هفت گونه درخت تزیینی جدید به فضای سبز قشم افزوده شد


هفت گونه درخت تزیینی جدید به فضای سبز قشم افزوده شد

قشم- ایرنا- هفت گونه درخت گلدار از جمله پلومریا، جاتروفا، سرانتیس، تاکاما، کوردیا، چوب پنبه و خرزهره با پیشنهاد کارشناسان، در فضای سبز جزیره قشم مورد استفاده قرار گرفت.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: کاشت این درختان در معبرها، بلوارها و پارک‌‎های سطح جزیره پس از جانمایی انجام شد و هم اکنون این گیاهان در حال تکثیر و افزایش سطح زیر کاشت هستند.

فرج طهماسبی دیزج افزود: پیش از این نیز درختان گلدار همچون مشعل جنگل، یاس درختی، گل کاغذی، تیویتیا، ختمی درختی، ابریشم از گذشته در توسعه فضای سبز شهری استفاده شد.

وی ادامه داد: تلاش‌ها برای افزایش تنوع گونه‌های گیاهی سازگار با آب و هوای جزیره قشم همچنان ادامه دارد .

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: فضای سبز متنوع بر کیفیت زندگی و بهبود فضای زیستی شهری تاثیر مستقیم دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر بهره‌گیری از اصول و فنون علمی و استفاده از تخصص در حوزه فضای سبز افزایش یافته است.

طهماسبی دیزج خاطرنشان کرد: نحوه زیستی ، عملکردی و زیبایی‌شناسی درختان، شکل تاج، نحوه رشد ریشه، هزینه‌های مربوط به حفظ و نگهداری، سازگاری با آب و هوا، مقاومت در برابر آفات و بیماری ها و تنش های محیطی از جمله معیارهای انتخاب درختان برای فضای سبز قشم است.

هفت گونه درخت تزیینی جدید به فضای سبز قشم افزوده شد

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند