کرونا به طور فراگیری در یمن شیوع پیدا می‌کند


 کرونا به طور فراگیری در یمن شیوع پیدا می‌کند

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بر این عقیده است که ویروس کرونا به طور فراگیر در یمن شیوع پیدا می‌کند.

به گزارش افکارنیوز،

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بر این عقیده است که ویروس کرونا به طور فراگیر در یمن شیوع پیدا می‌کند.

اخبار بین الملل- تاکنون ۲۲ نفر در یمن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این نیز درباره خطر شیوع ویروس کرونا در یمن هشدار داده بود.

این نهاد بین‌المللی با صدور بیانیه‌ای درباره احتمال تاثیر کرونا بر بیش از نیمی از ساکنان یمن هشدار داد.

سازمان جهانی بهداشت امروز با اشاره به جنگ شش ساله در یمن در بیانیه خود اعلام کرد: از زمان اعلام شیوع کرونا، سناریو‌های زیادی با تکیه بر پروتکل‌ها به مقامات محلی یمن ارائه شده است تا تصویری کامل از احتمال تاثیر این ویروس بر ۱۶ میلیون مرد، زن و کودک یمنی که نیمی از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، ارائه شود.

حدود ۶ سال از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن می‌گذرد و در طول این مدت زیرساخت‌های بهداشتی این کشور بر اثر بمباران‌های ائتلاف سعودی از بین رفته و مردم این کشور با کمبود شدید تجهیزات بهداشتی و غذا مواجه هستند.

رسانه‌های یمن از وخامت اوضاع و مرگ و میر‌ها در عدن واقع در جنوب یمن ظرف تنها سه روز گذشته خبر می‌دهند؛ بطوری که ساکنان این استان مجبور شده‌اند از بیل مکانیکی برای کندن قبر‌ها استفاده کنند.

طبق آمار‌های غیر رسمی که «فتحی بن لزرق» سردبیر روزنامه «عدن الغد» (عدن فردا) منتشر کرده، شمار مرگ و میر‌ها بر اثر کرونا در مقایسه با بیماری‌های دیگر در رتبه نخست قرار گرفته و به میزانی قابل توجه و خطرناک رسیده است.

«فتحی بن لزرق» اعلام کرد شمار افراد درگذشته تنها در روز سه شنبه در این شهر به ۴۲ نفر رسیده است که از این میان، ۳ نفر از اعضای یک خانواده بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی