عاملان قتل فوتبالیست معروف پای میز محاکمه/ نجات معجزه‌آسا در سردخانه


عاملان قتل فوتبالیست معروف پای میز محاکمه/ نجات معجزه‌آسا در سردخانه

عاملان قتل فوتبالیست معروف و دو مرد دیگر با رأی دیوان‌عالی کشور یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌روند.

به گزارش شرق، ماجرای این پرونده که از سال ۹۴ در جریان است، در پی معامله یک زیرخاکی اتفاق افتاد و مأموران باند متهمان افغانستانی را زمانی ردیابی کردند که یکی از قربانیان آنها در سردخانه زنده شد. سال ۹۴ خبر وقوع قتل در ساختمانی نیمه‌کاره به مأموران پلیس تهران داده شد. وقتی پلیس به محل رفت، متوجه شد علاوه‌بر مرد جوانی به نام علی که جانش را از دست داده، برادر او نیز به‌شدت زخمی شده است. برادر علی به مأموران گفت چند مرد افغانستانی به آنها حمله کرده‌اند و بعد هم به کما رفت و چند روز بعد نیز جانش را از دست داد.

درحالی‌که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت و مأموران هنوز موفق به شناسایی عاملان این جنایت نشده بودند، جسد دو قربانی دیگر که به همان شیوه جانشان را از دست داده بودند پیدا شد. درحالی‌که به نظر می‌رسید قتل‌ها سریالی است، یک اتفاق نادر روند پرونده را تغییر داد.

دقایقی بعد از اینکه اجساد به سردخانه منتقل شدند، مسئول سردخانه به مأموران گزارش داد آثار حیات در یکی از اجساد دیده شده و به نظر می‌رسد یکی از آنها زنده است، چون کاور مخصوص اجساد که در آن جسد را قرار داده‌اند بخار کرده است. بلافاصله جسد از سوی پزشکان مورد بررسی قرار گرفت و کمک‌های اولیه باعث شد تا ضربان بسیار ضعیف قلب مرد قوت بگیرد و او به زندگی بازگردد.

با انتقال مرد مجروح به بیمارستان و بهبودی نسبی او، مرد جوان مورد بازجویی قرار گرفت. او گفت: من دهیار یکی از شهرهای شمالی بودم و در آنجا ساخت‌و‌ساز می‌کردم. کارگر افغانستانی زیاد داشتم. یکی از آنها به من گفت یکی از دوستانش هنگام کندن زمین یک کوزه پر از سکه عتیقه پیدا کرده است و از آنجایی که من هم کمی پول داشتم، به همراه دوستم که راننده لودر بود، به تهران آمدیم تا سکه‌ها را بخریم.

در تهران چند مرد افغانستانی که سر قرار حاضر شده بودند سر ما ریختند. آنها با چاقو و قمه ما را زدند و ساک حاوی پول را از ما گرفتند. من در حالت نیمه‌بیهوش بودم که شنیدم یکی از آنها می‌گفت با اره‌برقی قطعه‌قطعه‌شان بکن. بعد دیگر بیهوش شدم تا اینکه در سردخانه به‌ صورت معجزه‌آسا نجات پیدا کردم. پلیس متوجه شد احتمالا عامل قتل دو جوان دیگر که اتفاقا یکی از آنها فوتبالیست معروفی بود نیز همان مردان افغانستانی هستند.

عاملان قتل فوتبالیست معروف پای میز محاکمه/ نجات معجزه‌آسا در سردخانه

به‌این‌ترتیب با ردیابی تلفنی، اعضای باند شناسایی شدند و مأموران برای دستگیری آنها اقدام کردند. پنج متهم وقتی متوجه شدند در تله مأموران هستند با آنها درگیر شدند و دو نفر از متهمان جان خود را از دست دادند، اما سه متهم دیگر بازداشت شدند. پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. بعد از اینکه کیفرخواست علیه متهمان خوانده شد، اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و درخواست صدور حکم قصاص کردند.

در ادامه، متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت. او اتهام قتل را رد کرد و گفت: من از هیچ‌چیز خبر نداشتم. وقتی به ساختمان نیمه‌کاره رفتم، دوستانم من را با چوب کتک زدند و وادارم کردند که دست‌وپای دو مردی را که برای خرید سکه‌ها آمده بودند ببندم. من نمی‌خواستم به آنها کمک کنم، اما برای حفظ جان خودم مجبور شدم این کار را انجام بدهم.

دومین متهم نیز گفت: دوستانم به من گفته بودند اگر کمکشان کنم، پول خوبی به من می‌دهند. من فقط آنجا حضور داشتم، اما ضربه‌ای به قربانیان نزدم. همدستمان که کشته شده، قتل‌ها را مرتکب شده است. متهم ردیف سوم نیز همین ادعا را کرد و گفت: کسانی که مرتکب قتل شدند در درگیری با مأموران کشته شدند و ما فقط در سرقت نقش داشتیم. طراحان اصلی و رئیس باند آنها بودند و ما کاری نکردیم. پول چندانی هم به ما نمی‌رسید و بیشتر پول‌ها را آنها برمی‌داشتند و به افغانستان می‌فرستادند.

هیئت قضات در شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران بعد از پایان دفاعیات متهمان وارد شور شدند و متهمان را هرکدام به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند، اما این رأی مورد اعتراض اولیای‌دم قرار گرفت. با بررسی این اعتراض در دیوان‌عالی کشور و با توجه به اینکه اولیای‌دم درخواست قصاص کرده بودند، قضات دیوان‌عالی کشور اعلام کردند اعتراض اولیای‌دم وارد است و باید نقش متهمان به‌ صورت دقیق در قتل‌ها مشخص شود. به‌این‌ترتیب رأی صادره نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد در دادگاه کیفری استان تهران به شعبه هم‌عرض فرستاده شد. به‌این‌ترتیب متهمان یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس