بیشتر از 1000 خودروی مانده در گمرک ترخیص شدند


بیشتر از 1000 خودروی مانده در گمرک ترخیص شدند

بررسی آخرین وضعیت ترخیص خودروهای مانده در گمرک، نشان می دهد که بیشتر از 1000 دستگاه خودروی مختلف در طول روزهای گذشته از گمرکات کشور ترخیص شده و برای مابقی خودروهای مانده در گمرک نیز تصمیماتی اتخاذ شده است. پیرو این موضوع، در بهمن ماه سال گذشته هیات...

بررسی آخرین وضعیت ترخیص خودروهای مانده در گمرک، نشان می دهد که بیشتر از 1000 دستگاه خودروی مختلف در طول روزهای گذشته از گمرکات کشور ترخیص شده و برای مابقی خودروهای مانده در گمرک نیز تصمیماتی اتخاذ شده است. پیرو این موضوع، در بهمن ماه سال گذشته هیات دولت با تعیین تکلیف حدود ۵۰۰۰ خودرویی که در گمرکات کشور دپو شده و امکان ترخیص آنان مقدور نبود، تحت شرایطی موافقت کرد و در ادامه این مصوبه برای اجرا ابلاغ شد که طی آن زمانی سه ماهه تعیین و صاحبان خودرو براساس ضوابط تعیین شده، امکان ترخیص ماشین خود را از گمرک داشتند، این درحالیست که کمتر از ۱۵ روز دیگر به پایان مهلت تعیین شده باقی مانده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وزارت صمت طی روزهای گذشته بخشنامه ترخیص خودروهای مانده در گمرک را ابلاغ کرد و حال در جدیدترین اطلاعات بدست آمده در رابطه با این موضوع و براساس اعلام گمرک، مشخص شد که از بین 1048 خودروی سواری پروانه شده و ترخیص نشده، حدود 1000 دستگاه آن ترخیص شده و مابقی آنان به دلیل وجود مشکلاتی در پرونده و یا سایر مشکلات، تاکنون موفق به ترخیص و خروج از گمرک نشده اند. از بین 340 خودرویی هم که پروانه نشده اند، تا پایان مصوبه قبلی حدود 77 دستگاه آنان ترخیص شده است. در رابطه با خودروهای اروندی هم می توان گفت که از بین 227 دستگاه خودروی موجود در گمرک خرمشهر، نسبت به ترخیص 144 دستگاه آنان جهت تردد در منطقه آزاد با رعایت مقررات مربوطه اقدام شده است.
تعدادی از خودروهای دپو شده دارای پرونده قضایی بودند که از تعداد ۲۲۸۹ دستگاه خودرو مطرح رسیدگی در مرجع قضایی، با توجه به صدور رای برای ترخیص ۶۶۸ دستگاه خودرو سواری در سال گذشته، صاحب کالا جهت انجام تشریفات گمرکی خودروهای موصوف، نسبت به اظهار ۳۵۸ دستگاه خودرو به گمرک اجرایی مربوطه اقدام که تشریفات گمرکی مربوطه درحال انجام است. از ۱۱۰۰ دستگاه خودروی فاقد ثبت سفارش یا ثبت سفارش ابطال شده نیز امکان اظهار به گمرکات اجرایی مقدور نخواهد بود و اظهاری هم برای آنها انجام نشده است. البته ناگفته نماند که طبق گفته معاون فنی و امور گمرکی، بدیهی است درصورت اظهار خودروها به هریک از گمرکات کشور، در صورت مطابقت شرایط خودروها با مفاد مصوبه هیئت وزیران، ارائه ثبت سفارش معتبر برای اظهار کالا، ارائه کد رهگیری یا موافقت بانک مربوطه و اخذ و ارائه مجوزهای قانونی و مقرراتی، نسبت به بررسی های معمول اقدام و نسبت به ترخیص کالا اقدام خواهد شد.
در پایان لازم به ذکر است که مجموع 12 هزار و 261 دستگاه خودروی سواری مختلف در گمرکات کشور طی سال های گذشته وارد شده است که به دلیل مشکلات ارزی بوجود آمده، ترخیص آنان با ممنوعیت مواجه شد. ولی در دی ماه سال 97 و با تمدید دوباره تا اردیبهشت ماه سال 98، ترخیص 7153 دستگاه خودرو از گمرکات کشور آغاز شد، اما با اتمام این مهلت حدود 5108 دستگاه دیگر باقی ماند که در دی ماه سال گذشته و با پیشنهاد وزارت اقتصاد به هیئت دولت، تصمیم گرفته شد تا ترخیص مابقی خودروهای مانده در گمرک نیز اجرایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس