دستور رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم


دستور رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم

رئیس جمهور بر نظارت دقیق بر کنترل قیمت کالا‌ها و لزوم اقدام سریع و قاطع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی روز جمعه با تعدادی از اعضای هیات دولت گفتگو و درباره تلاش برای سهولت برخی از امور و رفع مشکلات، دستوراتی صادر کرد.

رئیس جمهور در گفتگو با وزیر صمت افزود: باید همه بخش‌ها و دستگاه‌های مسئول تلاش کنند تا با کنترل قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم، آنان در مضیقه قرار نگیرند و دچار مشکل نشوند.

‏‎رئیس دستگاه اجرائی رسیدگی فوری به موضوع افزایش قیمت خودرو را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه تاکنون ۲ بار در جلسات ستاد اقتصادی دولت، این موضوع بحث و بررسی شده است لذا ضرورت دارد بر کنترل دقیق قیمت خودرو نظارت بیشتری شود.

آقای روحانی افزود: افزایش قیمت خودرو به این شکل خلاف مصوبه ستاد اقتصادی دولت است و قابل پذیرش نیست و وزارت صمت موظف است برای کنترل این موضوع، سریع ورود و با هرگونه اقدام متخلفانه در افزایش قیمت خورد مقابله کند.

آقای روحانی همچنین امروز در گفتگویی تلفنی با وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت موضوع آزاد سازی سهام عدالت در اقتصاد کشور گفت: باید در راستای تسهیل شرایط برای آن گروه از افرادی که می‌خواهند سهام خود را در بورس عرضه کنند، روش و ساز و کاری مشخص در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند به راحتی و سهولت هرچه سریعتر در این باره اقدام کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: باید با همکاری کارگزاری‌های بورس در بانک‌ها سیستمی برای راهنمایی مردم در زمینه نگهداری یا عرضه سهام با روشی مشخص و قابل دسترس و فهم ایجاد شود.

آقای روحانی همچنین به آقایان دژ پسند وزیر اقتصاد، رحمانی وزیر صمت و نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور دستور داد تا تدابیر لازم برای عرضه و توسعه سهام شرکت‌های معدنی را فراهم کنند و برنامه ریزی و اقدام لازم در راستای تسریع و تسهیل در این باره انجام شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا کسانی که امتیاز بهره برداری از معادن در بخش خصوصی به آنان واگذار شده است و معادن آن‌ها غیرفعال است، یا با مشوق‌های لازم معادن را فعال کنند و یا امتیاز آن‌ها را واگذار کنند.

آقای روحانی همچنین دستور داد تا بررسی‌های لازم برای ایجاد بورس املاک ومستغلات کشور برای عرضه سهام املاک انجام و ساز و کار مربوط به آن تدوین شود.

همچنین رئیس جمهور امروز در گفتگو با وزیر بهداشت، با اشاره به پیشرفت‌های موفق بخش‌های تحقیقاتی کشور در تامین نیازمندی‌های لازم برای مقابله با کرونا، بر ضرورت همکاری بیش از پیش وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه تولید کیت‌های تشخیص کرونا برای تامین نیاز داخلی و صادرات آن به کشور‌های متقاضی تاکید کرد.

آقای روحانی پس از استماع گزارش دکتر نمکی وزیر بهداشت درباره وضع کشور درباره مقابله با کرونا، چگونگی غربالگری‌ها و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق مختلف با ابراز خرسندی و تقدیر از تلاش‌های وزارت بهداشت و کادر درمانی کشور در کنترل موثر بیماری کرونا بر لزوم تداوم این روند تاکید کرد.

رئیس جمهور افزود: همه دستگاه‌های ذیربط موظف به همکاری با وزارت بهداشت در اجرا و نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی هستند تا هرچه زودتر شاهد افزایش مناطق سفید و بازفعالیت همه کسب و کار‌ها و مراکز پر رفت و آمد در این مناطق و به ویژه بازگشایی اماکن مذهبی باشیم.

آقای روحانی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی موثر و آگاهی بخشی مردم بر ضرورت و تداوم رعایت شرایط و دستور العمل‌های بهداشتی تا قطع کامل زنجیره شیوع بیماری تاکید کرد.

‎رییس جمهور همچنین از وزیر بهداشت خواست تا در راستای اتخاذ تصمیمات مورد نیاز در این موارد، موضوعات لازم را برای بررسی در جلسه یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کند.

آقای روحانی همچنین به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دستور داد تا با بکارگیری همه امکانات و توان موجود و حمایت همه جانبه از مراکز علمی و تحقیقاتی، شرایط را برای تولید بیش از پیش کیت‌های تشخیص کرونا در راستای تامین نیاز داخلی و صادرات آن به کشور‌های متقاضی فراهم و تسهیل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی