میزان تلفات برق در غرب مازندران به 15 درصد کاهش می‌یابد


میزان تلفات برق در غرب مازندران به 15 درصد کاهش می‌یابد

نوشهر- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران ، گفت که امسال براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته میزان تلفات انرژی الکترونیکی در شهرستان‌های گردشگرپذیر این منطقه به حدود 15 درصد کاهش می یابد.

کیوان فرح زاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، میزان تلفات انرژی برق سال گذشته در این منطقه را حدود ۱۶ درصد اعلام کرد و افزود : با انجام اقداماتی که سال های گذشته در بخش فنی و غیر فنی انجام گرفت میزان تلفات انرژی سالانه به طور میانگین به کمتر از ۱۰ میلیارد تومان رسیده است .

این مقام مسئول ، تعویض کنتورهای مکانیکی به دیجیتالی ، اصلاح شبکه های فرسوده ، جایگزینی کابل خودنگهدار به جای سیم با هدف حذف برق های غیرمجاز، نصب ترانس در مرکز ثقل بار ، تست وبازرسی کنتور ، اصلاح تابلوهای سنجش ، استفاده ازتبلت جهت افزایش دقت قرائت کنتور ها را از مهم ترین این اقدامات در این بخش معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت توززیع نیروی برق غرب مازندران ، نصب کنتور برای واحدهای مسکونی فاقد انشعاب (اتصال موقت ) براساس تصویب لایحه دولت در مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه سال ۹۶ را از دیگر اقدامات در این بخش نام برد.

فرح زاد در ادامه میزان اعتبار پیش بینی شده امسال این شرکت را حدود ۱۴۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : قرار است از این میزان اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومان صرف توسعه زیرساخت های برق رسانی مناطق شهری ، ۱۵ میلیارد تومان حوزه روستایی ، ۳۲ میلیارد تومان اصلاح و تقویت شبکه ، ۲۰ میلیارد تومان کاهش تلفات انرژی ، ۹ میلیارد تومان صرف تعویض کنتور های خراب و ۳۵ میلیارد تومان نیز صرف تعمیرات شبکه برق رسانی در این مناطق شود.

وی افزود : به دنبال جذب و صرف این میزان اعتبار پیش بینی شده تاسیساتی از جمله احداث شبکه فشار ضعیف به طول حدود ۴۵۰ کیلومتر ، فشار متوسط ۲۰۰ کیلومتر و نیز ترانسفور ماتور دستگاه احداث و نصب خواهد شد .

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به دستکم ۶۲۸ هزار مشترک خانگی ، عمومی ، کشاورزی ، صنعتی و سایر مصارف که در برگیرنده ۹ شهرستان گردشگرپذیر در غرب مازندران است ، خدمات ارائه می دهد.

مازندران از ۲ شرکت توزیع نیروی برق یکی در ساری مرکز استان و دیگری در شهرستان نوشهر برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین