت


تصادفات منجر به فوت درهرمزگان 58 درصد کاهش یافت

بندرعباس- ایرنا- آمار تصادفات منجر به فوت فروردین ماه امسال در استان هرمزگان 58.3 درصد کاهش یافت.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: تعداد تصادفات منجر به فوت در فروردین سال گذشته ۱۲ فقره بود که این میزان در فروردین ماه امسال به ۵ فقره تصادف کاهش یافت.

یوسف عابدینی روز یک‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: هم‌چنین تعداد کشته‌های سرصحنه در فروردین امسال نسبت به سال گذشته ۷۰.۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امسال شاهد کاهش تعداد کشته شدگان سرصحنه از ۱۷ نفر در سال گذشته به ۵ نفر در فروردین سال ۹۹ بودیم.

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هرمزگان، با توجه به ترانزیتی بودن هرمزگان و حجم بالای ترافیک حمل و نقل بار در استان این میزان از کاهش تعداد تصادفات منجر به فوت در مقایسه با سایر استان‌ها قابل توجه است.

عابدینی گفت: حجم بسیاری از رفت و آمدهای ناوگان حمل و نقل و باربری کشور در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان انجام می‌شود اما در فروردین امسال شاهد کاهش قابل توجه تلفات وهمچنین رفت و آمدهای ناوگان حمل و نقل عمومی در استان بودیم.

وی این میزان کاهش تلفات را ناشی از کاهش سفرهای انواع سواری به دلیل کنترل‌های صورت گرفته در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

حمل ونقل عمومی جزو مکان‌های خطرناک برای انتقال کرونا است و در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۳ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه‌ای شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها