از برپایی غرفه افطاری‌ ساده تا توزیع 10 هزار پرس غذای گرم بین محرومان با همکاری ائمه‌جماعات


از برپایی غرفه افطاری‌ ساده تا توزیع 10 هزار پرس غذای گرم بین محرومان با همکاری ائمه‌جماعات

حجت الاسلام ستاری با بیان اینکه وارد کردن کدملی مددجویان در سامانه سایه، استفاده از فضای مجازی و اهمیت کار تشکیلاتی به ائمه‌جماعات منطقه 18 تاکید شده، گفت: موکب توزیع افطاری‌های ساده همراه با پاسخ به سوالات شرعی همسو با رزمایش مواسات برپا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «یونس سمیعی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی به دلیل شیوع کرونا نباید سبب قطع تعاملات مذهبی شود، اظهار کرد: در این راستا در همایشی که پیش از ماه مبارک رمضان با حضور ائمه جماعات منطقه 18 برگزار شد بر وارد کردن کدملی مددجویان در سامانه سایه، استفاده از فضای مجازی در ماه مبارک رمضان و اهمیت کار تشکیلاتی تاکید شد.

مسئول ستاد مردمی مدافعان سلامت منطقه 18 تهران ادامه داد: همسو با رزمایش مواسات و کمک مومنانه و به منظور محرومیت زدایی جنوب غرب تهران نزدیک به 370 بسته ارزاق تهیه و میان نیازمندان به صورت هدفمند توزیع شد.

وی با بیان اینکه مشکلات و محرومیت ها با یک بسته مواد غذایی حل نمی شود، گفت: از این رو، غرفه یا موکب سلامت را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در خیایان یاران، مقابل خیابان شریعتی برپا کرده ایم که هم در آن افطاری ساده و بهداشتی توزیع می شود و هم محل جمع آوری نذورات مردمی برای کمک به نیازمندان است.

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه هسته مرکزی فعالیت های این ستاد و موکب را پنج نفر از امامان جماعت مساجد منطقه تشکیل می دهند، گفت: علاوه بر توزیع افطاری های ساده، این ائمه جماعات به سوالات شرعی مردم هم پاسخ می دهند. افطار ساده خیابانی برای کسبه و دست‌فروشان منطقه هم که با بازخورد بالا مواجه شده، توزیع می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در این غرفه به طور نامحسوس نیازمندان آبرومند را که به طور موقت و در پی شیوع کرونا دچار آسیب اقتصادی شده اند، شناسایی کرده و بسته های ارزاق را میان آنها نیز توزیع می کنیم.

حجت الاسلام سمیعی درباره دیگر برنامه های ستاد مردمی مدافعان سلامت منطقه 18 تهران برای اجرای رزمایش مواسات و همدلی، اعلام کرد: در حال زمینه سازی و جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه و توزیع 10 هزار پرس غذای گرم بین محرومان در ماه مبارک رمضان هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین، در حال ایجاد زیرساخت های طرح اعطای بقچه های افطار همراه با پیوست های فرهنگی به دختران روزه‌اولی هستیم تا با شناسایی آنها در سطح منطقه و بردن بسته ها نیم ساعت قبل از اذان مغرب، آنها را به روزه داری تشویق کنیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط