گل فروشان برای سومین بار ورشکسته شدند/ در 40 سال گذشته


گل فروشان برای سومین بار ورشکسته شدند/ در 40 سال گذشته

رکنا: گل فروشان برای سومین بار در 40 سال گذشته ورشکست شدند. این را رئیس اتحادیه فروشندگان گل می گوید.

سید جلال عجایبی رییس اتحادیه فروشندگان گل درباره این مسئله که با شیوع کرونا چه ضرری بر صنف فروشندگان گل وارد کرده است گفت: صنف ما بالاترین ضرر را در این دوران دید چراکه تمام تولیدات انجام شده برای شب عید به دلیل بسته شدن مغازه ها از بین رفت و تا کنون بیش از 300 میلیارد مردود شده است.

وی ادامه داد: امروز ورشکستگی تولید کنندگان و فروشندگان طبیعی است چراکه همه چیز بر علیه این صنف بوده و هرروز شاهد افزایش مالیات، برق، کرایه ها و... هستیم اما ما پایین ترین قیمت گل را در 40 گذشته تجربه می کنیم.

گل فروشان برای سومین بار ورشکسته شدند

عجایبی با بیان اینکه ما در انقلاب و دوران جنگ دوبار ورشکسته شدیم تصریح کرد: این روزها برای بار سوم در حال ورشکسته شدن هستیم و تنها امید ما به خداست تا بتوانیم دوباره از جایمان بلند شویم البته باید دولت و وزارت جهاد کشاورزی کمک بکنند. اما متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی تاکنون هیچ حمایتی را از ما انجام نداده است.

رییس اتحادیه فروشندگان گل تاکید کرد: افرادی در وزارت جهاد حضور دارند که انگار نمی دانند ما در چه شرایط هستیم یا خود را به ندانستن می زنند. اصلا اطلاعاتی در زمینه کارهایشان ندارند بلکه تنها فکرشان حقوق خود و حیف و میل بیت المال است. حقیقت این است که مسئولان ما دغدغه تولید کنندگان را ندارند یکسری انجمن راه اندازی کرده اند تا افراد در آن دعوا کنند و این مسئولان بتوانند کار خود را پیش ببرند.

عجایبی با گفتن این مسئله که ضربه سنگینی به خط صادرات گل فروشان در دوره کرونا وارد شده است اذعان کرد: کرونا ما را غافلگیر کرد .البته امروز تمام سعی خود را می کنیم تا دوباره سرپاشویم . به محرم نیز نزدیک هستیم و دوباره مشکلات جدی خواهیم داشت.

او با بیان اینکه امروز تولید کنندگان و فروشندگان گل مانند گل هایشان پژمرده شده اند خاطر نشان کرد: امروز عده ای مغازه های خود را واگذار کرده اند، عده ای از این شغل منصرف شده اند و.... چراکه دلیلی برایشان نمانده تا در این شغل باقی بمانند البته خیلی از ما نیز برای عشقی که به این شغل داریم برای سرپاماندنش ایستاده ایم.

رییس اتحادیه گل افزود: گل ماننده آهن نیست که آن را یکجا قرار دهیم و هیچ اتفاقی برایش رخ ندهد بلکه از زمانی که از بوته جدا می شود باید به صورت 24 ساعته به آن رسیدگی کرد تا 3 روز زنده بماند.

عجایبی با اشاره به از بین رفتن سرمایه تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا تاکید کرد: دولت می گوید که بانک ها از مردم قسط هایشان را دریافت نکنند اما آنچیزی که ما می بینیم این است که بانک ها اقساط را دریافت می کنند بنابراین تمام حرف های به دور از حقیقت است. گل فروش ها اگر بجای گل سمت دلالی رفته بودند امروز وضع بهتری داشتند اما به دلیل عشق و علاقه ای که داشتند تمام سرمایه خود را در این زمینه صرف کرده اند اما حمایت نمی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر