لوازم ضروری نورسیده‌ها چقدر هزینه دارد؟


لوازم ضروری نورسیده‌ها چقدر هزینه دارد؟

به ‌نظر می‌رسد 9ماه زمان طولانی برای آماده‌سازی یک کودک تازه‌وارد به خانواده باشد. این تا حدودی صحت دارد البته وقتی قرار باشد این کودک تازه‌وارد فرزند خودمان باشد، اوضاع طور دیگری رقم می‌خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، می توان تهیه لباس را در شمار قسمت های مهم خرید سیسمونی قرار داد.

یکی از موقعیت‌هایی که ممکن است در آن اسراف زیادی اتفاق بیفتد خرید لباس است. از آن جایی که رشد کودک به ویژه در سنین پایین‌‌ سریع‌تر است، در هر ماه تقریبا به سه دست لباس نیاز دارد. خرید بیش از اندازه فقط می‌تواند به شما ضرر بزند. پیشنهاد ما این است که هر‌ ماه به اندازه نیاز همان‌ ماه او لباس تهیه کنید. با این کار به تنوع مدنظر خود هم می‌رسید.

سعی کنید در تهیه لباس ماهانه پیش بروید و لباس را هم مانند میوه فقط در فصل خودش تهیه کنید، چرا که ممکن است رشد فرزندتان خارج از نمودار همیشگی اش باشد یا لباس ها برای او گشاد یا تنگ باشد.

همچنین در تهیه لباس از هنر دست خود یا مادران تان بهره مند شوید. انواع لباس های گرم و بافتنی علاوه بر زیبایی هنر دست، می تواند یادگاری ارزشمندی از دوران کودکی فرزندتان برایش باشد.

همین طور بسته‌های سرویس‌های لباس نوزادی نیز گاهی شامل لباس‌هایی می‌شود که به آن‌ها نیاز ندارید یا اندازه مناسبی ندارد. خرید لباس های تکه ای می تواند بهتر نیازهای پوششی کودک را برطرف کند.

قیمت انواع لباس نوزاد در بازار بسته به نوع لباس متغیر است. قیمت بسته لباس های چند تکه نیز بنابر جنس، برند و تعداد تکه ها از ۴۵ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان متغیر است.

2- وسایل حمل و نقل

در زمینه خرید وسایل حمل و نقل کودک معمولا بیشترین هزینه ها انجام می شود. لوازمی که مشخصا بسیاری از آن ها بدون کاربرد است و صرفا برای برطرف کردن نیازهای کاذب خریده می شود! برای خرید در این حیطه شما با انواع و اقسام لوازم عجیب و مارک های مخصوص به خود مواجه خواهید شد.

قبل از هرگونه خریدی با خود فکر کنید که یک نوزاد که شرایط رشدش در ماه های مختلف‌، متفاوت است نیاز به چند نوع از انواع کالسکه، کریر، نی نی لای لای، رو روک، آغوشی و انواع این ها دارد؟

بله در نگاه اول شاید نیاز به تهیه تمام این وسایل احساس شود اما اگر کمی آینده نگر باشید، تمام این ها در نهایت تا چهار سال اولیه رشد فرزند شما پاسخ گوست و در ادامه باید به فکر خلوت کردن اتاق او یا فروش این وسایل (حتی اگر نو باشد) به عنوان وسایل دست دوم باشید.با تمام این توضیحات می توان کالسکه را به عنوان وسیله ای پرکاربردتر به نسبت دیگر وسایل انتخاب کرد.

کالسکه ها معمولا تا حدود 5 سالگی کودک مورد استفاده قرار خواهند گرفت و اگر اهل گشت و گذار و خیابان گردی هستید، برای شما مفید خواهد بود، اما فراموش نکنید کالسکه خوب فقط یک محفظه با سه یا چهار چرخ نیست. چون علاوه بر آسایش کودک، شما به عنوان نیروی محرکه آن نیز باید در آرامش و آسایش کامل باشید تا از استفاده کردن از آن لذت ببرید.

قابلیت تنظیم ارتفاع برای والدین با قدی متفاوت

داشتن سبد یا محفظه خرید

سیستم مناسب و قابل اطمینان ترمز

ضد حساسیت بودن مواد استفاده شده در بدنه و کفی کالسکه

دارا بودن دسته‌های ارگونومیک

کمربند ایمنی برای محافظت از کودک

قابلیت تنظیم زاویه کفی کالسکه تا ۱۸۰ درجه

قابلیت اهرم شدن برای عبور از فضاهای کوچک و... از جمله نکات مهم حین خرید کالسکه است.

انتخاب رنگی مناسب برای این سرویس که نیاز به شست‌وشوی دایم نداشته و رنگی خنثی (به دور از جنسیت) باشد نیز نکته مهمی است.

در نهایت راه حل مفید دیگر برای خرید کالسکه استفاده از کالسکه آشنایان است. شما می توانید کالسکه های خریداری شده توسط دوستان و آشنایان خود را که دیگر از آن استفاده نمی کنند برای مدتی قرض بگیرید یا هزینه آن را به عنوان جنس دست دوم حساب کنید.در دنیای مدرن امروز، خرید جنس دست دوم نه تنها بی کلاسی نیست بلکه به عنوان یکی از راه های صرفه جویی در مصرف مواد اولیه مطرح است. قیمت انواع کالسکه بنا بر جنس، رنگ، مدل و برند از ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان متغیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است