بیکاری 33 میلیون آمریکایی در پی شیوع کرونا


بیکاری 33 میلیون آمریکایی در پی شیوع کرونا

سه میلیون و 200 هزار آمریکایی دیگر در پی شیوع کرونا برای استفاده از تسهیلات بیکاری ثبت نام کردند که مجموع بیکاران آمریکایی به 33 میلیون تن رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛در آمریکا یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۶۲۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۷۶ هزار و ۹۲۸ نفر جان خود را از دست داده اند.
آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت از شیوع ویروس کرونا در آمریکا
.
بیکاری 33 میلیون آمریکایی در پی شیوع کرونا
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، از اواسط ماه مارس تاکنون، بیش از بیش از ۳۳ میلیون شهروند آمریکایی کارشان را از دست داده و برای استفاده از بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.
قرار است دولت آمریکا آمار رسمی بیکاران را در طول ماه آوریل به زودی اعلام کند. انتظار می‌رود میزان بیکاری در این کشور در ماه آوریل با افزایش بی سابقه، به حدود ۱۵ درصد برسد.
این شبکه آمریکایی در گزارشی در این خصوص اعلام کرد، هر چند آمریکایی‌ها مقاوم هستند، شیوع ویروس کرونا و تشدید بحران اقتصادی مشکلات فراوانی برای آن‌ها ایجاد کرده است. کوین هاست مشاور اقتصادی کاخ سفید وضع کنونی آمریکا را به دوره رکود بزرگ تشبیه می‌کند و می‌گوید این وضع عواقبی جدی خواهد داشت.
خبرنگار این شبکه در ادامه گفت: در ماه فوریه، میزان بیکاری در آمریکا حدود سه و نیم درصد بود که پایین‌ترین سطح در طول پنجاه سال گذشته بود. این وضع بعد از چند ماه ایجاد فرصت‌های شغلی پدید آمده بود، اما شیوع ویروس کرونا در آمریکا این شرایط را تغییر داد. شیوع ویروس کرونا در آمریکا میلیون‌ها نفر را بیکار کرد و روند ایجاد فرصت‌های شغلی را از بین برد. نشانه‌های موجود هم نشان می‌دهند که روند بازیابی دوباره اقتصاد آمریکا سریع نخواهد بود.
خطر شیوع گسترده کرونا در مناطق روستایی آمریکا
شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز اعلام کرد در حالی که مقام‌های محلی در مناطق مختلف آمریکا به علت شیوع ویروس کرونا از بازگشایی شهر‌های بزرگ و تسهیل محدودیت‌های ناشی از کرونا در این مناطق خودداری می‌کنند، اما در مقابل مقررات ناشی از کرونا در مناطق روستایی که بیشتر آن‌ها پیش از این مناطق فراموش شده بوده اند بازگشایی می‌شوند، ولی این اقدام می‌تواند به افزایش سفر ساکنان مناطق شهری به این مناطق و گسترش شدید ویروس کرونا در این مناطق منجر بشود.
با افزایش آمار بیکاری در آمریکا، حداقل یک نفر از هر پنج کودک گرسنه است
با روند صعودی آمار بیکاران در آمریکا در پی همه گیری کرونا تا سطح ثبت شده طی رکود بزرگ، حداقل یک نفر از هر پنج کودک در این کشور دچار فقر و گرسنگی شده است.
پایگاه اینترنتی "اکنون دموکراسی" در گزارشی نوشت: نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که به علت قرنطینه‌های اعمال شده به علت شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بیش از ۲۰ میلیون فرصت شغلی در ماه آوریل در بخش خصوصی حذف شد که بالاترین رقمی است که تا کنون درباره افزایش مشاغل حذف شده در یک ماه به ثبت رسیده است.
میزان بیکاری در آمریکا اکنون به سطحی رسیده است که از زمان "رکود بزرگ" سابقه نداشته است.
دیروز صبح وزارت کار آمریکا گزارش داد سه میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر دیگر آمریکایی در هفته‌های منتهی به دوم مه درخواست دریافت بیمه بیکاری کردند.
در ضمن، گزارش جدید هشدار دهنده موسسه بروکینگز حاکی از آن است که تقریبا ۲۰ درصد کودکان ۱۲ ساله و کوچکتر در آمریکا طی بحران ویروس کرونا غذای کافی دریافت نمی‌کنند.
واشنگتن پست نیز گزارش داد همه ساکنان آمریکا به یک نسبت از بحران کرونا متاثر نشده اند. طبق نتایج یک نظرسنجی، ۲۰ درصد کارگران لاتین تبار و ۱۶ درصد آمریکایی‌های آفریقایی تبار اخراج یا به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند. این رقم در مورد سفید پوستان ۱۱ درصد است.
همه گیری فقر و گرسنگی در آمریکا
به نوشته نیویورک تایمز، در میان همه گیری فقر و گرسنگی در آمریکا در پی شیوع وسیع ویروس کرونا، جمهوری خواهان کمکی به آمریکایی‌هایی که بیکار شده اند، نمی‌کنند و علاوه بر ده‌ها هزار نفری که بی جهت به کام مرگ فرستاده شده اند، اکنون ده‌ها هزار تن محکومند متحمل مشقات اقتصادی کووید-۱۹ شوند.
این روزنامه در مطلبی به قلم پل کروگمن نوشت: همه گیری کووید-۱۹ در آمریکا تأثیرات مخربی بر کارگران داشته است. اقتصاد با چنان سرعتی سقوط کرده است که آمار‌های رسمی دقیقی نمی‌توان از آن ارائه کرد، اما اطلاعات موجود حاکی از آن است که ده‌ها میلیون آمریکایی بدون هیچ تقصیری شغل شان را از دست داده اند و فرصت‌های شغلی بیشتری از دست خواهد رفت، زیرا بهبود مجدد اقتصادی احتمالاً سال‌ها زمان می‌برد.
با این حال، جمهوری خواهان مصرانه با گسترش و تمدید مزایای بیکاری مخالفند. آن‌ها ظاهراً می‌خواهند به وضعی بازگردند که اکثر کارگران بیکار اصلا هیچ مزایایی نگیرند و حتی کسانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، فقط سهم کوچکی از درآمد سابق شان را بگیرند.
از آنجایی که اکثر آمریکایی‌های سنین کاری از طریق کارفرمایان شان بیمه درمانی دریافت می‌کنند، از بین رفتن فرصت‌های شغلی موجب افزایش عظیم شمار افرادی می‌شود که فاقد بیمه درمانی هستند. با این حال، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور هنوز سعی دارد به قانون مراقبت‌های درمانی کم هزینه دولت باراک اوباما خاتمه دهد و آن را مغایر با قانون اساسی اعلام کند، هرچند دولت ترامپ هرگز یک برنامه جایگزین جدی برای آن ارائه نکرده است. در آن صورت، بسیاری از آمریکایی‌های واجد شرایط هم فاقد پوشش درمانی جایگزین خواهند شد و شرکت‌های بیمه احتمالاً از تامین هزینه درمانی مبتلایان به کووید-۱۹ خودداری خواهند کرد.
اعتراف نانسی پلوسی به فقر و گرسنگی در آمریکا
"نانسی پلوسی"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت:بسیاری از خانواده‌های آمریکایی امنیت غذایی ندارند.
پلوسی افزود، آمریکا با چالش بزرگی روبرو است، این چالش را شیوع ویروس کرونا به وجود آورده است و سبب از دست رفتن درآمد افراد شده است.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد، مقامات آمریکایی نتوانسته اند که موضوع کارت‌های ارائه مواد غذایی و برنامه کمک به تغذیه افراد را برای مردم آمریکا انجام دهند.
پلوسی تاکید کرد که باید اقدامی فوری انجام داد، مردم در حال از دست جان خود هستند، به مردم آسیب وارد می‌شود و ما باید اقتصاد کشور را بازگشایی کنیم.
این مقام دموکرات در ادامه افزود، یک فرزند از ۵ فرزند یک خانواده آمریکایی امنیت غذایی ندارند، این وضعیت هم اکنون با شیوع کرونا بدتر شده است؛ بنابراین ما بر سر مسائل زیادی هنوز باید با دولت مذاکراتی داشته باشیم.
در همین باره اندیشکده بروکینکز اخیرا گزارشی را منتشر کرد که در آن یک مادر اعلام کرده است که یک نفر از چهار فرزند وی امنیت غذایی ندارند.
لرزه در کاخ سفید با مثبت شدن تست مشاورنظامی ترامپ
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: پس از آنکه تست کرونای مشار نظامی کاخ سفید مثبت اعلام شد، قرار شد از دونالد ترامپ و مایک پنس و کارکنان کاخ سفید هر روز تست گرفته شود.
بر اساس این گزارش، پس از آنکه تست کرونای یک مشاور نظامی بسیار نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که با او در تماس بود، مثبت از آب در آمد، ترامپ روز پنجشنبه گفت از کارکنان کاخ سفید هر روز تست کرونا گرفته خواهد شد.
یک مقام ارشد دولت ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آن مشاور نظامی کاخ سفید او را وردست شخصی رئیس جمهور توصیف کرد. با اینحال ترامپ با کم اهمیت جلوه دادن این مسئله گفت که شخصا تماس خیلی کمی با آن فرد داشت، ولی از این پس آزمایش‌های بیشتری از او و دیگر مقامات و اعضای کاخ سفید گرفته خواهد شد.
یک سخنگوی کاخ سفید گفت که تست کرونای ترامپ و پنس معاونش پس از تماس شان با این مشاور نظامی منفی بوده و هر دو در سلامت کامل هستند.
با اینحال این فقره سوالات تازه‌ای را درباره میزان حفاظت از ترامپ و دیگر مقامات ارشد که معمولا بدون استفاده از ماسک در کاخ سفید کار می‌کنند، مطرح ساخته است.
خسارت حدود ۳ میلیارد دلاری شرکت اوبر آمریکا
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سان فرانسیسکو، شرکت اوبر (Uber) که در زمینه تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کند اعلام کرد در پی شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن، حدود سه میلیارد دلار در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ خسارت دیده است.
خسارت چند میلیارد دلاری در انتظار صنعت اتوبوسرانی آمریکا
نیوزویک نوشت: درپی آسیب‌های گسترده‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن به اقتصاد آمریکا وارد می‌شود، صنعت اتوبوس رانی این کشور نیز متحمل خسارتی چند میلیارد دلاری خواهد شد و هزاران نفر از نیرو‌های فعال در این صنعت کار خود را از دست خواهند داد.
در گزارش اتحادیه اتوبوس رانی آمریکا آمده است که حتی اگر بخش زیادی از تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تا پایان ماه مه لغو شوند، ضرر و زیان بخش خصوصی فعال در این صنعت ۷/۴ میلیارد دلار خواهد بود و ۲۷ هزار و ۳۵۰ نفر از نیرو‌های این بخش شغل خود را از دست خواهند داد.
در این گزارش همچنین پیش بینی شده است که اگر این همه گیری در طول سال ادامه پیدا کند، صنعت اتوبوس رانی آمریکا با تعدیل ۸۲ هزار نفر از نیرو‌های خود و خسارت ۲/۱۴ میلیارد دلاری مواجه خواهد شد.
"پیتر پانتوسو"، رئیس اتحادیه اتوبوس رانی آمریکا، بحران کنونی را بدترین بحرانی توصیف کرد که این صنعت در بیش از ۱۰۰ سال اخیر با آن مواجه شده است.
پیتر پانتوسو گفت: ما با ویرانی بدتر از حملات ۱۱ سپتامبر مواجهیم و هیچ کمکی نیز از طرف دولت فدرال دریافت نکرده ایم.
تصاویری از ضرب و شتم افراد به دست پلیس در نیویورک
شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان گزارش داد، پلیس این افراد به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد.
پلیس شهر نیویورک شماری از افراد را که مقررات قرنطینه‌ای را نقض کرده بودند، مورد ضرب و شتم قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق