تپه باستانی «دوزده باغیر» زرنق آذربایجان‌شرقی حفاظت می‌شود


تپه باستانی «دوزده باغیر» زرنق آذربایجان‌شرقی حفاظت می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از حفاظت تپه باستانی «دوزده باغیر» شهر زرنق خبر داد.

احمد حمزه‌ زاده روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به قدمت و ارزش تپه تاریخی «دوزده باغیر» شهر زرنق از توابع شهرستان هریس، اظهار کرد: در لایه‌نگاری‌هایی که پیش از این توسط تیم کاوش و باستان‌شناسی در این تپه باستانی اناجم شده است آثار، اشیا و آویزهایی از دوره‌های مختلف تاریخی به دست آمده که قدیمی‌ترین آنها سفال‌های مربوط به اواخر دوره نوسنگی یعنی حدود ۶۵۰۰ سال پیش است.

وی تاکید کرد: تپه باستانی زرنق یکی از مهم ترین مواریث تاریخی استان است که محوطه سازی آن جهت حفاظت بیشتر از این سایت تاریخی طی سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی وسعت این سایت تاریخی را بیش از یک هکتار اعلام کرد با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: در راستای حفاظت از این سایت تاریخی بی بدیل جهت محوطه سازی اقداماتی نظیر اجرای دیوار سنگی، حصارکشی با فنس فلزی و نصب تابلو انجام شده است و تا پایان سال جاری مراحل نهایی آن به اتمام می رسد.

حمزه زاده میزان سرمایه گذاری در این مرحله از حفاظت و ساماندهی محوطه تپه تاریخی دوزده باغیر زرنق را بالغ بر ۵۲۰ میلیون ریال عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس