نقش موثر ماماهای خراسان شمالی در ایام شیوع کووید19


نقش موثر ماماهای خراسان شمالی در ایام شیوع کووید19

رئیس گروه سلامت مادران معاونت بهاشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ماماها در ایام اپیدمی آنفلوانزا، بحران بارش برف و پس از شیوع بیماری کووید19 در این استان، نقش موثری ایفا کردند.

طاهره رام اظهار کرد: ماماهای این استان حتی در دورترین نقاط روستایی، وضعیت مادران باردار را تحت نظر دارند و در سخت ترین شرایط به مادران باردار خدمت رسانی می کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، وی یکی نقش های موثر ماماها را ترویج زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین بیان کرد و افزود: این دستاورد مرهون آگاه سازی های ماماها به مادران باردار است.

وی با اشاره به قدمت صد ساله مامایی در کشور، خاطرنشان کرد: نقطه عطف حرفه مامایی همان مهارت و علم یک ماما در کمک به زن باردار حین زایمان طبیعی است و از نظر آکادمیک نیز قدمت طولانی دارد به طوری که قبل از رشته پزشکی وجود داشته و به عنوان یک رشته آموزش عالی شروع به پذیرش و تربیت دانشجوی مامایی کرده است.

این مسئول به نقش بی‌بدیل ماما در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ماماها در حوزه خدمات بهداشت باروری و زایمان طبیعی و کمک به مادران باردار برای داشتن زایمان سالم و نوزاد سالم نقش مهمی دارند.

رام تصریح کرد: ماماها با مراقبت‌های درست قبل از زایمان، نباید بگذارند امید مادری به آوردن فرزندی که در شکم دارد ناامید شود و با مراقبت مستمر و هوشیارانه جان مادر و جنین را مراقبت کنند.

وی یادآور شد: ماما در تمام لحظات همراه و همگام مادران و نوزادان بوده و در مراقبت از سلامت زنان به‌خصوص مادران، در نجات جانشان همواره صادقانه تلاش می کنند و در شرایط بحران از جمله جاری شدن سیل، بارش برف و صعب العبور شدن جاده ها و... می کوشند تا سلامتی مادری به خطر نیفتد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...