سفره همدلی مؤمنان گسترده است


سفره همدلی مؤمنان گسترده است

 ماه مبارک «رمضان» امسال هم از راه رسید. هرچند در این روزها در سایه وجود ویروس «کرونا»، در مساجد شهر خبری از دورهمی روزه‌داران پای سفره‌های افطار مساجد، که هر ساله به همت خیّران محلی برپا می‌شد

همشهری آنلاین _ فاطمه عسگرنیا: نیست اما این مسئله موجب نشد تا بساط مهربانی در مناطق مختلف شهری از جمله منطقه ۱۱ و محله‌های آن برچیده شود، بلکه همه اهالی منطقه گرد سفره مهربانی بزرگ‌تری با عنوان پویش «همدلی مؤمنانه» جمع شده‌اند و به دستگیری از نیازمندان مشغولند. از محله راه‌آهن گرفته تا محله‌های حشمت‌الدوله، عباسی، مخصوص، کمالی و هلال‌احمر، اهالی یا در سنگر مساجد مشغول بسته‌بندی ارزاق اهدایی به نیازمندان هستند یا در سراهای محله مشغول خدمت‌رسانی.

بچه‌های راه‌آهن پای کار

«علی‌اصغر فراهانی‌»، دبیر شورایاری محله راه‌آهن با اشار به تعداد بالای زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی‌سرپرست در ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۱۱، می‌گوید: «هر سال ما با کمک خیّران محلی با توزیع بسته‌های ارزاق به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رفتیم. بخشی از کمک‌ها صرف برپایی افطاری‌های مساجد می‌شد، امسال با توجه به شیوع کرونا و ممانعت از برگزاری مراسم افطار در مساجد، این هزینه را صرف تأمین نیاز خانوارهای نیازمند کردیم. » او می‌گوید: «در پویش همدلی تاکنون، حدود ۵۰ خانوار، بسته‌های ارزاق ماه مبارک رمضان را دریافت کرده‌اند. آنها که توان داشتند برای دریافت بسته‌های ارزاق به سرای محله آمدند، برای آن دسته از افرادی که توان نداشتند، با کمک اهالی محله، به در منازل آنها بردیم. » به گفته دبیر شورایاری محله راه‌آهن، اهالی محله در پویش همدلی مؤمنان سخت پای کارند.

سفره همدلی مؤمنان گسترده است

حواسمان به همسایه‌ها باشد

«سارا مشهدی» مدیر محله فروزش هم از مشارکت اهالی محله در پویش همدلی مؤمنانه برایمان می‌گوید: «اهالی محله فروزش و کاسبان خیّر محله در پویش همدلی مؤمنانه مشارکت دارند و با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود نیازمندان را پای سفره مهربانی محله نشاندند. »
او ادامه می‌دهد: «در محله فروزش تاکنون بسته‌های ارزاق ماه مبارک رمضان که شامل برنج، ماکارونی، حبوبات، تن ماهی، روغن، شکر و... می‌شود، بین ۱۴ خانواده نیازمند محله توزیع شده است و کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی تا پایان ماه مبارک رمضان در قالب پویش همدلی مؤمنانه در سرای محله و مساجد محل ادامه دارد. »
مدیر سرای محله فروزش می‌گوید: «امسال ما، هم نیازمندان همیشگی محله را داریم و هم آسیب‌دیدگان از رکود اقتصادی ناشی از کرونا. باید حواسمان به همه همسایه‌ها باشد. خیلی‌ها با وجود تنگدستی، آبرومندانه این روزهای سخت را پشت سر می‌گذارند. »

از انقلاب تا حاشیه تهران

پویش همدلی مؤمنانه در محله انقلاب هم این روزها، حال و هوای مهربانی را در کوچه‌پسکوچه‌های محله دلچسب کرده است. خیّران محلی در محله انقلاب سال‌های سال است در ماه مهمانی خدا، سفره مهربانی‌شان را به وسعت شهر تهران پهن می‌کنند. امسال هم با وجود شیوع کرونا این سنگر را خالی نکرده‌اند. سید «علی رضوی»، مدیر محله انقلاب، با اشاره به فرمایشات مقام معظم‌رهبری درباره مشارکت مردم در پویش همدلی مؤمنانه، اظهار می‌دارد: «دستگیری از نیازمندان در هر شرایط، تکلیف مؤمن است. اما وقتی این تکلیف به یک امر واجب در سایه دعوت ولی فقیه تبدیل می‌شود، رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. در محله انقلاب همه اهالی خیّر با لبیک به فرمان رهبر خود پای کارآمده‌اند. از کاسبی که داوطلبانه برای تأمین نیاز نیازمندان پیشقدم شده است تا هم‌محله‌ای بسیجی که در توزیع ارزاق بین خانواده‌ها، تا پاسی از شب، مشغول کار و فعالیت است. »

ترویج مهربانی در پویش همدلی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ با اشاره به مشارکت خیّران منطقه در پویش همدلی مؤمنانه می‌گوید: «به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در راستای اجرای طرح پویش همدلی مؤمنانه، ۵۰۰ بسته ارزاق تهیه شده از سوی گروه‌های مردمی و خیّران منطقه با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه تهیه و در حال توزیع است. » «جواد رشیدی» می‌افزاید: «۵۰۰ بسته کمک معیشتی ارزاق شامل حبوبات، مواد پروتئینی، مواد بهداشتی و سایر لوازم به همت گروه‌های مردمی، خیّران فعال‌سراهای محله‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با مشارکت بسیج شهرداری منطقه۱۱و معاونت اجتماعی فرهنگی تهیه شده است. »

او با بیان اینکه بسته‌های ارزاق بر اساس لیست نیازمندان که از سوی مردم و شهرداری منطقه۱۱ شناسایی شده‌اند، توزیع می‌شود، می‌گوید: «مردم بار دیگر با مشارکت در پویش همدلی مؤمنانه ثابت کردند مروج مهربانی در ماه مهمانی خدا هستند. » معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ با تأکید بر ضرورت‌ ترویج روحیه همدلی و ایثار در جامعه می‌گوید: «ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است برای‌ ترویج فرهنگ وقف و همدلی بین مردم به‌ویژه نسل جوان. فرهنگی که در همه بحران‌های اقتصادی و اجتماعی به قشر ضعیف کمک کرده تا آسیب کمتری متوجه آنهاشود. »

کد خبر 507124

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !