بازیگر خردسال «زیرخاکی» چگونه بازیگر شد؟+عکس


بازیگر خردسال «زیرخاکی» چگونه بازیگر شد؟+عکس

دنیای بازیگری دنیای جالبی است و می توان با آن زندگی کرد. افراد زیادی پا به عرصه دنیای هنر گذاشتند و از سنین کودکی بازیگری را آغاز کردند و توانستند در عرصه بازیگری به چهره‌ای ماندگار تبدیل شوند.

به گزارش افکارنیوز،

دنیای بازیگری دنیای جالبی است و می توان با آن زندگی کرد. افراد زیادی پا به عرصه دنیای هنر گذاشتند و از سنین کودکی بازیگری را آغاز کردند و توانستند در عرصه بازیگری به چهره‌ای ماندگار تبدیل شوند.

اخبار فرهنگ وهنر- نوع ورود شاید مهم نباشد اما چیزی که مهم است حمایت و تشویق خانواده است.کودکان و نوجوانانی که در یک مقطعی آمدند و بعد محو شدند، اما با همان یک نقش، کودکی آنها در ذهن‌ مردم ماندگار شد.البته گذر زمان همه چیز را مشخص می‌کند که علاوه بر حمایت خانواده، جوهر ذاتی کودک هم نقش اساسی دارد.

مخاطبان سریال‌های ماه رمضان این شب‌ها با کاوه سریال « زیر خاکی » آشنا شدند؛ پسری که نسبت به هم سن و سال‌های خود رفتار‌های متفاوتی دارد؛ به بهانه پخش این سریال با این بازیگر گفتگوی کوتاهی داشتیم البته مادر رایان سرلک نیز ما را برای جذاب شدن مصاحبه همراهی کرد.

اخبار فرهنگ وهنر- رایان سرلک درباره علاقه به بازیگری گفت: متولد ۲۱اسفند سال۱۳۹۲ و۶ساله هستم. علاقه به اجرای دابسمش‌های بامزه، تکرار موسیقی برخی خوانندگان، علاقه به دیدن فیلم وتکرار دیالوگ‌های بازیگران در فیلم سینمایی وهمچنین سخنوری در جمع‌ها، خجالتی نبودن باعث شد که استعداد و علاقه ام به بازیگری از سن ۴ سالگی به چشم بیاید.

وی ادامه داد: خانواده ام پس از تحقیق در خصوص کلاس‌های بازیگری کودک و خردسال، اردیبهشت سال ۱۳۹۷ من را در کلاس‌های بازیگری خانم مهرنوش دارا برای آموزش بازیگری ثبت نام کردند. در طی همین کلاس‌ها برای اولین بار با همت و کارگردانی خانم دارا در تئاتر کودک و خردسال از سن ۴تا ۱۲ سال به نام «چرا خرس‌ها دم‌های کوتاهی دارند» و تئاتر «کاترپیلار» بازی کردم.

سرلک توضیح داد: در این نمایش نقش «سیاه» را بازی کردم. این تئاتر مورد توجه جمع کثیری از هنرمندان سرشناس کشور قرار گرفت و حضور استادانی مانند بهزاد فراهانی، رضا فیاضی، خداویسی، قناد و... دلگرمی خاصی به بچه‌های تئاتر داد و این نمایش به جشنواره تئاتر فجر راه یافت و جایزه کارگردان برتر را از آن خود کرد.

بازیگر خردسال «زیرخاکی» چگونه بازیگر شد؟+عکس

وی افزود: بعد از این نمایش در چند فیلم کوتاه هم بازی کردم تا بالاخره به سریال «زیر خاکی» معرفی شدم، طبق گفته بعضی از عوامل سریال، آقای سامان پس از گرفتن تست از بین ۴۰ کودک در نهایت من را برای نقش انتخاب کردند.

بازیگر سریال «زیر خاکی» عنوان کرد: فیلمبرداری «زیر خاکی» از ابتدای شهریور سال۹۸ شروع شد و اولین حضورم جلوی دوربین این سریال شستشوی سرم بود. حضور مهربان و حرفه‌ای خانم صامتی و آقای جمشیدی باعث شد خیلی زود خودم را در خانواده‌ای واقعی احساس کنم و آنچه کارگردان از روند بازی کاراکتر کاوه انتظار داشت به ثمر بنشیند.

بازیگر خردسال «زیرخاکی» چگونه بازیگر شد؟+عکس

سرلک ضمن تشکر از خانواده اش گفت: مادرم در تمام ساعات کار همراهم بود و حضور مقطعی پدر هم باعث دلگرمی بیشتر من شد.

رایان در تمام مراحل سخت کار همکاری کرد

مادر رایان سرلک توضیح داد: رایان در تمام مراحل سخت کار، همکاری می‌کرد و تمام عوامل سازنده این فیلم در پشت صحنه به کودکی‌های او دل میدادند و با او بازی و شیطنت می‌کردند. بار‌ها آقای جمشیدی، آقای حجازی فر، خانم صامتی ویا عوامل پشت صحنه (گریم، لباس، صدا، فیلمبرداری و...) با رایان ساعت‌ها بازی می‌کردند. در بسیاری از سکانس‌ها برای رایان (کاوه) در فیلمنامه نقشی وجود نداشت، اما بازی قابل قبولش باعث شد آقای سامان برایش نقش و دیالوگ اضافه کنند تا رایان با نقشش زندگی کند. رایان در کنار خانم صامتی و آقای جمشیدی آموزش هم دید، دور خوانی‌های قبل از ضبط، بسیار دیدنی بود و اینطور شد که با تلاش و همکاری گروه مهربان و بزرگ سریال «زیر خاکی» این اثر جذاب خلق شد.

بازیگر خردسال «زیرخاکی» چگونه بازیگر شد؟+عکس

وی بیان کرد: قطعا الزامی برای رایان در ادامه بازیگری نیست و هر چه در آینده تصمیم خودش باشد دنبال خواهد کرد، ولی با توجه به استعدادش این زمینه فراهم شده تا اگر خواست ادامه دهد. در حال حاضر رایان بازیگری را دوست دارد و با علاقه چندین بار در روز سریال «زیر خاکی» را تماشا می‌کند و دوست دارد که بقیه هم ببینند و در مورد بازی او نظر بدهند.

قطعا با شروع مدارس برای ما گزیده کار کردن رایان بسیار مهم است. او باید فرصت آموزش دیدن و بچگی کردن داشته باشد و کار او را خسته نکند. پس از پایان فیلمبرداری فصل اول سریال «زیر خاکی» رایان در یک فیلم سینمایی به نام «راند چهارم» به کارگردانی آقای علیرضا امینی به عنوان کودک یک خانواده در کنار آقای بازغی و خانم حصاری هم بازی کردند.

وی توضیح داد: پس از پخش سریال، لطف زیاد مردم به رایان و پیام‌هایی که می‌دهند بسیار دلگرم کننده و البته برای ما مسئولیت می آورد تا آنچه وظیفه ما در شکوفایی هر چه بیشتر استعداد‌های رایان باشد، انجام بدهیم. در آخر از آقای رضا نصیری نیا تهیه کننده این سریال بسیار تشکر می‌کنم که در تمام مدت کار مانند پدری مهربان از رایان حمایت کرد و آقای جلیل سامان که به رایان اعتماد کرد و در تمام مدت مراقب بود که کار رایان را خسته نکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها