تغییر نمای آیکون‌ها در Gnome 3


تغییر نمای آیکون‌ها در Gnome 3

رسانه کلیک – اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که نمی‌دانید نمای آیکون مربوط به فایل‌ها و فولدرها در محیط Gnome به چه صورت است، می‌توانید نمای ظاهری آن‌ها را تغییر دهید. شما می‌توانید آیکون‌ها را به هر شکلی که دوست دارید و با هر تصویری که می‌خواهید با فرمت‌ SVG یا PNG تغییر […] نوشته تغییر نمای آیکون‌ها در Gnome 3 اولین بار در رسانه کلیک....

رسانه کلیک – اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که نمی‌دانید نمای آیکون مربوط به فایل‌ها و فولدرها در محیط Gnome به چه صورت است، می‌توانید نمای ظاهری آن‌ها را تغییر دهید. شما می‌توانید آیکون‌ها را به هر شکلی که دوست دارید و با هر تصویری که می‌خواهید با فرمت‌ SVG یا PNG تغییر دهید.

نکته مهم: از روشی که در ادامه برای تغییر شمای آیکون‌ها در محیط Gnome توضیح داده می‌شود، می‌توانید برای تغییر آیکون فایل‌ها و فولدرها در قسمت file Manager در سیستم‌عامل لینوکس نیز استفاده کنید.

برای تغییر نمای آیکون‌ها ابتدا وارد محیط مدیریت فایل که معمولاً از آن برای پیدا کردن فایل‌ها و فولدرها استفاده می‌کنید بشوید.

تغییر نمای آیکون‌ها در Gnome 3سپس روی فولدر مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید. هرچند در نگاه اول مشخص نیست اما تصویری که در سمت چپ پنجره نمایش داده می‌شود فقط برای پیش‌نمایش نیست بلکه می‌توان از همین قسمت این عکس را تغییر داد. روی تصویر فولدر که در سمت چپ نمایش داده می‌شود کلیک کنید. یک پیغام برای شما ظاهر می‌شود.

تغییر نمای آیکون‌ها در Gnome 3از پنجره باز شده به مسیر عکسی که می‌خواهید جایگزین آیکون کنید شده ( توجه داشته باشید که می‌توانید از تصاویر با فرمت XPM، SVG و یا PNG استفاده کنید.) و تصویر مورد نظر را انتخاب کنید.

نکته مهم: بهتر است از فایل‌هایی با فرمت XPM استفاده نکنید چون در نسخه‌های قدیمی Gnome از این فرمت برای آیکون فایل‌ها و یا فولدرها پشتیبانی نمی‌شود.

تغییر نمای آیکون‌ها در Gnome 3بعد از انتخاب تصویر به محض ورود به پنجره Properties نمای آیکون به شکل تصویری که انتخاب کرده‌اید نمایش داده می‌شود.

تغییر نمای آیکون‌ها در Gnome 3پنجره Properties را ببندید. وقتی وارد محیطی که در ـن فایل‌ها و فولدرهای خود را پیدا می‌کندی می‌شوید، نمای آیکون فایل یا فولدر به شکل تصویر انتخابی در می‌آید.

تغییر نمای آیکون‌ها در Gnome 3با این روش به راحتی می‌توانید در محیط Gnome آیکون مربوط به فایل‌ها و فولدرهای خود را تغییر دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)