5 پایگاه امداد و نجات در خراسان جنوبی احداث می‌شود


5 پایگاه امداد و نجات در خراسان جنوبی احداث می‌شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امسال ساخت پنج پایگاه امداد و نجات در نقاط مختلف استان آغاز و پایگاه امداد و نجات کوهستان بند دره بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا رضایی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افزود: ۲ پایگاه در شهرستان طبس، ۲ پایگاه در شهرستان نهبندان و یک پایگاه در شهرستان بشرویه خواهد بود.

وی گفت: هلال احمر در قالب جمعیت اداره می‌شود و هر فردی با هر جنسیت و تفکراتی می‌تواند فعالیت کند لذا فلسفه وجودی هلال احمر ارایه خدمات و امکانات در زمان حادثه است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی آموزش را مهمترین رکن این جمعیت دانست و اظهار داشت: اگر بتوانیم آموزش‌های عمومی و تخصصی را به جامعه هدف ارایه کنیم، اقدام بزرگی صورت گرفته و تکیه در سال ۹۹ بر آموزش خودامدادی است.

وی گفت: خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان حادثه‌خیز کشور است که هر ۱۰ سال زلزله‌های بالای هفت ریشتر را تجربه کرده و نگاه در این دوره تصمیم‌گیری مدیریتی بر آموزش و خودامدادی است.

رضایی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جمعیت هلال احمر در غربالگری و تب سنجی فعال بود که در این مدت ۲۷۶ هزار و ۵۱۰ نفر در مبادی ورودی استان تست سلامت شدند.

وی گفت: شیوع کرونا از لحاظ معیشتی تعداد زیادی از خانوارهای استان را تحت تاثیر قرار داده که برای کاهش آلام نیازمندان در این مدت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی از توزیع هزار بسته غذایی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر خبر داد و افزود: این بسته‌ها به زودی در شهرستان‌ها بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی اهدای خون، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و استاندار، غبارروبی مزار شهدا، توزیع اقلام بهداشتی توسط داوطلبان در ۱۰ شهرستان استان، مراسم غمگساری از خانواده‌های جانباختگان و تقدیر از حافظان سلامت را از مهمترین برنامه‌های هلال احمر به مناسبت روز صلیب سرخ عنوان کرد.

وی رونمایی از پروژه‌های داوطلبی کارآفرینی شعب بیرجند با فعالیت‌های حوله‌بافی و پرورش شترمرغ، رونمایی از تفاهم نامه آموزش امدادی عشایر استان، تقدیر از کادر پزشکی و پرستاران و رژه موتوری را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

رضایی افزود: با توجه به اینکه در تمامی شهرستان‌های استان جمعیت هلال احمر وجود دارد ۲۳ پایگاه امداد و نجات نیز در سطح جاده‌های مواصلاتی استان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۱۱ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط شرکت در مجامع انتخابات هلال احمر هستند گفت: در حال حاضر تعداد افراد بررسی شده و در یک هفته گذشته ثبت‌نام برای افراد انجام شده است.

وی به انتخابات جمعیت هلال احمر برای تشکیل مجامع شهرستانی اشاره کرد و افزود: انتخابات جمعیت هلال احمر برای تشکیل مجامع شهرستانی ۲۳ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

هشتم می (۱۸ اردیبهشت) روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...