بلاهایی که مصرف زولبیا و بامیه بر سر بدن می‌آورد


برخی افراد با افراط در خوردن مواد مضر به ویژه شیرینی جات در وعده‌های غذایی افطار و سحر باعث به خطر افتادن سلامت خود می‌شوند.

به گزارش سایت طلا بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان ارائه کرده اند، روزه داری در ماه مبارک رمضان می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن شود. اما یکی از نکات مهم برای سلامت بدن، داشتن رژیم غذایی مناسب در وعده‌های سحر و افطار است.

برخی افراد با افراط در خوردن مواد مضر به ویژه شیرینی جات در وعده‌های غذایی افطار و سحر، نه تنها به بدن خود کمک نمی‌کنند، بلکه باعث به خطر افتادن سلامت خود می شوند.

فرزانه خدایی منش، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: زولبیا و بامیه یکی از خوراکی‌های محبوب و در عین حال پر ضرر در ماه مبارک رمضان است که مصرف آن در بین مردم مخصوصا روزه داران رواج دارد. زولبیا از موادی نظیر نشاسته، شکر فراوان و ماست تهیه شده که در روغن سرخ و در شیره غوطه ور می‌شود که با مصرف آن چیزی جز کالری زیاد وارد بدنمان نکرده ایم.

بلاهایی که مصرف زولبیا و بامیه بر سر بدن می‌آورد

افزایش ناگهانی قند خون با مصرف زولبیا و بامیه

او افزود: این موارد درباره بامیه نیز صدق می‌کند. قند موجود در زولبیا و بامیه بسیار بالا بوده و حاوی قند ساده است که به سرعت شکسته شده و وارد سلول‌های بدن می‌شود در نتیجه باعث افزایش ناگهانی قند خون و انسولین در بدن می‌شود.

خدایی منش ادامه داد: در تهییه زولبیا و بامیه از روغن جامد حاوی اسید‌های چرب با ترانس بالا استفاده شده که مصرف آن باعث گرفتگی عروق، بیماری‌های قلبی، بالا رفتن قند خون، بالا رفتن چربی و فشار خون و در نهایت سکته قلبی می‌شود.

او گفت: به طور کلی از مضرات خوردن قند و شکر می‌توان به کاهش هورمون رشد، کاهش عملکرد آنزیم ها، سرگیجه و خواب آلودگی، تضعیف سیستم ایمنی بدن، کاهش تمرکز، افزایش اضطراب، افزایش ریسک ابتلا به انواع سرطان ها اشاره کرد.

خدایی منش در پایان تاکید کرد: سعی کنید در ماه مبارک رمضان قند‌های سالم شامل انواع میوه‌های خشک مانند خرما، توت، انجیر، مویز و... را جایگزین شیرینی‌ها و دسر‌های تهیه شده با قند و شکر کنید.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

تصویب واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی | 0.9 هزار قیمت طلا در انتظار گزارش بازار اشتغال آمریکا/روند صعود طلا ادامه دارد؟ | 0.6 هزار آخرین قیمت خودرو ام وی ام کارکرده در بازار چند است؟ | 1.5 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 3.4 هزار پشت‌پرده قیمت‌های عجیب و غریب در بازار خودرو؛ پراید ۱۰۰ میلیونی در راه است؟ | 1.3 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق