فرماندار هندیجان: پیک کرونا در راه است


فرماندار هندیجان: پیک کرونا در راه است

اهواز - ایرنا - فرماندار هندیجان با انتقاد از برخی ذهنیت‌های ایجاد شده مبنی بر عادی شدن ناشی از بماری کرونا، گفت: پیک کرونا در راه است و در صورتی که مردم هندیجان در رعایت اصول خود مراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند بی‌توجه باشند، بخشی از محدودیت‌ها بازگردانده خواهد شد.

علی بویری روز پنجشنبه با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا در این شهرستان،در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یک نقاهتگاه ویژه نگهداری مبتلایان به ویروس کرونا با همکاری آموزش و پرورش هندیجان و شورای تامین این شهرستان درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با تلاش‌ انجام شده در راستای کاهش تبعات شیوع این بیماری در هندیجان، این شهرستان به‌عنوان یکی از مناطق کم خطر کشور و استان در زمینه بیماری کرونا است.

وی از آنچه که سودجویی‌ اقتصادی به دلیل شرایط پیش آمده از سوی برخی نامید افراد، انتقاد کرد و افزود: سلامتی شهروندان یک اولویت بسیار با اهمیت برای مجموعه مدیریتی شهرستان است و برای جلوگیری از به‌مخاطره انداختن جان مردم، در صورت نیاز، شدیدترین برخوردبا متخلفان انجام می‌شود.

بویری ادامه داد:به مرور زمان فعالیت بازارچه‌های میگو و ماهی و برخی صنوف در این شهرستان آغاز شد، اما مشاهدات ما نشان می‌دهد که باوجود اجرای طرح فاصله‌گذاری، بخشی از صنوف و مردم در مورد رعایت اصول خود مراقبتی بی‌توجه هستند.

فرماندار هندیجان با درخواست از شهروندان برای کمک به پیشگیری از شیوع این ویروس در سطح جامعه گفت: به‌دلیل رعایت نشدن حساسیت‌های ضروری، بخش قابل توجهی از بیماران مبتلا به کرونا در هندیجان را آشنایان و اقوام مربوط به ۲ خانواده تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه هندیجان یکی از ورودی‌های استان خوزستان از سمت استان بوشهر است افزود: به لحاظ بازار متنوع کالای خانگی و انجام ۳۷ درصد صید خوزستان در این منطقه، لازم است تا اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ با دقت انجام شود.

بویری از مردم و صنوفی که در این زمینه با مجموعه بهداشت و درمان استان و شهرستان همکاری داشته‌اند تشکر کرد و گفت: بخشداری و شهرداری‌های تابعه هندیجان سطح تبلیغات محیطی برای آگاهی بیشتر جامعه نسبت به ویروس کرونا را افزایش خواهند داد.

پیگیری مستمر برای جلوگیری از شیوع التور در هندیجان

فرماندار هندیجان در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه پیک التور و وبا در استان خوزستان قرار داریم، گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و اداره آب و فاضلاب شهرستان هندیجان به صورت مستمر، اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

بویری افزود: برای پیشگیری از شیوع این بیماری نیز مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است و هیچگونه کم کاری و بی‌توجهی قابل پذیرش نیست.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ابتلا به بیماری کرونا در خوزستان در یک هفته اخیر روند افزایشی داشته که افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در افزایش این آمار نقش موثری داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل