مسائل اقتصادی هم به ناملایمات و آسیب‌های اجتماعی کرونا اضافه شده است


مسائل اقتصادی هم به ناملایمات و آسیب‌های اجتماعی کرونا اضافه شده است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: طبق اطلاعات رسیده موارد خشونت خانگی در جهان و ایران نگران کننده است و علاوه بر افسردگی، مسائل اقتصادی نیز به ناملایمات و آسیب های اجتماعی کرونا اضافه شده است.

مجید خورشیدی روز جاری در جلسه شورای اطلاع رسانی استان بوشهر با اشاره به اهمیت سلامت روان عنوان کرد: عادت‌های فرهنگی و سنت‌های اجتماعی که در طول تاریخ داشتیم دارای کارکردهای اجتماعی بوده، مثل آیین های سوگواری که تنها عادت نبوده و تاثیرات مثبتی بر روی افراد داشته که ویروس کرونا موجب تعطیلی این سنت‌های اجتماعی و آیین‌ها و از دست دادن کارکردهای آن شده است.

وی با تاکید بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: تنها راه مصون ماندن از ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است که اصحاب رسانه در تبیین این مهم به آحاد جامعه نقش مهم و اثرگذاری دارند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان بوشهر با بیان اینکه مراکز جامع سلامت در مقابل ویروس کرونا کاملا ایمن هستند، افزود: پیشگیری از تبعات بیماری روحی و روانی ناشی از ویروس کرونا دغدغه همه مردم است که باید با مشارکت دستگاه‌های متولی آسیب‌های ناشی از کرونا کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار بوشهر با اشاره به آثار اجتماعی ویروس کرونا در سنت‌ها و آیین‌ها خاطرنشان کرد: ویروس کرونا سنت‌های اجتماعی، آیین‌ها و کارکردها را تحت تاثیر قرار داده و تاثیرات مختلفی در روابط اجتماعی مردم جامعه داشته است.

خورشیدی عنوان کرد: حتی اگر روزی واکسن کرونا هم کشف شود باز مشکلات تازه‌ای ظهور پیدا می‌کند، این بیماری با ایجاد مشکلات فوری و آنی به همه کارکردهای اجتماعی، حداقل به طور موقت پایان داده است به این خاطر بحث سلامت روان در راستای پیشگیری از آسیب‌های روانی باید دغدغه همه باشد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اجتماعی بر اثر از این ویروس دچار تغییر شده‌اند، تصریح کرد: در دوران پسا کرونا شاهد بیماری‌های روحی و روانی و افسردگی خواهیم بود و اگر بشر بیماری کرونا را کنترل کند مرحله جدیدی از تبعات آن در بخش‌های مشکلات اجتماعی آغاز می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر اظهار کرد: بیماری کووید ۱۹ یک بیماری ناشناخته است و هر روز تظاهرات جدیدی نشان می‌دهد مثلاً اخیراً همه‌گیری آن میان کودکان با تظاهراتی چون اختلالات پوستی و ناملایمات گوارشی خود را نشان داده است. می‌خواهم این را بگویم که همانند ناشناخته بودن این ویروس از حیث پزشکی در بخش روانشناختی نیز هنوز آسیب‌های آن را نمی‌شناسیم و روانشناسان هنوز بر اساس تبعات اپیدمی‌های گذشته قضاوت می‌کنند و چه بسا آسیب‌هایی باشد که خاص این پاندمی باشد و در اپیدمی‌های گذشته وجود نداشته است.

مجید خورشیدی با تاکید بر حفظ سلامت روان جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از کروناویروس تصریح کرد: در این راستا لازم است کارگروهی با عضویت دستگاه‌های مرتبط برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از پساکرونا تشکیل شود.

این مسئول با بیان اینکه طبق اطلاعات رسیده موارد خشونت خانگی در جهان و ایران نگران کننده است، بیان کرد: افسردگی نیز یکی از ویژگی‌ها و اثرات این دوره است که قطعاً بر کارکرد خانواده اثر خواهد گذاشت و مسائل اقتصادی نیز به این ناملایمات و آسیب ها اضافه شده، لذا باید کارگروه سلامت روان با جدیت تمام به این موضوع وارد شده و نسبت به حل و فصل بهتر این تبعات اقدام نماید.

وی تصریح کرد: از مردم عزیز خواهش می‌کنم کرونا را جدی بگیرند؛ زمان نشان داد که کرونا نسبت به گرما واکنش خاصی ندارد و مطابق گفته وزیر بهداشت این بیماری در استان‌های گرم یک شیب افزایش ملایم دارد، بنابراین هیچ عادی‌سازی نداریم و مردم باید همچنان مراقب باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...