تاثیر شروع جنگ لفطی چین و آمریکا بر بورس‌های دنیا


روند کاهش محدودیت‌های اجتماعی که از سوی دولت‌ها برای کنترل شیوع ویروس کرونا اعمال شده بود، باعث شد تا بورس‌های آسیایی در معاملات امروز مثبت شوند.از طرفی پس از دو ریزش متوالی، شاخص های بورس وال استریت صعودی شدند.با توجه به اینکه برخی از ایالت های آمریکا و کشورهای اروپایی و آسیایی شروع به رفع محدودیت های مربوط به ویروس کرونا کرده اند و انتظار می...

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که ویروس کرونا روز به روز در سطح جهان پیشروی می‌کند و شمار مبتلایان و قربانیان در جهان کماکان رو به افزایش است، تلاش‌ها برای یافتن واکسن کرونا بیش از پیش شدت گرفته است.

پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از در اختیار داشتن شواهدی مبنی بر مسئول بودن چین در شیوع کرونا در جهان خبر داد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی مشابه گفته است که ویروس کرونا احتمالا از یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین درز پیدا کرده است. ترامپ که اکنون به دلیل عملکرد دولتش در مقابله با ویروس کرونا زیر فشار سنگین افکار عمومی قرار دارد، چین را تهدید به اعمال موج تازه ای از تعرفه ها در صورت اثبات عمدی بودن نقش چین در انتشار ویروس کرونا کرده است.

تاثیر شروع جنگ لفطی چین و آمریکا بر بورس‌های دنیا

اکنون دو عامل کلیدی در تعیین مسیر آینده شاخص ها نقش اساسی دارند: نخست اینکه آمریکا و چین به توافق تجاری پایبند خواهند ماند یا شاهد دور دیگری از جنگ تعرفه ها خواهیم بود و دوم اینکه بازگشایی تدریجی اقتصاد در کشورهای مختلف تا چه حد موفقیت آمیز خواهد بود و کشورها خواهند توانست شیب نزولی سرعت شیوع کرونا را ادامه دهند یا شاهد آغاز موج دوم همه گیری در جهان خواهیم بود. هم چنین بازارها به شدت مشتاق شنیدن اخبار مثبت تری از پیشرفت های دارویی در زمینه مقابله با کرونا هستند.

تاکنون بیش از سه میلیون و ۶۴۶ هزار و ۲۵۵ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۲۵۲ هزار و ۴۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۶۹ هزار و ۹۲۱ نفر، ایتالیا با ۲۹ هزار و ۷۹ نفر، انگلیس با ۲۸ هزار و ۷۳۴ نفر، اسپانیا با ۲۵ هزار و ۴۲۸ نفر وفرانسه با ۲۵ هزار و ۲۰۱ نفر بوده است.

تاثیر شروع جنگ لفطی چین و آمریکا بر بورس‌های دنیا

بورس آمریکا

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۷۴۹.۵۶ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۳ درصد افزایش تا سطح ۲۸۴۲.۷۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با صعود ۱.۲۳ درصدی در سطح ۸۷۱۰.۷۲ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۶ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۷۵۳.۷۸ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با عقب گرد ۳.۶۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۰ هزار و ۴۶۶.۸۰ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۴.۲۴ درصدی در سطح ۴۳۷۸.۲۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۳.۶ درصد پایین رفت و به ۶۶۷۳.۳۰ واحد رسید.

تاثیر شروع جنگ لفطی چین و آمریکا بر بورس‌های دنیا

بورس‌های آسیایی

آغاز روند کاهش محدودیت‌های اجتماعی در برخی کشورهای آسیایی که پیش‌تر برای کنترل شیوع ویروس کرونا اعمال شده بودند، باعث شد تا بورس‌های آسیا در معاملات امروز مثبت شوند.

در حالی که بورس‌های چین، ژاپن و کره جنوبی به خاطر تعطیلات امروز بسته بودند بورس استرالیا 1.26 درصد رشد کرد و بورس هنگ کنگ هم 1.66 درصد بالا رفت.

شاخص MSCI که گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن به شمار می‌رود در معاملات امروز 0.56 درصد بالا رفت.

شاخص ارزش دلار نیز 0.12 درصد کاهش یافت و در عین حال ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا هم در معاملات امروز 0.4 درصد رشد کرد.

شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۲.۸۴ درصدی تا سطح ۱۹ هزار و ۶۱۹.۳۵ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۵۴ درصد بالا رفت و در سطح ۲۳ هزار و ۷۴۲.۱۳ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۱۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۱۲.۵۸ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۳۱ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۳۹۸.۷۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

تاثیر شروع جنگ لفطی چین و آمریکا بر بورس‌های دنیا

با توجه به اینکه برخی از ایالت های آمریکا و کشورهای اروپایی و آسیایی شروع به رفع محدودیت های مربوط به ویروس کرونا کرده اند و انتظار می رود تقاضا برای سوخت بهبود یابد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 61 سنت افزایش 22 دلار فروخته شد. این نوع نفت از 29 آوریل 5 روز است که روند افزایشی دارد.

نفت برنت نیز با 1.41 دلار افزایش 28.61 دلار معامله شد. برنت نیز ششمین روز متوالی افزایشی را ثبت کرده است.

چشم انداز تقاضا برای سوخت بهبود یافته زیرا برخی از ایالت های آمریکا و چندین کشور از جمله ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هند و تایلند، به برخی از مردم خود اجازه دادند تا به سر کار بازگردند و سایت های ساختمانی، پارک ها و کتابخانه ها باز شدند.

با امید به اینکه صنعت نفت احتمالا بدترین نقطه قرنطینه را از سر گذرانده، صندوق های سرمایه گذاری، مدیریت کننده پول، برای پنجمین روز متوالی در هفته منتهی به 28 آوریل خریدار مشتقات مواد نفتی هستند.

به گفته تحلیلگران، هنوز تقاضا برای نفت در جهان 30 درصد کاهش داشته است و بهبود احتمالا کند خواهد بود به ویژه اینکه انتظار می رود ایرلاین ها همچنان تا حد زیادی برای ماه ها زمین گیر باشند.

مخازن نفت خام آمریکا برای پانزدهمین هفته متوالی افزایش یافته در حالی که ذخایر محصولات نفتی نیز احتمالا هفته گذشته افزایش یافته است.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو در بازار | 2.8 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 3.2 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 6.8 هزار خطر تعطیلی برخی پمپ بنزین‌ها | 4.8 هزار سیگنال روزانه طلا آبشده و سکه امامی+تحلیل درهم و اونس جهانی | 4.0 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش