زمان و نحوه احراز هویت الکترونیکی سهامداران عدالت در سامانه سجام


یک مقام مسئول درباره نحوه احراز هویت در سامانه سجام گفت: پس از صحت سنجی مدارک شناسایی، در گام آخر از کاربر خواسته می‌شود تا با یک فیلم سلفی جمله‌ای که در سامانه ظاهر می‌شود را بخواند.

صراط:

ماهیار، مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران سهام عدالت در یک برنامه تلویزیونی گفت: احراز هویت الکترونیک در داخل مجموعه سپرده‌گذاری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری بررسی شد و اگر زیرساخت‌های فنی آماده شود تا یک هفته دیگر احراز هویت در سامانه سجام غیرحضوری انجام خواهد شد.

به گزارش مهر وی درباره فرایند احراز هویت الکترونیک گفت: این فرایند بدین صورت است که وقتی فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد و اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار تطبیق داده شد برای احراز هویت می‌تواند از طریق این زیر ساخت‌ها به صورت الکترونیکی اقدام کند.

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت ادامه داد: وقتی فرد وارد این زیر ساخت می‌شود بر اساس رمز یکبار مصرفی که برای او صادر می‌شود وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می‌شود. این تطابق مبتنی بر الگوریتم‌هایی پیچیده است و قطعاً دقت‌های دارد و ممکن است خطاهایی نیز داشته باشد.

وی افزود: نکته دوم این است که کارت ملی فرد باید توسط خود فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است چک می‌شود.

ماهیار توضیح داد: در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که ظاهر می‌شود را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر.

وی ادامه داد: در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام‌می‌دهد و آن‌را برای سجام می‌فرستد.

ماهیار در پایان تصریح کرد: برای کنترل‌های بیشتر از اپراتورهای آفلاین هم استفاده کرده‌ایم این اپراتورها در بازه‌های زمانی مخالف اطلاعات کاربر را بررسی می‌کنند و پس از اینکه مطمئن شدند شماره موبایل و آدرس فرد به نام خود فرد بوده است و اطلاعات هویتی هم به صورت‌کامل احراز شد اگر مشکلی وجود نداشته باشد این فرد به عنوان فرد سجامی معرفی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟