چگونگی رسیدگی به شکایات پرستاران تعدیلی اعلام شد


چگونگی رسیدگی به شکایات پرستاران تعدیلی اعلام شد

سلامت نیوز: مدیرکل توانمندسازی معاونت پرستاری گفت: پرستاران تعدیل شده در بیمارستان های خصوصی مى توانند مراحل قانونی را طی کرده و درخواست خود رابه طور مستقیم از طریق مدیریت های پرستاری دانشگاه های مربوطه یا معاونت پرستاری ارجاع دهند تا پیگیری کنیم. به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، لیلا عظیمی مدیرکل توانمندسازی سرمایه های انسانی در معاونت...

سلامت نیوز: مدیرکل توانمندسازی معاونت پرستاری گفت: پرستاران تعدیل شده در بیمارستان‌های خصوصی مى‌توانند مراحل قانونی را طی کرده و درخواست خود رابه طور مستقیم از طریق مدیریت‌های پرستاری دانشگاه‌های مربوطه یا معاونت پرستاری ارجاع دهند تا پیگیری کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، لیلا عظیمی مدیرکل توانمندسازی سرمایه‌های انسانی در معاونت پرستاری در برنامه تهران کلینیک در رابطه با تعدیل کردن برخی پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی در دوران کرونا به دلیل پرداخت نکردن حقوق‌هایشان، گفت: متأسفانه در برخی بیمارستان‌های خصوصی این اتفاق افتاده است و به صورت موردی ما گزارش‌هایی داشته‌ایم و در حال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: چون هنوز به نتیجه جمعی نرسیده‌ایم و نمى‌توان گفت بعد از دوران کرونا یا در شرایط فعلی امکان بازگشت پرستاران وجود دارد یا خیر، اما تا آن زمان پرستاران مى‌توانند مراحل قانونی را طی کرده تا حق و حقوقشان را از دست ندهند و اگر فردی درخواستی دارد مى‌تواند به طور مستقیم از طریق مدیریت‌های پرستاری دانشگاه‌های مربوطه یا معاونت پرستاری ارجاع دهند تا ما پیگیری کنیم.

مدیرکل توانمندسازی سرمایه‌های انسانی در معاونت پرستاری در پاسخ به این پرسش که پرستارانى که تعدیل شده‌اند چقدر مى‌توانند براى بازگشت به کارشان امیدوار باشند، گفت: در حال حاضر در این باره نمى‌توانم پاسخى بدهم اما تا آنجایی که ممکن باشد این مسأله را رفع و رجوع خواهیم کرد.

عظیمی در خصوص اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری برای پرستاران در ۱۳ سال اخیر، گفت: این قانون چندین سال توسط گروه‌های مختلف پرستاری پیگیری شده است و از طرف معاونت پرستاری در ۳ دوره پیگیری شده و در حال حاضر هم درخواست‌ها از سمت ما انجام شده است اما این قانون منوط به همکاری و مورد قبول واقع شدن ارگان‌های دیگر مانند سازمان‌هاى بیمه و سازمان برنامه و بودجه است وتسهیلات مورد نیاز از طرف آنها دیده شود.

وی ادامه داد: یعنى فقط مقبولیت از طرف وزارتخانه نیست و دلیل عقب افتادگی این امر، همین موضوع است و این امر زمانى اتفاق مى‌افتد که تأمین اعتبارات انجام شود و مورد قبول از طرف شوراى عالى بیمه صورت بگیرد، در آن صورت این قانون عملی و اجرا خواهد شد.

مدیرکل توانمند سازی سرمایه های انسانی معاونت پرستاری در پاسخ به این پرسش که چرا هر زمان قرار بوده بودجه‌اى به پرستارى اختصاص یابد، آن بودجه از بین رفته یا کارى در این زمینه انجام نشده است،گفت: بودجه از همان اضافه کاری و کارانه‌هاست که از درآمد خود بیمارستان‌های دانشگاهی است.

وی بیان داشت: در واقع دانشگاه یا بیمارستان درصدی از درآمد بیمارستان یا دانشگاه را که قابل توزیع است بین کادر درمانى توزیع مى‌کند چون ما معوقاتی را در سطح دانشگاه‌ها به دلیل عدم پرداخت بیمه‌ای داشته‌ایم و پرداخت این معوقات هم به مرور، زمان‌بر شده است. البته دانشگاه تهران زیاد معوقاتی ندارد اما در سطح کشور به طور کلی معوقات در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های مختلف داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات