طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی + قیمت و نمونه


طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی + قیمت و نمونه

پوستر به عنوان یک ابزار پیام‌رسان حرفه‌ای دارای انواع مختلفی همچون پوستر تبلیغاتی، پوستر تاریخی، پوستر آموزشی و فرهنگی و... است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ آقا، از آنجایی که پوستر تبلیغاتی به عنوان پرکاربردترین نوع پوستر شناخته می‌شود ما در این مقاله به بررسی این نوع پوستر می‌پردازیم.

پوستر چیست؟

همه ما تا به حال پوسترهای مختلفی را در مکان‌های گوناگون دیده‌ایم، بنابراین ماهیت پوستر و کاربرد آن امروزه بر کسی پوشیده نیست و می‌توان گفت که پوسترها یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغاتی و انتقال پیام‌های ویژه در بین عموم مردم هستند.

پوسترها در اصل صفحات کاغذی هستند که در ابعاد کوچک و بزرگ و با طرح‌های گوناگون عموما به صورت دیوارکوب برای اعلان مطالب خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین همانطور که بیان شد یک پوستر را می‌توان برای کاربردهای مختلفی در نظر گرفت؛ به طور مثال معرفی و تبلیغات، اطلاع‌رسانی در مورد رویدادها، نمایش یک اثر هنری، بیان مطالب آموزشی و ....

پوستر تبلیغاتی

پوستر تبلیغاتی یک روش بسیار کارآمد برای تجارت‌های مختلفی است که می‌خواهند به سبکی نوین نام برند و نوع تجارت خود را معرفی کنند.

طرفداران این نوع پوستر روز به روز بیشتر شده است چرا که رویکرد آن این‌گونه است که مخاطبین بیشتری را پوشش داده و جامعه هدف بزرگتری را جذب پیام خود کند.

بنابراین اگر یک پوستر تبلیغاتی به‌طور حرفه‌ای طراحی و چاپ شود می‌تواند به‌راحتی در نقش یک ابزار تبلیغاتی و معرف حرفه‌ای عمل کند.

طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی + قیمت و نمونه

نکات مهم در طراحی پوستر

می‌دانیم عملکرد پوستر این‌گونه است که در فاصله دور مخاطبین به وسیله گرافیک تصویری جذب آن شده و با نزدیک شدن، این نوشته‌های پوستر هستند که اطلاعات و پیامی را که باید منتقل می‌کنند.

بنابراین می‌توان گفت که در طراحی یک پوستر دو فاکتور بسیار مهم وجود دارد. اولین فاکتور متن و نوشته‌ای است که توسط آن پیغام خود را شفاف و به‌طور مستقیم منتقل می‌کنید، دومین فاکتور، تصاویر و طرح‌هایی است که در پوستر بیان‌کننده پیام شما در همان نگاه اول است.

به همین خاطر در طراحی یک پوستر بسیار مهم است که تصاویر و نوشته‌هایی را قرار دهید که بدون ایجاد ابهام، خیلی سریع و هوشمندانه مخاطبین را به خود جلب کرده و هدف شما را تحقق بخشد.

عموما تصاویر، اشکال، نمادها و طرح‌هایی که در یک پوستر استفاده می‌گردد متناسب با نوع پیام و تبلیغات مربوطه است اما با این حال طراحی‌های امروز به سمت سبک‌های ساده توام با تصاویر فانتزی و یا رئال و متناسب با هدف پوستر سوق پیدا کرده‌اند.

توجه داشته باشید که از تاثیر روانشناسی رنگ‌ها در طراحی به هیچ عنوان نباید غافل ماند. به همین دلیل در طراحی پوستر نیز می‌بایست متناسب با مفاهیم، رنگ‌ها را انتخاب کرد.

اگر به نوشته‌هایی که برای پوسترهای مختلف انتخاب می‌شود دقت کرده باشید خواهید یافت که معمولا متونی که در آن درج می‌شود به صورت جملاتی ساده، مختصر و در برخی موارد خلاقانه و متناسب با کاربرد و پیام کلی پوستر می‌باشد. فونتی که برای متون استفاده می‌شود نیز می‌بایست با توجه به نوع آن پوستر باشد. مثلا اگر پوستری کودکانه است فونت آن نیز باید در همان سبک انتخاب شود.

فارغ از موارد مربوط به متن و تصاویر در طراحی پوستر نکات دیگری نیز وجود دارد که بایستی رعایت شود. مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از: استفاده از مد رنگی CMYK، ابعاد صحیح طرح و رزولوشن مناسب برای چاپ پوستر در نرم‌افزارهای طراحی و در نظر گرفتن فاصله‌ای از لبه کاغذ تا طرح اصلی به‌منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به طرح در زمان برش پوستر پس از چاپ.

طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی + قیمت و نمونه

نکات مهم در چاپ پوستر

یک پوستر، پیش از چاپ دارای شاخص‌های مختلفی است که باید متناسب با کاربردی که دارد انتخاب شوند. به‌طور مثال می‌توان گفت که جنس و گرماژی که برای کاغذ پوستر در نظر گرفته می‌شود بسیار مهم است. چرا که دقیقا بر روی کیفیت چاپ و جلب نظر مخاطبین تاثیر زیادی می‌گذارد. از این رو برای چاپ پوستر معمولا از کاغذهای گلاسه که دارای جذابیت خاصی است با گرماژهای ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم استفاده می‌شود.

اصولا برای افزایش ماندگاری و زیبایی هرچه بیشتر پوسترها، بر روی طرح چاپ شده روکش‌های مختلفی همچون سلفون مات و براق و یو.وی سیلندری قرار می‎دهند. البته برای افزایش جذابیت می‌توان از جلوه‌های بصری دیگری نیز استفاده کرد. مثلا بخش‌هایی از متن و یا تصویر را با استفاده از یو وی موضعی یا هات فویل طلاکوب و نقره‌کوب نمایان‌تر کرد.

آخرین فاکتور برای چاپ یک پوستر تیراژ چاپی و نحوه چاپ آن است. عموما چاپ پوسترها در تعداد بالا و با استفاده از روش چاپ افست انجام می‌گیرد.

قیمت و چاپ پوستر در چاپ آقا

همان‌طور که بیان شد عوامل و شاخص‌های مختلفی برای یک پوستر وجود دارد که می‌تواند بر روی قیمت و کیفیت چاپ آن تاثیر بگذارد. نکته‌ مهمی که در چاپ یک محصول مثل پوستر باید به آن توجه کرد این است که هیچ‌گاه نباید بخاطر قمیت کمتر از کیفیت مطلوب چشم‌پوشی کرد.

از این رو چاپ آقا به عنوان یک مجموعه موفق و پیشرو در عرصه چاپ و طراحی محصولات چاپی به صورت آنلاین همواره به دنبال برآورده کردن نیازهای مشتریان نسبت به سفارش محصولات چاپی متنوع همچون پوستر در بالاترین کیفیت توام با قیمت مناسب بوده است.

مشتریان چاپ آقا با اطمینان نسبت به کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات چاپی این مجموعه می‌توانند در هر زمان و مکانی به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی در سایت www.chapagha.com سفارش خود را ثبت کرده و در آدرس مورد نظر تحویل بگیرند.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر