آمار چشمگیر کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها/از توزیع 75 هزار سبک کالا تا بالغ بر 30 میلیارد ریال حمایت مالی از محرومان


آمار چشمگیر کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها/از توزیع 75 هزار سبک کالا تا بالغ بر 30 میلیارد ریال حمایت مالی از محرومان

ولیئی با اشاره به اجرای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه در 1500 مسجد تهران، گفت: در قالب این رزمایش 75 هزار سبد کالا و گوشت حاصل از قربانی 4500 راس گوسفند میان افراد محروم و بی‌بضاعت توزیع شده است.

«محسن ولیئی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد، یک خانوار» به مناسبت ماه ضیافت الهی، اظهار کرد: یک هزار و 500 مسجد در استان تهران در توزیع غذای گرم فعال شده اند و تاکنون 175 هزار پرس غذای گرم میان محرومان توزیع و 4500 گوسفند و ۱۵ راس گوساله نیز تاکنون ذبح و گوشت آنها میان نیازمندان توزیع شده است.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، 30 هزار بسته مایحتاج نیازمندان نیز تهیه و تحویل آنها شده است و بالغ بر 30 میلیارد ریال نیز حمایت مالی از نیازمندان در طرح مواسات صورت گرفته است.

ولیئی تصریح کرد: در مشارکت خیرین در بحث کرونا نیز 10 هزار محله توسط فعالین مسجدی ضدعفونی شده اند و هشت میلیون و 500 هزار ماسک و حدود یک میلیون بسته بهداشتی تولید و توزیع شده است، همچنین 80 هزار گان، دو میلیون و 500 هزار جفت دستکش تولید و توزیع و نیز سه میلیون دستکش نیز خریداری و در میان مردم توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 200 ایستگاه سلامت محله ای نیز کار توزیع اقلام بهداشتی را انجام می دهند، گفت: همسو با رزمایش مواسات و همدلی مومنانه 75 هزار سبد کالا در مساجد بسته بندی و توزیع و 5 میلیون و 500 هزار آبمیوه نیز توسط گروه های جهادی مساجد تهیه و در بیمارستان ها در میان کادر درمانی و بیماران توزیع شده است که این اقدام خیرخواهانه همچنان ادامه دارد.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: یکی از اقدامات پسندیده ای که از سوی برخی از مساجد از زمان شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است، کمک به افراد سالمند، سرکشی و ضدعفونی منازل، تهیه اقلام و مایحتاج ضروری آنها است.

ولیئی از توزیع غذای گرم در مناطق محروم و کم برخوردار به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: همان گونه که در سال های قبل سفره های اطعام نیازمندان به این مناسبت برپا می شد، امسال پخت غذای گرم در مساجد انجام و در منازل نیازمندان توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندانی که تمایل به مشارکت در این امر خیر دارند می توانند کمک های خود را به شماره حساب 4900390054 و کد شناسه ۱۰۷۶۲ به نام مرکز رسیدگی به امور مساجد و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۱۴۰۲۵۴۲ و کد شناسه ۱۰۷۶۲ واریز کنند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس