جشنواره ملی مهدویت در بخش‌های مرتبط با سبک زندگی مهدوی توسعه یابد


جشنواره ملی مهدویت در بخش‌های مرتبط با سبک زندگی مهدوی توسعه یابد

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور بر لزوم توسعه جشنواره ملی مهدویت تاکید کرد.

دکتر عیسی علیزاده عصر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی مهدویت که به شکل آنلاین برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های گسترده معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: تشکیل نهادی با عنوان جهاددانشگاهی با نیت و بارویکرد فرهنگی بوده و عملکرد این نهاد در طول سالهای سال این مساله را به منصه ظهور رسانده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دینی و قرآنی این نهاد انقلابی، افزود: تشکیل اولین و تخصصی‌ترین خبرگزاری قرآنی جهان با پوشش 19 زبان زنده دنیا و سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور گواهی بر این مدعی است.

معاون فرهنگی جهاددانشگایه کشور بیان کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نسل جوان علی رغم توجه کمتر به برخی مناسک هنوز هم معنویت طلب است و معنویت را به عنوان مهمترین ملجا برای نیل به آرامش مد نظر دارد.

وی گفت: ضمن سپاس از جهاددانشگاهی واحداستان قم برای برگزاری این جشنواره بر ضرورت این جشنواره تاکید داریم زیرا مهدویت یکی از معیارهای انسان با امید، امید به آینده و مبدا هستی و ماوراء است. مواردی که امسال و اتفاقاتی که در اواخر سال رخ داده نشان داد که بشر تا چه حد عاجز است.

علیزاده اظهارکرد: امیدوارم جشنواره در دوره های بعد با شکوه بیشتری برگزار شود. خوشبختانه این جشنواره ویژگی های مثبتی داشت که از جمله آنها می توان به ارتباط گسترده با حوزه و نهادهای حوزوی، آستان کریمه اهل بیت(ع)، دفاتر مراجع عظام تقلید اشاره کرد.

وی گفت: ارتباط علاقه مندان و دانشجویان هنرمند و سمت و سو دادن فعالیت های آنها به سمت مباحثی چون مهدویت، امید به آینده و خیر صلاح و مصلح خواهی از جمله ویژگی های مثبت این جشنواره است.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از ابزار روز، فضای مجازی و هنر در عرصه رونق بخشی به این جشنواره گام برداریم. در سیاست گذاری جشنواره، باید بیشتر روی حرکت به سمت زندگی مهدوی گام برداریم.

وی اظهارکرد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم در برگزاری این جشنواره بسیار کوشید که از تلاش این فعالان عرصه دانش و معنویت و فرهنگ تقدیر می کنیم و امیدواریم که این جشنواره در سال آینده نیز با شکوه بیشتر برگزار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم