خوشبختی حقیقی با دین‌داری حقیقی به‌دست می‌آید


خوشبختی حقیقی با دین‌داری حقیقی به‌دست می‌آید

استاد حوزه با اشاره به شرایط خوشبختی بیان کرد: خوشبختی حقیقی با دین‌داری حقیقی به‌دست می‌آید.

خوشبختی حقیقی با دین‌داری حقیقی به‌دست می‌آیدبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، امروز، 16 اردیبهشت در سخنانی در امامزاده سید علی(ع) قم، یادآورشد: ماه رمضان بهترین فرصت برای دوری از گناه است بیان کرد: باید چشم، گوش و قلب را مدیریت کرد، بهترین عمل در ماه مبارک رمضان تسلط بر خود و نفسانیت است و انسان به مقام قرب می‌رسد.

این استاد حوزه با اشاره به اضلاع خوشبختی در زندگی، گفت: در دایره معارف الهی، کسی که در مسیر دین قدم بر میدارد خوشبخت واقعی است.

وی با ذکر این مطلب که لذت را کسی می‌برد که دین‌دار حقیقی است، افزود: در معامله با خدا، خلق، خودمان و دنیا دارای اصولی هستیم و هر کدام دارای اصلی است. استرس و اضطراب به خاطر دوری از دین شکل می‌گیرد، قرآن کریم تاکید کرده است که غیبت نکنیم و باید به این نکته توجه کنیم که دستورات دین برای آباد کردن دنیا و آخرت است.

مومنی با ذکر این مطلب که باید 28 اصل در برخورد با خدا و مردم باید داشته باشیم، اظهارکرد: باید این موضوع مورد توجه باشد که پدر برای انسان موضوع بدی را نمی خواهد و خداوند هم خیر ما را می خواهد، در روایت معصومین آمده است که تعجب می‌کنیم از کسی که از مضر بودن غذا دوری می‌کند ولی از گناه به خاطر ضرر آن دوری نمی‌کند.

این خطیب حوزوی گفت: مشکلات و ابتلاها ما را به خودمان برمی‌گرداند، پولدار بودن منافاتی با دین‌داری ندارد، شخص مهندسی بسیار پولدار بود و علی‌رغم اینکه نیاز مالی نداشت ولی سرکار می‌رفت و پیش از اذان صبح در مغازه‌اش کتاب بچه‌ها را منگنه می‌کرد و گاهی نماز را در مغازه می‌خواند، علت اینکار را پرسیدم که در جواب گفت قصد دارد مشکل دانش‌آموزان برطرف شود.استاد حوزه علمیه رضای الهی را مهم‌ترین عامل خوشخبتی برشمرد و ادامه داد: اگر خدا از انسان راضی باشد انسان به آرامش می‌رسد، آرامش فقط در گرو رضایت الهی است، نگاه به نامحرم آرامش را از انسان می‌گیرد.

مومنی افزود: هنگامی که انسان آرامش داشته باشد خوشبخت می‌شود، برخی افراد وضع مالی خوبی دارند ولی آرامش ندارند، شخص دیگر نیز وضع مناسبی ندارد ولی چون رضای الهی مدنظرش است از آرامش برخوردار است.

وی تصریح کرد: وجود مقدس خاتم‌الانبیا در پاسخ به امیرالمومنین(ع) فرمودند چیزی که در این ماه باید مورد تاکید قرار دهیم تسلط بر نفس است، باید با خدا معامله کنیم و هر کسی پشت ما غیبت کرد و تهمت زد را حلال کرده و نگوییم به خدا واگذار کردیم بلکه به‌خاطر خدا بگذریم تا خدا نیز از ما بگذرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم