نکاتی که قبل از خرید انواع کابینت آشپزخانه باید بدانید


کابینت آشپزخانه عضوی مهم از دکوراسیون داخلی منزل است. با توجه به درخواست مشتریان و نیاز بازار در عرصه دکوراسیون در سالیان گذشته مدل ها سبک ها تنوع بسیاری پیدا کرده اند. متریال اولیه تمامی مدل کابینت های امروزی ورق های رنگی ام دی اف است که در طرح ها و شکل های مختلفی تولید می شوند.

ما در این مقاله کوتاه قصد داریم چند محصول محبوب و پرفروش را به شما معرفی کنیم اگر قصد خرید کابینت آشپزخانه دارید پیشنهاد می کنم این مقاله رو از دست ندین.

کابینت آشپزخانه عضو جدایی ناپذیر دکوراسیون هر خانه و آشپزخانه ای است و اکثر خانواده ها مدت زمان زیادی را جهت سرو غذا و... در آشپزخانه سپری می کنند از طرفی معمولا محیط آشپزخانه مشرف به سالن پذیرایی و در دید مهمانان است پس اهمیت ویژه ای دارد که دکور مناسبی برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته و به کمک برند های تولید کننده انواع ورق ام دی اف داخلی و خارجی تنوع محصولات بسیار زیاد شده کابینت آشپزخانه شامل سه سبک کلاسیک و مدرن و نئو کلاسیک می باشد. حال می خواهیم کمی به این سه سبک کابینت بپردازیم و زیر مجموعه های آنها را به شما معرفی کنیم.

ابتدا به این موضوع دقت کنید که فرقی نمی کند کابینت شما کلاسیک باشد یا مدرن یا حتی نئو کلاسیک متریال اولیه مصرفی این سه سبک ام دی اف است. این نکته ای است بسیاری از مشتریان دارند و وقتی قصد خرید کابینت دارند می گویند کابینت ام دی اف می خواهیم در صورتی که ام دی اف متریال اولیه تمامی سبک ها و مدل های کابینت است و نام یک محصول مشخص نیست.

همان طور که بالا اشاره کردیم کابینت عمدتا در سه سبک کلاسیک، مدرن و نئو کلاسیک طراحی و تولید می شود، حال می خواهیم به تفکیک این سه سبک کابینت ام دی اف بپردازیم و زیر شاخه های آنها را به شما معرفی کنیم.

نکاتی که قبل از خرید انواع کابینت آشپزخانه باید بدانید

کابینت انزو 1

کابینت نئو کلاسیک جدید ترین سبک و سیاق کابینت را در خود جمع کرده است. سبک نئو کلاسیک شامل دو مدل کابینت آشپزخانه به نام های کابینت پولیشی و کابینت انزو یا طرح انزو می باشد. به طور معمول قطر درب این مدل کابینت آشپزخانه در ضخامت بیست و پنج میلیمتر تولید می شود. در واقع سبک انزو ترکیب و تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است به طوری که براقی و صیقلی بودن کابینت هایگلاس را در کنار ابزار و حکاکی های سبک کلاسیک خواهید داشت. این سبک کابینت توسط دستگاه های تمام اتوماتیک ابزار خورده می شود و روند تولید آن بسیار حساس است. در این سبک کابینت از سه نوع رنگ ( پلی استر، پلی اورتان و پولیشی) استفاده می شود. که هرکدام قیمت و مزایا و معایب خود را دارند در صورت تمایل آشنایی بیشتر با جدید ترین نوع کابینت انزو بر روی لینک آن کلیک فرمایید.

حالا می خواهیم کمی به سبک مدرن بپردازیم، در واقع دکوراسیون هایی که فاقد ابزار خوردگی می باشند مدرن هستند. این سبک شامل چند زیر مجموعه محبوب و پر فروش هستند که شامل کابینت های گلاس، کابینت فرامید (فوق برجسته)، ملامینه و... می باشند. یکی از بزرگترین مزیت های این سبک دکوراسیون امکان استفاده از دو رنگ در دکوراسیون آشپزخانه است که زیبایی دو چندانی به محیط آشپزخانه شما می دهد. کابینت هایگلاس که محبوبیتی بی نظیر در ده سال گذشته در بازار داشته و از همه لحاظ برای عموم شناخته شده است.

نکاتی که قبل از خرید انواع کابینت آشپزخانه باید بدانید

کابینت مدرن 1

امکان تنظیف راحت این مدل کابینت و سطح صاف و صیقلی آن بزرگ ترین مزیت این مدل کابینت است. کابینت فرامید عضو محبوب دیگری از سبک مدرن است. که دارای سمپل رنگ گسترده در این زمینه است. روکش ورق های فرامید دارای برجستگی هستند و در طی چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده اند. این سمپل شامل رنگ های بتونی، طرح چوب با گره های ریز و درشت مصنوعی هستند که بسیار مشابه ورق های کلیف آلمانی هستند. همچنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. کابینت ملامینه آخرین مدل کابینت در سبک مدرن است که دارای ده ها رنگ و طرح زیبا می باشد. این نوع ورق فاقد برجستگی و ابزار خوردگی است. همچنین این مدل کابینت ارزان ترین مدل کابینت آشپزخانه است و توسط برند های ایرانی تولید می شود. امکان ترکیب دو رنک در این نوع کابینت ام دی اف وجود دارد. در کلیه مدل های نام برده شده می توان از دستگیره های مخفی یا استیل استفاده کرد. البته این روزها کمتر کسی از دستگیره در سبک مدرن استفاده می کند و تمایل مشتریان به استفاده دستگیره مخفی است. استفاده از صفحه های اچ پی ال در این سبک معمول است، این صفحه ها تا حدی ضد خش و ضد آب هستند. به دلیل قیمت بالای سنگ کورین کمتر از این نوع صفحه در این سبک آشپزخانه استفاده می شود.

کابینت کلاسیک شامل سه زیر شاخه به نام های کابینت طرح چوب، کابینت ممبران و کابینت تمام چوب می باشد. مشخصه کابینت های کلاسیک ابزار و حکاکی های روی درب های این سبک کابینت است این نوع کابینت دارای درب های حکاکی شده ی زیباست. این ابزار و حکاکی ها توسط دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی روی درب ها اجرا می شود و بسیار ظریف است. همچنین وجود ستون و گل های چوبی منبت کاری شده در این سبک کابینت به وفوور دیده می شود.

نکاتی که قبل از خرید انواع کابینت آشپزخانه باید بدانید

کابینت کلاسیک 1

این سه مدل کابینت از نظر ظاهر بسیار مشابه هستند اما روند تولید و قیمت متفاوتی دارند. لوکس ترین و گران قیمت ترین محصول کلاسیک کابینت تمام چوب است که به دلیل استفاده از چوب طبیعی درختان قیمت بالایی دارد. این مدل کابینت محبوبیت بسیاری نزد طرفداران مسنوجات چوبی دارد اما قیمت بالای این محصول به خصوص در سالیان گذشته باعث شده فروش این محصول پایین بیاید. کابینت طرح چوب عضو دیگر خانواده کابینت های کلاسیک است که بسیار شبیه کابینت تمام چوب است با این تفاوت که این جنس مغز این مدل کابینت چوب نیست و به جای چوب از ام دی اف استفاده شده اما ام دی اف که شبیه چوب نیست پس چرا این دو مدل کابینت بسیار مشابه اند؟ علت اینجاست که در مدل کابینت طرح چوب یک لایه یک میلیمتری روکش چوب طبیعی روی ام دی اف پرس می شود و بعد از ابزار خوردن و حکاکی در محیط ایزوله رنگ می شوند این روکش یک میلیمتری باعث می شود تا کابینت شما بسیار شبیه کابینت چوبی باشد. این شباهت به قدر زیاد است که به راحتی متوجه آن نخواهید شد قیمت کابینت طرح چوب نسبت به کابینت چوبی بسیار مقرون به صرفه تر است.

کابینت ممبران یا وکیوم عضو آخر خانواده کابینت های کلاسیک است این مدل کابینت هم از نظر ظاهری مشابه کابینت چوبی و طرح چوب است اما تفاوت هایی در قیمت و روند تولید این مدل کابینت وجود دارد که به آن اشاره خواهیم داشت. متریال اصلی کابینت ممبران ورق های ام دی اف خام است که ابزار خورده می شود و در مرحله بعد روکش پلاستیک مانند پی وی سی یا همان ممبران روی درب های ام دی اف پرس وکیوم می شوند. در کلیه مدل های کابینت کلاسیک که نام برده شد از دستگیره های سرامیکی استفاده می شود و معمولا جنس صفحه این نوع دکوراسیون آشپزخانه سنگ مصنوعی کورین است.

امیدوارم با کمک مطالبی که ارائه شد توانسته باشیم شما را با انواع کابینت آشپزخانه آشنا کنیم. ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی که قبل از خرید انواع کابینت آشپزخانه باید بدانید را در اختیار شما بگذاریم. همچنین شما عزیزان می توانید جهت مشاوره رایگان با شماره های 02177005467 – 02177005481 تماس حاصل فرمایید و از مزایایی همچون طراحی رایگان و بازدید از نمایشگاه دائمی کابینت واقع در تهرانپارس شرقی شهرک حکیمیه خیابان سازمان آب شمالی خیابان نوین پلاک 20 بهره مند شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق