پنج برنامه‌ به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در یزد اجرا می‌شود


پنج برنامه‌ به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در یزد اجرا می‌شود

یزد- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: به مناسبت پانزدهم ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع)، پنج برنامه محوری با همکاری مردم و تشکل‌های مردمی و مذهبی در استان تهیه و برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد فخرالدینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به مرحله مدیریت بیماری کرونا در استان، بر خلاف سال‌های گذشته برای پیشگیری از شیوع آن محور برنامه‌های میلاد کریم اهل بیت (ع) در فضای مجازی است.

به نوشته رسانه ها اردکان، میبد،خاتم و ابرکوه در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند و شرایط ۶ شهرستان دیگر سفید اعلام نشد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ساعت ۱۸ امروز آیین تعویض پرچم بقاع متبرکه و امامزادگان استان با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه صورت می‌گیرد .

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد اظهار کرد: همچنین برنامه معنوی توسل خانوادگی به این امام همام قبل از ساعت ۲۱ جمعه شب به صورت زنده از حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حرم احمدبن موسی (ع) از شیراز پخش می‌شود.

فخرالدینی گفت: فردا که مصادف با ۱۵ رمضان و میلاد دومین امام شیعیان جهان است مراسمی همراه با پخش آن از مساجد و بقاع متبرکه استان یزد در ۲۱ شهر و تعدادی از روستاها بدون حضور مردم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در این روز در میدان امیرچقماق شهر یزد نسبت به اجرای سرود خیابانی توسط گروه‌های برتر با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی اقدام و توسط سیستم صوتی در مناطق همجوار پخش می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی در خصوص سیره و شخصیت امام حسن (ع) از دیگر برنامه‌های خاصی است که در فضای مجازی توسط برخی نهادها و تشکل‌ها پیش‌بینی شد.

پانزدهم رمضان سالروز میلاد مسعود سبط اکبر و محبوب رسول خدا (ص)، تجسم عالی فضایل انسانی، مقتدای پاکان و صالحان، امام حسن مجتبی (ع) است، پیشوایی که در بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان، سرآمد روزگار خویش و آرام‌بخش دل‌های دردمند و نقطه امید درماندگان بود.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد آنها به ۶ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۸ اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۴۸۵ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند که از این تعداد ۹۸۶ نفر از جمله اطرافیان بیماران کرونایی بودند و یک سوم افراد از جمله کسانی هستند که به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی گفت: تاکنون ۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر بیمار بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و ۲ هزار و ۷۲۸ نفر تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون ۵۴۴ هزار و ۷۰۲ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر