قلعه ایرج شهرستان پیشوا دارای حریم می‌شود


قلعه ایرج شهرستان پیشوا دارای حریم می‌شود

معاون میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه قلعه ایرج در محدوده توسعه بافت روستایی و اراضی کشاورزی قرار گرفته از لزوم تعیین حریم این قلعه بزرگ تاریخی خبر داد.

قلعه ایرج شهرستان پیشوا دارای حریم می‌شود

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی ادیب معاون میراث فرهنگی استان تهران زاده ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۹ با اشاره به اینکه توسعه شهری و روستایی در بعضی موارد منظربصری و حتی ساختاریک اثر و محوطه تاریخی را تهدید می‌کند، گفت:به منظور جلوگیری از این خطرات و تهدید‌های احتمالی و همچنین جلوگیری از هر گونه دخل و تصرف در محدوده آثار تاریخی، قلعه ایرج به عنوان یکی از قلعه‌های بزرگ خشتی کشور تعیین حریم می‌شود.

ادیب زاده افزود:در مورد قلعه ایرج یک برنامه پژوهشی و اجرایی تدوین شده که مرحله نخست آن تعیین عرصه و حریم حفاظتی است که در پی آن ضوابط عرصه و حریم قلعه ایرج پس از تعیین و تصویب به عنوان طرح بالادستی در ضوابط معماری و شهرسازی لحاظ می‌شود.

او با بیان اینکه عرصه و حریم قلعه ایرج با توجه به وسعت زیاد آن براساس مطالعات میدانی باستان شناسی و به صورت گمانه‌زنی گسترده تعیین می‌شود، گفت: یکی از گسترده‌ترین آثار تاریخی استان تهران که پرونده تعیین حریم آن در سال ۹۹ انجام می‌شود، محوطه تاریخی قلعه ایرج است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق