اردکان با کمبود فضای آموزشی روبروست


اردکان با کمبود فضای آموزشی روبروست

یزد - ایرنا - رییس آموزش و پرورش اردکان گفت: اگر افرادخیر برای تامین فضای آموزشی مورد نیاز این نهاد برای ساخت مدرسه برای سال های آینده در شهرستان پیشگام نشوند، به دلیل کمبود مدرسه و افزایش جمعیت دانش آموزان با مشکل جدی رویرو می‌شویم .

ابوالفضل کارگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون ساخت ۱۴ مدرسه خیری در دستور آموزش و پرورش قرار دارد و با تعهد افراد خیراندیش تا پایان خرداد ماه ۹۹، پیشرفت فیزیکی این واحدها به ۳۰ درصد می رسد .
وی اضافه کرد: این واحدهای آموزشی پس از ساخت و تکمیل همزمان با آغاز سال تحصیلی در مهرماه ۱۴۰۱ خورشیدی افتتاح و بهره برداری می شود .
رییس آموزش و پرورش اردکان با بیان اینکه مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو، ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه را تعهد کرد که عملیاتی اجرایی ۲ باب آن آغاز شد، تصریح کرد: همچنین اقلام بهداشتی ، مواد ضدعفونی کننده و منابع مالی مورد نیاز جهت تامین اقلام بهداشتی در اختیار مدارس قرار گرفت .

کارگر در ادامه به چالش ها ، کمبودها و مشکلات فراروی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: معلمان ۲۸ درصد کلاس های مدارس با کمک نیروهای حق التدریس اداره می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت دانش آموزان شهرستان در چند سال اخیر ، تعداد آنها در سال آینده تحصیلی به بیش از ۲۴ هزار نفر می رسد و ۲۴ واحد آموزشی استاندارد جدید باید به مجموعه مدارس اضافه شود تا پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش باشد .
رییس آموزش و پرورش اردکان از قیمت بالای زمین به عنوان یکی از چالش های جدی فراروی این نهاد برای ساخت مدرسه یاد کرد و افزود: به همین دلیل برای تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مدارس خیری با مشکل روبروست.

وی مشارکت خیران به اهدای زمین برای احداث مدارس جدید را از جمله ضرورتی انکار ناپذیر عنوان کرد و ادامه داد: جامعه فرهنگیان و معلمان اردکان در ایام قرنطینه خانگی دانش آموزان نقش معلمی خود را به خوبی ایفا کردند ، شایسته بهترین پاداش ها هستند.

رییس آموزش و پرورش اردکان در ادامه گفت: صدها جلد کتاب کمک آموزشی با ارزش ۹۰ میلیون تومان با حمایت امام جمعه ، نماینده مجلس ، فرمانداری و شورای شهر تهیه و توزیع شد.
به گفته کارگر با تولید ۲۶۰ عنوان فیلم آموزشی درسی در ماه های اسفند ۹۸ و فروردین‌ امسال آموزش دانش آموزان در فضای مجازی و از راه دور، فعالیت آموزشی مدارس ادامه یافت .
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد دانش آموزان در سامانه شبکه آموزشی دانش آموزی « شاد» ساماندهی شدند ادامه داد: آموزش و پرورش با ارائه مستمر خدمات آموزشی برخط(آنلاین) توسط مدارس در دوره شیوع کرونا و تهیه لوح های فشرده و بسته های آموزشی برای دانش آموزان محروم از اینترنت از جمله مناطق پیشتاز در عرصه آموزش مجازی استان یزد بود .
کارگر خبر از تشکیل کمیته فنی اجرایی آموزش مجازی در سطح مدیران برای ارائه آموزش مجازی به ۲۱ هزار دانش آموز در دوران قرنطینه خانگی خبر داد.

وی بهره مندی معنوی صدها دانش آموز از اجلاس سالیانه نماز ، جشن تکلیف ۷۰۰ دانش آموز دختر، اعزام ۵۰۰ دانش آموز به اردوی معنوی راهیان نور و شرکت یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مسابقات فرهنگی ، هنری و معارف اسلامی را از دیگر فعالیت برشمرد .

هم اکنون حدود ۲۱ هزار دانش‌آموز در۱۱۰ مدرسه این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، که این آمار تا سال ۱۴۰۳ به ۲۵ هزار نفر افزایش می یابد.

یکی از دلایل افزایش جمعیت دانش آموزی در اردکان علاوه بر رشد جمیعت، حضور کارگران مهاجر برخی مناطق ایران در تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی