13 زندانی با 5 میلیارد تومان بدهی در زندان تفت تحمل حبس می‌کنند


13 زندانی با 5 میلیارد تومان بدهی در زندان تفت تحمل حبس می‌کنند

مدیرکل زندان های استان یزد، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان تفت را 13 نفر اعلام کرد و گفت: میزان بدهی این زندانیان 5 میلیارد تومان است که در صورت تامین این بدهی آنان از حبس رها می‌شوند.

رضا ذوالفعلی‌نژاد روز پنجشنبه نشست هماهنگی برگزاری جشن گلریزان در شهرستان تفت گفت: از بدهی زندانیان جرائم غیرعمد تفت، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون آن را طلبکاران گذشت کرده‌اند.

وی فلسفه وجودی زندان را بازدارندگی عنوان کرد و افزود: برخی از افرادی که در زندان تحمل حبس می‌کنند برای جامعه خطرناک نیستند و بنا به شرایطی که برای آنها عارض شده به زندان افتاده‌اند.

ذوالفعلی نژاد با بیان اینکه جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است، گفت: هیچ گاه این هزینه ها صرف آزادی یک سارق نمی شود، چراکه شرعاً حرام است و کمک به آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد در مرتبه اول کمک به خانواده آنان و در مرحله دوم کمک به حکومت و دولت محسوب می شود.

وی هدف دیگر برگزاری جشن گلریزان را نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش در جامعه ذکر کرد و یادآور شد: در سال گذشته مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان توسط خیران در شهرستان تفت جمع آوری شدکه با آن ۲۲ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند.

ذوالفعلی نژاد ادامه داد: بدهکاری این ۲۲ زندانی ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن توسط طلبکاران بخشیده شد، بخشی از آن از طریق تسهیلات بانکی و برخی با کمک خیران تامین شد.

در سال گذشته در استان یزد ۲۶۰ نفر از افرادی که بدهی بالای ۱۰۰ میلیون تومانی داشتند آزاد شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)