جزییات جلسه مجلس با وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات شاد / اجباری بودن شاد حذف شود


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسه با وزیر آموزش و پرورش و بیان مشکلات معلمان و خانواده‌ها درباره شاد گفت: اجباری بودن شاد به صلاح نیست.

جزییات جلسه مجلس با وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات "شاد"/ اجباری بودن شاد حذف شود
حمایت میرزاده درباره جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در این جلسه سه موضوع شاد، امتحانات نهایی و عدم رعایت مصوبات مجلس درباره سوابق تحصیلی برای اعمال در کنکور بررسی شد.

وی افزود: شبکه شاد مشکلاتی دارد که معلمان، مدیران مدارس و خانواده‌ها آن‌ها را مطرح می‌کنند. این مسائل را به وزیر آموزش و پرورش منعکس کردیم مسائلی همچون نبودن اینترنت در برخی مناطق یا ضعیف بودن اینترنت، هزینه‌هایی که خانواده‌ها باید بابت اینترنت پرداخت کنند، خانواده‌هایی که گوشی هوشمند ندارند و هزینه‌هایی که برای تهیه آن متحمل شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد، شبکه شاد برای چند روز یا چند هفته آماده نشده است، نگرانیم کرونا ادامه داشته باشد و سال تحصیلی آینده نیز با این موضوع درگیر باشیم بنابراین باید شبکه شاد را به رسمیت بشناسیم و کار ماندگاری از از طریق وزارت ارتباطات مشکلات را به تدریج حل می‌کنیم و افرادی که گوشی هوشمند ندارند شناسایی خواهند شد و نمایندگان مجلس تاکید داشتند اجبار به شاد به صلاح نیست و باید اختیار داده شود و معلمان مدیران مدارس تهدید نشوند و قول دادن الزام و اجبار نباشد و مشکلات مدارس و معلمان را برطرف کنند حالا باید ببینیم چقدر عملیاتی خواهد شد.

وی درباره امتحانات نهایی بیان کرد: امتحانات نهایی به صورت حضوری از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود که ۳ هفته طول می‌کشد و و چاره‌ای جز برگزاری حضوری آن نیست که البته با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام خواهد شد. ۲۰ روز بعد یعنی دهه اول مرداد سازمان سنجش اگر خواست میتواند کنکور را برگزار کند.

میرزاده با اشاره به اینکه موضوع دیگر عدم رعایت مصوبات مجلس درباره سوابق تحصیلی بود، گفت: سازمان سنجش گلایه دارد که سوابق تحصیلی آموزش و پرورش قابل اعتماد نیست و دغدغه‌ها و مشکلات مطرح شد تا به فکر اصلاح آن باشند تا سوابق تحصیلی دانش آموزان قابل استناد باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت