دستور رییس‌جمهوری برای رسیدگی سریع به موضوع افزایش قیمت خودرو و تسهیل شرایط واگذاری سهام عدالت


رییس جمهوری گفت: افزایش قیمت خودرو به این شکل خلاف مصوبه ستاد اقتصادی دولت بوده و قابل پذیرش نیست و وزارت صمت موظف است سریعا برای کنترل این موضوع ورود کرده و با هرگونه اقدام متخلفانه در افزایش قیمت خودرو مقابله کند.رئیس جمهور همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر اقتصاد از وی خواست روش و ساز و کاری مشخص در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند به‌راحتی و...

به گزارش سایت طلا ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه درگفت‌وگو با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: باید همه بخش‌ها و دستگاه‌های مسئول تلاش کنند تا با کنترل قیمت‌ کالاهای مورد نیاز مردم، آنان در مضیقه قرار نگرفته و دچار مشکل نشوند.

‌رییس جمهوری رسیدگی فوری به موضوع افزایش قیمت خودرو را بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به این که تاکنون ۲ بار در جلسات ستاد اقتصادی دولت این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر ضرورت نظارت و کنترل دقیق بر قیمت خودرو تاکید شده، دستور داد: افزایش قیمت خودرو به این شکل خلاف مصوبه ستاد اقتصادی دولت بوده و قابل پذیرش نیست و وزارت صمت موظف است سریعا برای کنترل این موضوع ورودکرده و با هرگونه اقدام متخلفانه در افزایش قیمت خورد مقابله کند.

دستور رییس‌جمهوری برای رسیدگی سریع به موضوع افزایش قیمت خودرو و تسهیل شرایط واگذاری سهام عدالت

همچنین حسن روحانی امروز با اشاره به اهمیت موضوع آزادسازی سهام عدالت در اقتصاد کشور، خطاب به دژپسند، وزیر اقتصاد و دارائی گفت: باید در راستای تسهیل شرایط برای آن گروه از افرادی که می‌خواهند سهام خود را در بورس عرضه کنند، روش و ساز و کاری مشخص در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند به‌راحتی و سهولت هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: باید با همکاری کارگزاری‌های بورسی در بانک‌ها سیستمی برای راهنمایی مردم در زمینه نگهداری یا عرضه سهام با روشی مشخص و قابل دسترس و فهم ایجاد شود.

روحانی همچنین به وزیر امور اقتصادی و دارائی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور دستور داد تا زمینه های لازم برای عرضه و توسعه سهام شرکت های معدنی را فراهم و برنامه ریزی ها و اقدامات لازم در راستای تسریع و تسهیل در این زمینه را انجام دهند.

رئیس جمهور اظهار داشت: باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا کسانی که امتیاز بهره‌برداری از معادن در بخش خصوصی به آنان واگذار شده و معادن آنها غیر فعال هستند، یا با مشوق های لازم معادن را فعال کنند یا امتیاز آنها واگذار شود.

روحانی همچنین دستور داد تا بررسی های لازم برای ایجاد بورس املاک و مستغلات کشور برای عرضه سهام املاک انجام و ساز و کار مربوط به آن تدوین شود.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

قیمت‌های کرمان‌موتور و مدیران خودرو چطور ۲۰ درصد بالا رفت؟ | 5.4 هزار گرانی قیمت‌ها در بازار خودرو/قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو /حاشیه‌های قیمتی پراید ۹۰ میلیونی | 22.0 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 7.6 هزار قیمت شاهین جدیدترین خودرو سایپا اعلام شد | 228.5 هزار طلا در آستانه یک حرکت بزرگ: رو به بالا یا نزولی؟ | 5.5 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد