حال و روز ناخوش صنعت زنبورداری


حال و روز ناخوش صنعت زنبورداری

رئیس اتحادیه زنبورداران قاینات با بیان اینکه صنعت زنبورداری در شهرستان قاینات حال و روز خوبی ندارد، گفت: نهاده‌ها و داروهای گران قیمت، بسیاری از زنبورداران را از ادامه فعالیت منصرف کرده است.

مختاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صنعت زنبور عسل در شهرستان در معرض خطر نابودی است چرا که نه تنها شهرستان از لحاظ منبع غذایی برای این موجودات فقیر است بلکه از لحاظ توزیع نهاده‌ای رایگان از سوی دامپزشکی نیز هیچ گونه اقدامی نمی‌شود.

وی افزود: وجود داروهای گران قیمت که زنبورداران باید آن را به صورت آزاد تهیه کنند، تعداد زیادی را از ادامه فعالیت در این صنعت منصرف کرده است که این امر جای نگرانی دارد.

رئیس اتحادیه زنبورداران قاینات از سوی تمامی زنبورداران شهرستان از شبکه دامپزشکی قاینات برای پایش و بررسی بیماری‌ها با حضور کارشناسان در زنبورستان‌ها تقدیر کرد و یادآور شد: ما از شرایط حاضر در کشور آگاه هستیم و می‌دانیم دامپزشکی در حد بضاعت خود تلاش را در این زمینه انجام می‌دهد، اما انتظار می‌رود نگاه بهتری به صنعت زنبورداری ایجاد شود.

شهرستان قاینات دارای 124 واحد زنبورستان است که از این تعداد، 33 واحد در سیستم جی آی اس ثبت شده و به طور مداوم مورد پایش قرار می‌گیرند و مابقی خارج از سامانه جی آی اس سازمان دامپزشکی کشور فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند