آخرین تصمیمات درخصوص آذراب، هپکو و واگن پارس تشریح شد


آخرین تصمیمات درخصوص آذراب، هپکو و واگن پارس تشریح شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی آخرین تصمیمات اخذ شده درخصوص آذراب، هکو و واگن پارس را تشریح کرد و گفت: هیچ مخالفتی با واگذاری واگن پارس به مپنا و هپکو به ایمیدرو وجود ندارد و باید این امر انجام گیرد.

سعید فرخی امروز پنجشنبه 18 اردیبهشت در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه بررسی مشکلات شرکت آذرآب، واگن پارس و هپکو که با حضور "شیرکوند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد، بیان کرد: مراتب اجرایی شدن مصوبات نشستی که برای حل مشکلات سه شرکت بزرگ استان مرکزی شامل هپکو، آذرآب و واگن پارس در 18 آذرماه سال گذشته با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه از زمان ابلاغ این مصوبات تاکنون اقدامات خوبی به اجرا رسیده است، افزود: در این جلسه بیشتر بر مصوبات مهم اجرایی نشده متمرکز شدیم و گزارشی از روند پیگیری ها ارائه شد.

فرخی با تاکید بر اینکه گروه صنعتی مپنا برای تحویل گرفتن واگن پارس هیچ مشکلی ندارد، گفت: در این جلسه مواردی که باعث تاخیر در این تحویل و واگذاری شده ارائه شد و مقرر شد ظرف دو هفته آینده موارد با نشست های فشرده بین گروه مپنا و سازمان ایدرو بررسی و رفع شود و پس از این دو هفته شاهد انعقاد قرارداد واگذاری واگن پارس به مپنا باشیم.

وی در خصوص وضعیت آذرآب تصریح کرد: مهمترین موضوعی که این شرکت با آن درگیر است موضوع ضمانت نامه هایی است که باید بانک کشاورزی برای قراردادهای مهم آذرآب بویژه پروژه سیراف صادر می کرد که متاسفانه این مصوبه توسط بانک تاکنون اجرایی نشده است و بحث شد که بانک کشاورزی برای صدور ضمانت نامه برخی محدودیت ها را دارد که باید نشستی بین صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و بانک کشاورزی تشکیل شود و طی یک هفته آینده تفاهم لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع شرکت هپکو واگذاری به ایمیدرو است و این واگذاری نیز فرآیندی طولانی داشته است، گفت: سازمان خصوصی سازی در وهله اول باید هپکو را عرضه می کرد و در صورت نداشتن خریدار آنرا به ایمیدرو واگذار می کرد، اما به هرحال در جلسه روز گذشته، دکتر شیرکوند تاکید کرد که در واگذاری هپکو به ایمیدرو هیچ بحثی مطرح نیست و باید این واگذاری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: علیرغم موافقت وزیر صمت با این مهم، اما مواردی حقوقی مطرح است که مقرر شد ظرف یک هفته آینده این موارد در نشستی بین سازمان خصوصی سازی و ایمیدرو بررسی شود، اما باید به فوریت این واگذاری صورت گیرد.

فرخی در خصوص برنامه ریزی استان برای صنایع بزرگ در سال جهش تولید بیان کرد: همچنان با استفاده از ابزار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تاکیدی که بر حفظ، احیا و بالندگی این صنایع وجود دارد کار را پیش می بریم و مسائل را رصد می کنیم و سعی در پیگیری ویژه مشکلات و استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان و ستاد ملی داریم تا چالش ها را رفع کنیم و واحدها همچنان فعال باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟