آشنایی با کاربرد پیچ چشمی و گل ‌میخ


آشنایی با کاربرد پیچ چشمی و گل ‌میخ

همیشه پیچ و میخ و مهره و مواردی از این قبیل برای حل مشکلات و برطرف نمودن نیازهای افراد در منازل و کارگاه‌ها کارساز بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چوبینر، پیچ‌ها انواع مختلف دارند و هرکدام برای موارد خاصی به کار می‌روند. یک نمونه از انواع پیچ که در محیط‌های گوناگون به کار می‌رود پیچ چشمی نام دارد. علاوه بر پیچ‌های موردنیاز در منازل و کارگاه‌ها، گل ‌میخ‌ها نیز در ساخت و تولیدات مختلف قابل‌استفاده است. در ادامه این متن با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل‌تری را در رابطه با انواع گل‌ میخ، پیچ چشمی و پیچ آنتیک در اختیارتان قرار دهیم.

پیچ چشمی

پیچ چشمی از خانواده پیچ‌ها محسوب می‌شود، ازلحاظ شکل ظاهری نیز مانند سایر پیچ‌ها از یک‌کلگی و یک‌پایه تشکیل‌شده است. قسمت کلگی پیچ چشمی به‌صورت یک حلقه است و به همین دلیل به پیچ چشمی معروف است. قسمت ساقه یا پایه پیچ نیز دارای یک نوک‌تیز برای فرورفتن در سطوح است و به‌صورت رزوه دار تولید می‌شود. لازم به ذکر است که پیچ چشمی به پیچ گوشواره و پیچ قلاب‌دار نیز خوانده می‌شود.

روش نصب پیچ گوشواره‌ای

پیچ چشمی که به پیچ گوشواره‌ای نیز معروف است در نصب و آویزان کردن لوستر و مواردی از این قبیل به کار می‌رود. علاوه بر این در ساختمان‌ها از پیچ چشمی برای محل انتقال سیم و کابل برق و ... استفاده می‌گردد که یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نوع پیچ است. برای نصب پیچ گوشواره‌ای باید سوراخی که حفر می‌کنید طول کمتری نسبت به طول پیچ داشته باشد و پس از فرو رفتن داخل حفره با چرخاندن حلقه پیچ در جای خود قرار بگیرد، البته در مواردی که دیوار بتنی باشد باید سوراخ به شکلی حفر شود که بدون تلاش فیزیکی پیچ در محل خود قرار بگیرد.

قیمت پیچ چشمی

لازم به ذکر است که پیچ چشمی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که در فروشگاه چوبینر موجود می‌باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت پیچ چشمی می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

۰۲۱۶۶۵۶۳۰۴۸- ۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶- ۰۹۳۵۵۰۶۹۲۶۹
Choobiner.ir

پیچ آنتیک

برای زیباتر شدن محصولات آنتیکی که تولیدشده‌اند باید از یراق‌آلات آنتیک استفاده شود. یراق‌آلات آنتیک و تزیینی از قبیل چفت، لولا، پایه، دستگیره و ... بر روی ظروف، جعبه جواهرات، صندوقچه و مواردی از این قبیل نصب می‌گردند. معمولاً برای اتصال این یراق‌آلات از پیچ آنتیک استفاده می‌شود که در مدل‌های مختلفی تولید می‌گردد.

آشنایی با کاربرد پیچ چشمی و گل ‌میخ

انواع پیچ چفت آنتیک

پیچ چفت آنتیک متناسب بارنگ و قطر سوراخ‌های تعبیه‌شده بر روی یراق‌آلات آنتیک انتخاب می‌شود که قطر کلگی آن‌ها در مقادیری از قبیل ۲، ۲.۵ میلی‌متر و ... است و ازلحاظ طول هم در طول‌های متفاوتی ازجمله ۸، ۱۰، ۱۲ میلی‌متر عرضه می‌گردد. علاوه بر ابعاد، پیچ چفت آنتیک در رنگ‌بندی‌های مختلف متناسب بارنگ یراق در رنگ‌بندی‌هایی از قبیل زیتونی، طلایی و نقره‌ای عرضه می‌گردد.

گل‌ میخ

میخ‌ها یکی از یراق‌های ایجاد اتصال قطعات به یکدیگر می‌باشند که یک نوع آن‌ها گل‌میخ است. گل‌میخ در مدل و اندازه‌های متفاوتی با کاربردهای گوناگون تولید می‌شود که به این دلیل به چند گروه تقسیم گردیده است. انواع گل‌میخ به شرح زیر است که در ادامه به معرفی هر مدل خواهیم پرداخت:

گل‌ میخ مبلی

گل ‌میخ متری

گلی میخ درب چوبی

گل‌ میخ مبلی

در ساخت مبلمان، سرویس خواب، صندلی و مواردی از این قبیل برای محکم‌تر شدن قطعات مونتاژ شده، اتصال رویه و پارچه و زیباتر شدن کار ازلحاظ ظاهر گل‌میخ مبلی به کار می‌رود. این مدل گل ‌میخ از یک قسمت کلگی و یک‌پایه میخی تشکیل‌شده است، ازلحاظ شکل ظاهری گل‌میخ مبلی با کلگی‌های مختلف مربع، هرمی، دایره‌ای و... تولید می‌شود.

آشنایی با کاربرد پیچ چشمی و گل ‌میخ

گل ‌میخ متری

یک نمونه دیگر از انواع گل‌میخ به گل‌میخ متری معروف است. این مدل گل‌میخ به‌صورت یک نوار با تعداد مشخص و طول معین تولید می‌شود و گل‌میخ‌ها در فواصل یکسانی قرار دارند. لازم به ذکر است که گل‌میخ متری در تولید مبلمان و تخت خواب به کار می‌رود.

گل ‌میخ درب چوبی

یک نمونه دیگر از انواع گل‌میخ؛ به گل‌میخ درب چوبی معروف است. گل‌میخ درب چوبی که به قپه نیز خوانده می‌شود برای تزیین درب‌های چوبی قدیمی، صندوق، جعبه‌های آنتیک و ... استفاده می‌شوند. گل‌ میخ درب چوبی معمولاً از جنس فلزی است و قابلیت رنگ‌آمیزی و پتینه کاری نیز دارد.

قیمت گل‌میخ مبلی

لازم به ذکر است که گل‌ میخ مبلی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که در فروشگاه چوبینر موجود می‌باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت گل‌میخ مبلی می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

۰۲۱۶۶۵۶۳۰۴۸- ۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶- ۰۹۳۵۵۰۶۹۲۶۹
Choobiner.ir

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...