380 هکتار از حریم جاده‌های استان مرکزی از پسماند پاکسازی شد


380 هکتار از حریم جاده‌های استان مرکزی از پسماند پاکسازی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: 380 هکتار از حریم جاده‌های استان در قالب طرح «پویش مردم کنار مردم» از پسماند پراکنده پاکسازی شد.

«رضا میرزایی» روز پنجشنبه در نشست طرح پویش مردم کنار مردم، افزود: ۱۲۴ هزار و ۳۳۵ کیلوگرم پسماند در یک ماه اخیر از سطح جاده‌های استان در این طرح جمع‌آوری شد.

وی اظهار داشت: ۵۲۵ کارگر در ۱۰۷ روزکاری ۳۶ هزار و ۷۹۰ مترمربع از هفت جاده استان شامل فراهان، شازند، تهران، خمین، بروجرد، هزاوه، تالاب و عقیل آباد را از پسماند پاک کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هشت هزار و ۲۸۹ کیسه ۱۵ کیلویی پسماند از این جاده‌ها با صرف ۵۷۰ میلیون ریال هزینه جمع‌آوری شد.

میرزایی افزود: طرح پویش مردم کنار مردم از جمله طرح‌هایی است که در کشور برای نخستین بار در استان مرکزی اجرا شده و می‌تواند به نام استان به ثبت برسد.

وی اظهار داشت: حمایت از کارگران فصلی آسیب دیده از کرونا و نهادینه کردن جلوگیری از ریختن زباله برای حفظ محیط زیست از اهداف اجرای این پویش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: برخی زباله‌هایی که در این پویش در حال جمع‌آوری است مربوط به ۳۰ سال گذشته است که حجم زیادی را شامل می‌شود و جمع‌آوری در مرحله دوم، حجم پسماندها کمتر خواهد بود.

میرزایی افزود: داشتن اهرم قانونی و بازدارندگی برای نهادینه شدن حفظ محیط زیست می تواند به ادامه این طرح کمک کند در غیر اینصورت نمی‌توان به ادامه آن امید داشت.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر در ۱۲ شهرستان استان مرکزی ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا