تدابیر لازم برای مقابله با آتش‌سوزی در گیلانغرب اتخاذ شد


تدابیر لازم برای مقابله با آتش‌سوزی در گیلانغرب اتخاذ شد

قصرشیرین- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت: تدابیر لازم به منظور پیشگیری و مقابله با حریق‌های احتمالی در منابع طبیعی و مزارع کشاورزی این شهرستان اتخاذ شد.

حمیدرضا بابایی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلانغرب بااشاره به ایجاد و تجهیز اتاق بحران در این شهرستان برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی، افزود: در این رابطه ۳۰ نفر دیده بان در محورهای جنگلی و نقاط پرخطر و بحرانی شهرستان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: ۳۴ دستگاه دمنده به ارزش ۳۴۰ میلیون تومان خریداری و در نقاط مختلف توزیع شده تا با استفاده از ظرفیت دهیاران و انجمن های مردم نهاد به هنگام وقوع حوادث آتش سوزی در کمترین زمان ممکن نسبت به مقابله و اطفاء اقدام شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت: هم افزایی و همکاری بیشتر بین منابع طبیعی، اعضای ستاد مدیریت بحران و تشکل های مردم نهاد، دهیاران و همچنین معدن داران در این زمینه ضروری است.

او گفت: از همه گردشگران می خواهیم تا همه موارد احتیاط لازم را داشته باشند تا شاهد وقوع حادثه ای ناگوار نباشیم.

بابایی، تعداد آتش سوزی های سال گذشته در حوزه منابع طبیعی گیلانغرب را ۶۴ مورد ذکر کرد که در نتیجه آن ۱۵۶ هکتار از منابع طبیعی شهرستان دچار خسارت شد که ۵۰ درصد بیشتر از سال قبل از آن بوده است.

مدیر اداره منابع طبیعی گیلانغرب گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان با تامین تجهیزات واتر میکس، فلاکس بک و آتش کوب آمادگی کامل برای مهار آتش سوزی های احتمالی را دارد.

جبار ولی پور افزود: در ۲ سال اخیر ۵۰ هکتار از مناطق جنگلی آسیب دیده در نتیجه آتش سوزی ها با کاشت گونه های بلوط، بادام و گلابی وحشی و بنه با همکاری انجمن های مردم نهاد احیا شده است.

شهرستان گیلانغرب ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۷۵ هزار هکتار آن جنگل است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق